طعم جبهه و شیرینی انتظار

دانش آموزان از اول تیر ماه سال جاری از برنامه طعم جبهه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند و همچنین جشن «میلاد منجی» با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی در سوم تیرماه برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طعم جبهه و شیرینی انتظار


دانش آموزان از اول تیر ماه سال جاری از برنامه طعم جبهه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند و همچنین جشن «میلاد منجی» با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی در سوم تیرماه برگزار می‌شود.

دانش آموزان طعم جبهه را می‌چشند

بر اساس تفاهم نامه‌ای که به امضای جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و رحیم زمانی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران رسید نامه دانش آموزان مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در قالب اردوی یک روزه با حضور در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از برنامه طعم جبهه دیدن خواهند کرد و با معارف دوران هشت سال حماسه و ایثار آشنا می‌شوند.

 

برنامه طعم جبهه با ادای احترام به مقام والای هشت شهید گمنام در مقبره شهدای باغ موزه آغاز می‌شود و با اجرای دو نمایش با محوریت دفاع مقدس به کارگردانی یوسف بختیاری و اکران یک فیلم بلند از سینمای دفاع مقدس در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

بازدید از تالارهای هفتگانه و نمایشگاه نقاشی هنرمند جانباز هاشم بدری و نمایشگاه عکس هنرمند جانباز داوود عامری از دیگر برنامه‌های این اردوی یک روزه می‌باشد که تا پایان شهریور ماه به استثنای ایام ماه مبارک رمضان و با حضور روزانه پانصد دانش آموز ادامه خواهد داشت.

لازم به یاد آوری است: این برنامه پنجمین برنامه طعم جبهه است که به همت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در راستای ترویج فرهنگ حماسه و مقاومت و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با معارف دوران دفاع مقدس برگزار می‌گردد و تاکنون حدود پنجاه هزار دانش آموز در قالب این طرح از باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید داشته‌اند.

در این مراسم خودجوش و مردمی در بخش‌هایی که توسط خود مردم تدارک دیده شده است کیکی 313 کیلویی برای روز میلاد حضرت مهدی (عج) پخته و در روز مراسم میان زائران شهدا توزیع می‌شود

جشن میلاد منجی عالم

جشن «میلاد منجی» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و به مناسبت نیمه شعبان و سی امین سالروز اسارت «حاج احمد متوسلیان» و همراهانش با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی توسط مردم برگزار می‌شود.

جشن باشکوه میلاد منجی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و موسسه فرهنگی الوارثین از ساعت 8 الی 20 روز پنج شنبه به مناسبت  ولادت باسعادت امام زمان (عج) و سی امین سالروز اسارت سربازان جاویدالاثر امام زمان «حاج احمد متوسلیان» و همراهانش در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم خودجوش و مردمی در بخش‌هایی که توسط خود مردم تدارک دیده شده است کیکی 313 کیلویی برای روز میلاد حضرت مهدی (عج) پخته و در روز مراسم میان زائران شهدا توزیع می‌شود و نیز سمبل‌های دفاع مقدس مانند چفیه، پلاک و سربندهایی با نام مهدی (عج) در بین زائران پخش می‌شود.

همچنین به دلیل تقارن با سی امین سالروز اسارت سربازان جاویدالاثر، حاج احمد متوسلیان، محسن موسوی،‌ تقی رستگار و کاظم اخوان و نیز ایام برگزاری عملیات کربلای یک، در مراسم روز پنجشنبه یکی از همرزمان حاج احمد و فرماندهان عملیات کربلای یک برای سخنرانی و خاطره گویی دعوت شده است.

 

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، پرتابل خبری بشرا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت