شما بهشت را مي سازيد!

زن را به عنوان يك موجودي كه مي‌تواند مايه‌اي براي اصلاح جامعه با پرورش انسان‌هاي والا بشود، نگاه كنيد تا معلوم شود كه زن كيست و آزادي او چگونه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما بهشت را مي سازيد!  


شما ببينيد وقتي زن مسلمان بر‌مي‌گردد به فطرت و اصل خود چه معجزه عظيمي درست مي‌كند. آن‌گونه كه در انقلاب و نظام اسلامي ما مشاهده ‌شده و امروز هم دارد مشاهده مي‌شود. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با جمع كثيري از بانوان )


 

حركت به سمت آرمان‌گرايي

آرمان‌گرايي در اسلام و گرايش به سمت قله‌ها، اوج‌ها و آرمان‌ها، يك چيز قطعي و حتمي است. زن مثل مرد و مثل همه خلايق بايد در اين سمت حركت كند. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان )

 

 

رشد گوهر انساني و معنوي

بايد گوهر انساني در زن و مرد رشد پيدا كند؛ اين يك مسئله ارزشي است. بايد مسائل ارزشي اسلام در جامعه ما احياء شود. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان )

الگو بودن در جهان

زنان مسلمان ايراني در دنياي امروز رسالتي عظيم بر عهده دارند و به عنوان الگوي زنان جهان بايد پيام متعالي خود را در عرصه‌هاي مختلف بشري به گوش جهانيان برسانند. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با خواهران طلبه و فرهنگي قم )

مسئوليت‌پذير و تكليف‌مدار

زن و مرد داراي وظايف و مسئوليت‌هاي مشترك و اختصاصي هستند كه بايد به دقت شناخته و تبليغ شود. زن، باري بر دوش همسر خود نيست و زن نبايد مطابق الگوهاي غربي و غير اسلامي معرفي شود. (فرمايشات مقام معظم رهبري در اجتماع مديران و كاركنان سازمان صدا و سيما در مسجد بلال )

شركت در ميادين علمي، اجتماعي و سازندگي

ما معتقديم كه زنان در هر جامعه سالم بشري قادرند و بايد فرصت پيدا كنند كه در حد سهم خود تلاش و مسابقه خويش را در پيشرفت‌هاي علمي، اجتماعي، سازندگي و اداره اين جهان به عهده بگيرند؛ از اين جهت ميان زن و مرد هيچ تفاوتي نيست. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با خواهران پزشك)

ارزش زن به اين است كه بتواند محيط زندگي را براي خود و براي مرد و فرزندان، يك بهشت، يك مدرسه، يك محيط امن، ‌يك جايگاه عروج به معارف و مقامات معنوي تبديل كند.

مربي و پرورش‌دهنده انسان‌هاي والا

زن را به عنوان يك موجودي كه مي‌تواند مايه‌اي براي اصلاح جامعه با پرورش انسان‌هاي والا بشود، نگاه كنيد تا معلوم شود كه زن كيست و آزادي او چگونه است. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با جمع كثيري از بانوان كشور )

 

تبديل‌كننده خانواده به جايگاه عروج معنوي

ارزش زن به اين است كه بتواند محيط زندگي را براي خود و براي مرد و فرزندان، يك بهشت، يك مدرسه، يك محيط امن، ‌يك جايگاه عروج به معارف و مقامات معنوي تبديل كند. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با بانوان هرمزگان )

رفتار متناسب با خلقت و عواطف زن

اساسي‌ترين كار زن، كاري است كه با خلقت زنانه او، ‌با احساسات و عواطف به وديعت نهاده الهي در وجود او همخوان و هماهنگ باشد. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با پرستاران )

 

خويشتن‌داري و دوري از تجملات

زن مسلماني كه الگويش فاطمه زهرا (س) يا زينب كبري (س) باشد، در مقابل تجملات خويشتن‌دار است،‌ اگر زن به فكر تجملات و خوشگذراني‌ها و هوس‌هاي زودگذر و تسليم شدن به احساسات بي‌بنياد و بي‌ريشه باشد، نمي‌تواند آن راه را برود. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با پرستاران )

 

تسليم شدن به احساسات بي‌بنياد و بي‌ريشه

زنان بايد اين وابستگي‌ها را كه مثل تار عنكبوت، بر پاي يك انسان رهروست، از خود دور كنند تا بتوانند راه متعالي را بروند، زن ايراني در دوران جنگ همين كار را كرد. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با پرستاران )

زن بايد مايه آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده باشد، در دامان پر مهر و پر عطوفت و با سخنان مهرآميزش، ‌فرزندان سالمي را از لحاظ رواني تربيت كند،‌ انسان‌هاي بي عقده، خوش روحيه و سالم از لحاظ روحي و اعصاب در دامان او پرورش پيدا كنند، مردان و زنان و شخصيت‌هاي جامعه را به وجود بياورند.

تأثير‌گذاري در دنيا

اگر جامعه اسلامي بتواند زنان را با الگوهاي اسلامي تربيت كند يعني الگوي زهرايي (س) و الگوي زينبي (س)؛ زنان بزرگ، زنان با عظمت زناني كه مي‌توانند دنيا و تاريخي را تحت تأثير خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام حقيقي خود نايل آمده است. (فرمايشات مقام معظم رهبري در جمعي از بانوان در جشن ميلاد كوثر )

 

در محيط خانه، دل آرام مرد

زن مسلمان بايد در محيط خانه دل آرام مرد، شوهر و فرزندانش باشد. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با بانوان كشور )

 

مايه آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده

زن بايد مايه آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده باشد، در دامان پر مهر و پر عطوفت و با سخنان مهرآميزش، ‌فرزندان سالمي را از لحاظ رواني تربيت كند،‌ انسان‌هاي بي عقده، خوش روحيه و سالم از لحاظ روحي و اعصاب در دامان او پرورش پيدا كنند، مردان و زنان و شخصيت‌هاي جامعه را به وجود بياورند. (فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با بانوان كشور )

 

سازنده خانواده

مرد و زن هر دو مشتركاً مأمورند كه در ساختن و بناي خانواده كار كنند و با توجه به اهميتي كه اسلام به خانواده مي‌دهد، اصلي‌ترين كار زن و مرد مسلمان كه پايه و قوام زندگي‌شان بر آن استوار است، ساختن خانواده است و زن و مرد اين وظيفه را مشتركاً بر دوش دارند. (مجله زن روز )

 

بخش خانواده ايراني تبيان


منبع : جهان

 

مقالات مرتبط :

عاشقانه ترين تبعيد دنيا

قدرت ما زنان!

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت