ثبت نام معتکفين گيلاني، امسال متمرکز مي شود

دانيال سميعي، مدير دفتر موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در استان گيلان گفت: با برنامه ريزي مناسب و تامين زيرساختهاي لازم ، از سال 91 ثبت نام معتکفين استان گيلان به صورت متمرکز انجام خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام معتکفين گيلاني، امسال متمرکز مي شود

دانيال سميعي، مدير دفتر موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در استان گيلان گفت: با برنامه ريزي مناسب و تامين زيرساختهاي لازم ، از سال 91 ثبت نام معتکفين استان گيلان به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي، به همت دفتر استاني موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در استان گيلان و اداره کل تبليغات اسلامي استان گيلان ، بيش از 850 نفر براي شرکت در مراسم روحاني اعتکاف، در پايگاه اطلاع رساني تبيان گيلان ثبت نام کرده اند.

دانيال سميعي با اعلام اين خبر افزود :با کوشش موسسه تبيان گيلان و اداره تبليغات اسلامي استان، مراسم عبادي و روحاني اعتکاف در مساجد استان گيلان براي خواهران و دانشجويان برگزار مي شود.

وي با اشاره به ثبت نام اينترنتي معتکفين در سايت تبيان افزود: ثبت نام مراسم اعتکاف در استان گيلان از سال 87 به صورت اينترنتي و با استقرار پايگاه هايي در مساجد سطح شهر برگزار شد که ضمن استقبال خوب معتکفين با مشکلاتي هم مواجه بود. براي رفع مشکلات تصميم گرفتيم که ثبت نام اعتکاف امسال نيز علاوه بر محيط مجازي در مساجد نيز صورت پذيرد که موجب شده تا کنون بيش از 850 نفر در اين سامانه ثبت نام کنند.

اداره کل، اعتکاف امسال را در دو بخش دانشجويي و ويژه خواهران برگزار مي کند و برنامه هاي مختلف عبادي را نيز تدارک ديده است.

وي خاطر نشان کرد: براي معتکفين دانشجويي نشست هاي معرفتي و حلقه هاي گفتگو نيز تدارک ديده شده تا در آن در خصوص مسائل مختلف اعتقادي، اجتماعي و ولايي نظير «انديشه ديني و سکولاريسم، مفهوم عدالت اسلامي اجتماعي و تطابق آن با نظريات اقتصادي، مهدويت و باورهاي آرماني، مهدويت در عصر ما، نحله هاي انحرافي و عقلانيت ديني» بحث و تبادل نظر صورت گيرد. همچنين از علما، بزرگان و اساتيد نيز براي سخنراني دعوت شده است.

در پايان وي ابراز اميدواري کرد که ثبت نام معتکفين در سال 91 به صورت متمرکز در استان گيلان صورت گيرد تا هماهنگي هاي بهتري براي نظم و آرامش اين مراسم روحاني صورت پذيرد.

علاقه مندان مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به نشاني gilan_tebyan.ir مراجعه کنند.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت