آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان در نمایشگاه قرآن

معاون بخش خانواده نمايشگاه قرآن با بيان اينکه اين بخش در نمايشگاه امسال بيشتر به ادبيات خانواده‌ها نزديک شده است، گفت: آموزش سبک زندگي خانواده مسلمان مهم‌ترين رويکرد ما را در اين بخش تشکيل مي‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان در نمایشگاه قرآن

معاون بخش خانواده نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این بخش در نمایشگاه امسال بیشتر به ادبیات خانواده‌ها نزدیک شده است، گفت: آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان مهم‌ترین رویکرد ما را در این بخش تشکیل می‌دهد.

رضا محبی‌ نوری، معاون هنری و محتوایی بخش خانواده نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خبرنگاران گفت: بخش خانواده نمایشگاه بین المللی امسال در ابعاد 500 متر مربع و دارای دو بخش اصلی تابلوهای بصری و کارگاه‌ها و نشست‌های خانواده است.

وی افزود: رویکرد بخش خانواده در نوزدهمین نمایشگاه قرآن، نمایش و آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان است که بر مفاهیمی همچون آرامش، همراهی، هم‌افزایی، همدلی، محبت، انتظار و .... تأکید می‌شود.

محبی با اشاره به بخش تابلوهای بصری گفت: موضوعاتی نظیر اهمیت تشکیل خانواده، ملاک‌های گزینش همسر، مؤلفه‌های خانواده قرآنی، روابط زوجین، بایسته‌های خانواده قرآنی و آسیب‌های بحث خانواده در این تابلوها به نمایش درمی‌آمده است.

معاون بخش خانواده نمایشگاه قرآن تصریح کرد: الگوها و مؤلفه‌های نمایشگاه امسال نسبت به گذشته بیشتر به ادبیات خانواده‌ها نزدیک شده و از شیوه تک‌جمله‌ها و واژه‌ها استفاده شده است، به عنوان مثال تابلوها با عنوان نازدانه‌های بهشتی شامل 100 تابلو است که هر کدام به صورت نماد یک دانه انار طراحی شده و مفهومی از مفاهیم خانواده معیار در آن به نمایش گذاشته شده است. در روایت نیز داریم که انار میوه بهشتی است و هیچ‌کدام از دانه‌های آن را از دست ندهید.

وی با اشاره به غرفه طنز بخش خانواده عنوان کرد: نقد و روان‌شناسی غربی خانواده به صورت کمیک استریپ در دستور کار این بخش قرار دارد.

محبی به نشست‌های تخصصی بخش خانواده اشاره کرد و گفت: مطالبی نظیر سبک زندگی، اقتصاد خانواده، حجاب، روابط اعضای خانواده و ... در نشست‌های تخصصی بررسی می‌شود و از اساتیدی نظیر دکتر کرمی، دکتر زیبایی‌نژاد، دکتر قندفروش و ... در این نشست‌ها استفاده می‌‌شود.

معاون بخش خانواده خاطرنشان کرد: مشاوره نیز یکی دیگر از برنامه‌های بخش خانواده است که قبل از اذان در این غرفه برپاست.

 

 

تنظیم: هومن بهلولی

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت