مرد يعني :مديريت بحران

وقتي ما بدانيم كه چگونه مي‌توانيم در جايگاه‌هاي مختلف يك فرد نمونه باشيم، آن وقت عملكرد بهتري در زندگي خواهيم داشت و تصميمات درست‌تري نيز خواهيم گرفت و در نهايت راحت‌تر و زودتر به موفقيت در روابط با ديگران و در زندگي شخصي خود دست پيدا مي‌كنيم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد يعني :مديريت بحران


وقتي ما بدانيم كه چگونه مي‌توانيم در جايگاه‌هاي مختلف يك فرد نمونه باشيم، آن وقت عملكرد بهتري در زندگي خواهيم داشت و تصميمات درست‌تري نيز خواهيم گرفت و در نهايت راحت‌تر و زودتر به موفقيت در روابط با ديگران و در زندگي شخصي خود دست پيدا مي‌كنيم.


 وقتي بدانيم كه يك زوج نمونه، يك خانواده نمونه،  والدين نمونه و... چه كساني با چه ويژگي‌هايي هستند مي‌توانيم روابط خود را محك بزنيم و ببينيم كه آيا روابط ما درست پيش مي‌رود يا خير. گاهي براي بهبود زندگي و روابطمان در جايگاه‌هاي مختلف تلاش مي‌كنيم، اما به نتيجه نمي‌رسيم، چرا كه نمي‌دانيم مشكل دقيقا چيست و يك رابطه درست و نمونه چگونه بايد باشد و ما به سوي كدام هدف در حركتيم. مثلا براي ساختن يك خانواده نمونه اول بايد بدانيم كه خانواده موفق و نمونه چه ويژگي‌هايي دارد تا بتوانيم به سمت آن پيش برويم. در واقع اين ستون مثل يك نقشه براي رسيدن شما به هدفتان عمل مي‌كند تا شما بدانيد كه به چه سمت و سويي و با چه شرايطي حركت كنيد تا موفق و نمونه باشيد.

 

 

از طرفي هر كدام از ما در زندگي خود جايگاه‌هاي مختلفي داريم مانند همكار بودن، دوست بودن، خواهر يا برادر بودن، پدر يا مادر بودن و... . ممكن است ما در يك يا چند جايگاه به وظايف خود آگاه بوده و موفق باشيم، اما در جايگاه‌هاي ديگر موفق نباشيم مثلا ممكن است مردي، پدري نمونه، همكاري خوب ‌و پسري نمونه براي مادرش باشد، اما همسر خوبي نباشد يا زني يك خواهر خوب، يك همسر خوب و حتي يك دوست خوب باشد، اما نتواند وظايف مادري خود را براي فرزندش به خوبي انجام دهد، در نتيجه اين ستون به شما كمك مي‌كند كه بين جايگاه‌هاي خود تعادل ايجاد كرده و بتوانيد در همه جايگاه‌ها فردي نمونه و موفق باشيد. از هفته آينده با ما باشيد.

يك مرد نمونه بايد از لحاظ روحي نيز قوي و مستحكم باشد و در برابر مشكلات زندگي تكيه‌گاه محكمي براي خانواده‌اش بوده و بتواند بحران‌هاي خانواده را ‌مديريت كند، نه اين‌ كه در زمان‌هاي سختي، خود را ببازد و عصبي و بد خلق شود و انتظار داشته باشد كه ديگران به او اميد و قدرت بدهند.

به نظر شما اعضاي يك خانواده نمونه و الگو چه خصوصياتي بايد داشته باشند؟

وقتي كلمه مرد را مي‌شنويم ياد قدرت و استحكام مي‌افتيم، اما اين قدرت و استحكام بيشتر از لحاظ جسمي مورد توجه قرار مي‌گيرد و همه، مرد را جنس قوي‌تر از لحاظ بدني مي‌شناسند و مردها نيز به اين قدرت بدني برتر از زنان افتخار مي‌كنند.

يك مرد نمونه بايد از لحاظ روحي نيز قوي و مستحكم باشد و در برابر مشكلات زندگي تكيه‌گاه محكمي براي خانواده‌اش بوده و بتواند بحران‌هاي خانواده را ‌مديريت كند، نه اين‌ كه در زمان‌هاي سختي، خود را ببازد و عصبي و بد خلق شود و انتظار داشته باشد كه ديگران به او اميد و قدرت بدهند. قدرت بدني موهبتي از جانب خداوند براي مرد است تا بتواند با توان بيشتري كه دارد كار و مايحتاج خانواده خود را فراهم كند، نه اين ‌كه از آن براي عرض اندام در برابر خانواده يا ديگران استفاده نمايد.

قدرت در يك مرد نمونه يعني قدرت بدني به همراه قدرت روحي و استفاده از اين دو قدرت در جهت بهبود زندگي. يك مرد قوي مردي است كه حرفش حرف است و قول‌هايش هيچ وقت فراموش يا مشمول مرور زمان نمي‌شوند و خودش نيز تكيه‌گاه و پشتيبان واقعي همسرش است و اگر قوي‌تر از همسرش به لحاظ بدني است، پس در تقسيم كارها نيز بايد اين تفاوت قدرت را اعمال كرده و بفهمد كه زن‌ها طاقت و توان كمتري دارند نه اين‌ كه از قدرتش براي زور گفتن به همسرش استفاده كند.

 

يك مرد نمونه بايد يك قاضي عادل در خانواده خود باشد و بتواند بدرستي و بدون غرض‌ورزي قضاوت كند. او از پيشداوري و قضاوت‌هاي عجولانه و كوركورانه به‌دور است و بايد عدالت را رعايت كند و طوري كانون گرم خانواده را حفظ كند كه همه در آن شاد و راحت باشند و به كسي ظلم نشود و هر چه براي خود مي‌خواهد براي همسرش هم بخواهد و فقط به راحتي و آسايش خود فكر نكند و بفهمد كه خستگي، كسل بودن، افسردگي، نااميدي، گرسنه بودن و همه احساس‌هاي ناخوشايند مي‌تواند براي همسرش هم اتفاق بيفتد چون او هم يك انسان است و بايد به او كمك كند تا از آن حال دربيايد.

يك مرد نمونه بايد يك قاضي عادل در خانواده خود باشد و بتواند بدرستي و بدون غرض‌ورزي قضاوت كند. او از پيشداوري و قضاوت‌هاي عجولانه و كوركورانه به‌دور است و بايد عدالت را رعايت كند و طوري كانون گرم خانواده را حفظ كند كه همه در آن شاد و راحت باشند و به كسي ظلم نشود

يك مرد نمونه بيشتر از بقيه افراد براي خانواده خود احساسات خرج مي‌كند و همسرش را در راس هرم احساسات خود قرار مي‌دهد و با او بيشتر از هر كس ديگري مهربان است. او هيچ‌گاه نمي‌گذارد كه همسرش فكر كند كه دوستش ندارد و با رفتار و گفتار برازنده خود، هميشه همسرش را از محبت اشباع مي‌كند و مثل انسان‌هاي ‌كم ‌فرهنگ و بيسواد فكر نمي‌كند كه اگر به همسرش محبت كند پررو مي‌شود و با بي‌محلي مي‌تواند همسرش را به خود علاقه‌مندتر كند،بلكه مي‌داند كه همسرش با محبت بيشتر به او نزديك‌تر خواهد شد.

يك مرد نمونه، محترم است و به ديگران نيز احترام مي‌گذارد و حق خود را هميشه با استدلال و منطق مي‌گيرد نه با داد، دعوا و تشنج. او ايرادهاي خود را مي‌پذيرد و فكر نمي‌كند كه انساني بدون ايراد و كامل است و هيچ نقصي ندارد.

يك مرد نمونه روي پاي خودش مي‌ايستد و انتظار ندارد كه ديگران وظايف او را انجام دهند و اگر هم كسي در هر زمينه‌اي به او كمكي كند آن را وظيفه آن شخص نمي‌داند و تشكر كردن را بلد است و تفاوت لطف و وظيفه را مي‌فهمد و همه انسان‌ها را در خدمت خود نمي‌بيند و خودش نيز بدون منت به ديگران، مخصوصا همسرش كمك مي‌كند. او هر سختي را به جان مي‌خرد تا بتواند براي خانواده‌اش راحتي و رفاه بياورد.يك مرد نمونه مردي است كه به همسرش وفادار و با او صادق باشد.

شما چه فکر مي کنيد؟به نظر شما مرد نمونه چه ويژگي هايي دارد؟در انتهاي مقاله  ، منتظر ديدن نظر شما کاربران عزيز هستيم.

بخش خانواده ايراني تبيان


منبع : چهارديواري

 

مقالات مرتبط :

سخت ترين و مفيدترين مديريت دنيا

امان از سکوت مردانه

مردان و اشتباه، هرگز!

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت