شکل گیری نظام پایش رسانه‌ای در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است

در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 شکل گیری نظام پایش رسانه‌ای در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است

در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.

به گزارش روابط عمومی، مهدی قمصریان مدیر کل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دبیرخانه خرسند است که یکی از دستگاه‌هایی که اهتمام ویژه به امر روابط عمومی دارد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و تاکنون مساعدت وزیر ارتباطات شامل تمام دستگاههای اجرایی نیز شده است.

وی با اشاره به آیین نامه ابلاغی روشنگری رسانه‌ای در دولت تدبیر و امید افزود: هدف اصلی آیین نامه عبارت از تقویت منابع داخلی در کسب خبر در روابط عمومی‌ها است.

قمصریان با اشاره به وجود فضای جدید نقد رسانه‌ای تصریح کرد: با این آیین نامه به دنبال پاسخگویی فعال، کنش روشنگرانه و به روز هستیم.

وی با بیان اینکه از این پس ملاک ارزیابی روابط عمومی‌ها، این آیین نامه خواهد بود، عنوان کرد: از اقدامات اصلی در این حوزه، تعامل درست با اصحاب رسانه است که از بروز نارضایتی رسانه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر پاسخگویی به موقع و شفاف به تمام سوالات و ابهامات مطرح شده در رسانه‌ها افزود: طبق بررسی ما در دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی دولت، بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه بسیار کند عمل می‌کنند و از این رو، در چارچوب ارزیابی روابط عمومی‌ها مد نظر قرار گرفته و ملاک طبقه بندی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

قمصریان از تعریف و تبیین چارچوب‌های اطلاع رسانی دولت خبر داد و گفت: این نوید را می‌دهم که تهیه پیوست رسانه‌ای پروژه‌های ملی که بند لاینفک بودجه دستگاه‌ها باشد به تحقق نزدیک شده است.

وی با تاکید بر داشتن طرح رسانه‌ای، گفت: باید در روابط عمومی‌ها برای پروژه‌های مهم طرح رسانه‌ای داشت و گام به گام آن را اجرا کرد.

مدیر کل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، از دیگر مطالبات دولت، تحقق و پیگیری شعارهای دولت برشمرد و افزود: یکی شعارهای دولت، امید است که باید روابط عمومی بستر تقویت گفتمان امید را در جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به طراحی نظام پاسخ به شبهات گفت: در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.

 

 

تنظیم: هومن بهلولی

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت