مسئولیت مادران در ماه رمضان از نگاه یک بانوی کنیایی

مسئولیت مادران در ماه رمضان از نگاه یک بانوی کنیایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولیت مادران در ماه رمضان از نگاه یک بانوی کنیایی

 

تبیان به نقل از به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نازنین کریم گفت:‌ مهم‌ترین مطلب برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی‌ها و تشریفات خلاصه نکنیم مبادا که این‌گونه جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.
وی افزود: مادران مسئولیت مهمی در ماه مبارک رمضان دارند و در کنار مراقبت از تغدیه فرزندان، آنان را برای سحری و نماز از خواب بیدار کنند و از انجام امور خیریه در این ماه غفلت نکنند.
این فعال اسلامی کنیایی که مادر چهار فرزند است، افزود: برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز 2 یا 3 آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می خوانم و توصیه می‌کنم مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند.
وی تاکید کرد: روزه گرفتن، تنها خودداری از غذا و آب نیست، بلکه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.

** شبکه های اجتماعی چالشی بزرگ برای خانواده ها
نازنین کریم، شبکه‌های اجتماعی را چالشی بسیار بزرگ برای خانواده و جوانان ‌دانست و گفت: مادران فعالیت کودکان خود را در این شبکه‌ها از طریق سرگرمی‌های دیگر و معرفی فعالیت‌های متنوع محدود کنند و آنان را به مساجد یا مرکز اسلامی ببرند.
رئیس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) افزود: اولین چیزی که ما مادران باید بدانیم این است که خودمان الگوی مناسبی برای فرزندانمان باشیم و همانگونه که درس‌های بسیاری از اهل بیت(علیهم السلام) یاد می‌گیریم، باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی پیاده کنیم.
وی همچنین گفت: کتاب ها و وسایل کمک آموزشی بصری نیز برای شاد کردن فضای آموزشی به خصوص برای کودکان کوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را درزندگی روزمره کودکان ادغام کند.
فراهنگ**1003**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت