نکات کوچک برای اینکه شاد باشید

هر پدر و مادری بهترین آرزوها را برای فرزندان خود دارند و یکی از دغدغه های والدین این است آیا كودكان آنها واقعا شاد و خوشحال هستند؟ آیا در آینده همسر شادی خواهند بود؟ آیا به عنوان یک شوهر می تواند خانواده اش را شاد کند و زندگی لذت بخشی را فراهم آورد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکات کوچک برای اینکه شاد باشید

 اصول خوشحال کردن اعضاء یک خانه

هر پدر و مادری بهترین آرزوها را برای فرزندان خود دارند و یکی از دغدغه های والدین این است آیا كودكان آنها واقعا شاد و خوشحال هستند؟ آیا در آینده همسر شادی خواهند بود؟ آیا به عنوان یک شوهر می تواند خانواده اش را شاد کند و زندگی لذت بخشی را فراهم آورد؟

فرآوری: ه. منفرد-بخش خانواده ایرانی تبیان

امشب شب مبعث است و می خواهیم همه شاد باشیم. بد نیست مهم ترین عامل شادی را اول از همه در کودکان و بعد در میان زنان و مردان با هم مرور می کنیم. اگر تصمیم دارید در این عید عزیز شاد باشید و تا آخر امسال هر روز این شادی را تجربه کنید، شاید استفاده از این موارد بتواند زندگی را برای شما لذت بخش تر کند.
از کودکی آغاز می کنیم، اگر کودکی در منزل دارید، توجه به نکات زیر کمک می کند او نه تنها امروز بلکه در بزرگسالی فراز و نشیبهای زندگی را با كمی حوصله و انعطاف تحمل كنند.

پدر و مادر شاد و خوشحالی باشید

شاید این خیلی بدیهی به نظر برسد، ولی ارزش تکرار کردن را دارد. کلید داشتن فرزندی شاد، شاد بودن  است. منظورمان این نیست که خوش گذران یا بی خیال باشید، ولی داشتن حس اعتماد به نفس، هدفمندی و معنا داشتن زندگی، به والدین کمک می کند تا دیدگاه مثبتی داشته باشند و شکرگذار باشند و جنبه مثبت قضایا و موقعیت ها و نقاط مثبت افراد را ببینند.

روی نقاط قوت تمرکز کنید

زنان عاشق این هستند كه همسر یا نامزدشان زمانی را با خانواده او بگذرانند، گاهی به همسرتان پیشنهاد دهید كه همراه هم به دیدن خانواده اش بروید

درست است که برای آنکه بچه ها رشد درست و مناسبی داشته باشند، باید انتقاد سازنده بشود. ولی باید از کارهای که درست و خوب انجام می دهند هم تقدیر شود. حواس تان باشد که به فرزندتان چه می گویید. برای آنکه او حس خود ارزشی قوی تر و ماندگارتری داشته باشد.

پایبندی به  مقررات

کودکان کم سن و سال با احساس امنیت، شاد می شوند. وقتی که چارچوب محکمی برای رفتارهایشان وجود داشته باشد، آنها پیشرفت می کنند. در حقیقت کودکان در جست وجوی ساختارند.
ورزش فراموش نشود
کودکی که خوب غذا می خورد و ورزش می کند مغزش موادی شیمیایی به نام اندروفین ترشح می کند که به او احساس شادی می بخشد. کودک تان را به انجام دادن ورزش و سرگرمی های خارج از منزل تشویق کنید.

بگذارید با مشکلات بجنگد

یک راز اصلی شاد زیستن برخورداری از قدرت پشت سر گذاشتن مشکلات است. سعی نکنید کودک خود را از همه ناراحتی ها دور نگه دارید. به او کمک کنید بیاموزد چگونه با آنها مواجه شود. بگذارید با مشكلاتش بجنگد و خودش چیزهای مختلف را كشف كند.

به او بگویید عاشقش هستید

همیشه به کودک تان بگویید که دوستش دارید: این جمله باید اولین چیزی باشد که کودک تان صبح ها، پس از بیدار شدن از خواب می شنود و نیز آخرین جمله ای باشد که پس از شنیدن آن به خواب می رود.

بگویید به دیگران کمک کند

با بزرگتر شدن كودك او می تواند یاد بگیرد كه كمك به دیگران چقدر می تواند برای خودش ارضاكننده باشد. تحقیقات نشان می دهند افرادی كه در زندگی كارهای خوب انجام می دهند كمتر احساس افسردگی می كنند.

تحمل کردن را به او یاد بدهید

شما هر کاری کنید، بالاخره فرزندتان با مشکلات روبرو می شود. بجای اینکه سعی کنید او را سر حال بیاورید، به او بیاموزید که احساسات خود را مدیریت کند. مثلاً نوشتن، هنر و داستان گویی به معنا دادن به احساسات کمک می کنند.
حال اگر می خواهید علاوه بر کودکی شاد، شوهری شاد هم داشته باشید و تصمیمات تان به سرانجام برسد، با هم راههایی برای شاد کردن شوهر عزیزتان را می خوانیم.

غذای مورد علاقه همسر را بپزید

غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید. بعد از یک روز معمولی که همسرتان از سر کار برگشت، او را با غذای مورد علاقه اش متعجب کنید.

کارهای نیمه تمامش را تمام کنید

کاری برای همسرتان انجام دهید که او دوست دارد اما وقت ندارد خودش انجام دهد. مثلا لباس ها را به اتوشویی بدهید.

ظاهرتان را همیشه زیبا نگه دارید

به خاطر اینکه سال های زیادی از ازدواجتان گذشته، از زیبایی ظاهرتان و مرتب بودنتان نگذرید. همسر شما از اینکه هنوز هم به ظاهرتان می رسید از شما قدردانی خواهد کرد.

یک روز فقط برای او

یک روز را بدون فرزندانتان تنها با همسرتان سپری کنید. می توانید فرزندانتان را به خانه مادربزرگ و پدربزرگشان بفرستید.

بگویید که دوستش دارید

در گوش او نجوا کنید که دوستش دارید. بارها این جمله را در گوشش بگویید. این کار موجب می شود احساس خوشحالی  کند.
و شما هم اگر در این روز به دنبال راههایی برای خوشحال كردن همسرتان هستید، برای این كه همسر یا نامزدتان را خوشحال کنید راهکارهای زیر را بخوانید. می دانید که داشتن یك زن خوشحال مساوی است با یك زندگی شادتر و یك خانه آرام تر.

لطفا مشارکت کنید

اصلا كافی نیست كه تنها مشاركت شما در خانه فقط آوردن پول باشد. همسرتان احتیاج دارد كه به لحاظ عاطفی او را پشتیبانی كنید ، او احتیاج به همراهی دارد كه در تمام قدم های زندگی همراهش باشد از عوض كردن پوشك و آرام كردن كودك تان در شب گرفته تا تقسیم مساوی كارهای خانه.

 نصیحت نكنید

فقط به حرف های او گوش دهید. لازم نیست كه او را نصیحت كنید. او فقط می خواهد هنگامی كه درد و دل می كند به او توجه كنید، همدردی  شما باعث می شود حال او بهتر شود و  او به دنبال راه حل یا نصیحت نیست.

درد و دل كنید

غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید. بعد از یک روز معمولی که همسرتان از سر کار برگشت، او را با غذای مورد علاقه اش متعجب کنید

مردی كه هیچ وقت یا به ندرت احساساتش را با همسرش در میان می گذارد و با او درد و دل نمی كند مسلما در آینده ای نه چندان دور همسرش را ناامید خواهد كرد.

كمی منظم باشید

همه زنان نفرت دارند و دوباره تكرار می كنیم نفرت دارند از این كه مدام پشت همسرشان حركت كنند و نا منظمی های او را مرتب كنند. حتی ادب و مهربانی شما هم حكم می كند تا كارهای مربوط به خودتان را انجام دهید

بهترین هدیه برای او

زنان عاشق این هستند كه همسر یا نامزدشان زمانی را با خانواده او بگذرانند، حتی اگر علاقه چندانی به خانواده همسرتان ندارید و خیلی راحت نمی توانید با مادر زن یا پدرزن تان صحبت كنید اما گاهی به همسرتان پیشنهاد دهید كه همراه هم به دیدن خانواده اش بروید.

او می خواهد تنها زنی باشد که شما می بینید

او می داند که زیبا ترین یا باهوشترین زن دنیا نیست، نیازی هم ندارد که باشد، او تنها می خواهد در چشم شما زیباترین و بهترین زن دنیا باشد. او می خواهد شما فکر کنید که او بهترین اتفاق زندگی شما بوده است. این احساس را به او انتقال بدهید و ببینید که چگونه خوشبخت ترین زن دنیا خواهد بود و شما را نیز خوشبخت و شاد خواهد کرد و خانه تان پر می شود از خوشحالی.


منابع:
هفته نامه زندگی مثبت،جام جم، برترین ها، همشهری

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت