12 توصيه براي داشتن حال خوب

هرگاه واژه اي اميدوارکننده به ديگران اهدا کنيد نه تنها احساس بهتري خواهيد داشت بلکه شخصيت مثبت خود را نيز قوام بيشتري خواهيد بخشيد. به جنبه معنوي زندگيتان توجه کنيد. آرام باشيد. ساکت نشستن را تمرين کنيد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

12 توصيه براي داشتن حال خوب  


هرگاه واژه اي اميدوارکننده به ديگران اهدا کنيد نه تنها احساس بهتري خواهيد داشت بلکه شخصيت مثبت خود را نيز قوام بيشتري خواهيد بخشيد. به جنبه معنوي زندگيتان توجه کنيد. آرام باشيد. ساکت نشستن را تمرين کنيد. به نداي درونتان گوش کنيد. به چيزهايي بينديشيد که صلح، زيبايي و آرامش را به زندگيتان به ارمغان بياورند. براي يافتن مسير معنوي خاص خودتان تلاش کنيد.

1- ياد بگيريد که احساساتتان را تخليه کنيد.

هرگز احساساتتان را سرکوب نکنيد و به درون نريزيد. اندوه هاي خود را با آدمي قابل اطمينان مطرح کنيد. به خاطر داشته باشيد که احساساتي که بيان شده اند ديگر به همان اندازه گذشته ناخوشايند نيستند.

2- از مقايسه خود با ديگران و تحسين ارزش هاي آنها و تحقير آنچه خود داريد بپرهيزيد.

3- با چند نفر که بتوانيد روي حمايت عاطفي آنها حساب کنيد، گروه کوچکي تشکيل دهيدو ميان خود هم فکري و توافق ايجاد کنيد. هر گاه از شما خواسته شد، کمک هاي مشورتي خود را به ديگران ارايه کنيد نخستين گام براي اين کار آن است که بدون قطع صحبت ديگران، به دقت به آنها گوش دهيد.

4- زماني را براي بازي در نظر بگيريد

به خاطر داشته باشيد که بازي فعاليتي است  که صرفاً به خاطر حس خوبي  که به شما مي دهد به آن مي پردازيد.به خودتان يادآوري کنيد که استحقاق صرف وقت براي بازي و تفريح را داريد.

5- لبخند را فراموش نکنيد به خصوص به خودتان

به نکات مثبت دنياي اطرافتان نگاه کنيد. راحت باشيد و گاهي کارهاي "غير عاقلانه" و کاملاً غير منتظره انجام دهيد.

6- آرام باشيد

 شما مي توانيد به وسيله کتاب هاي مختلف، نوار، برنامه ها و کلاس ها و ابزار ديگر آرامش يافتن را بياموزيد. آرامش توان ذهنيتان را بهبود مي بخشد. به سلامت جسميتان کمک مي کند و احساسات خوشايند را جايگزين اضطراب و تنش هاي دروني تان مي کند.

7- از حق انساني خود دفاع کنيد

اجازه ندهيد ديگران تحقيرتان کنند وقتي آدم ها چنين مي کنند معني اش اين است که از شما انتظار بي نقص بودن دارند و اگر شما آنها را سرجايشان بنشانيد ممکن است دلخور هم شوند ولي مدنظر داشته باشيد که با احترام همواره از حق خود دفاع کنيد و هرگز آن را ناديده نگيريد.

8- نه گفتن را بياموزيد

هرچه پاسخ منفي شما به انتظارها و درخواست هاي نامعقول ديگران برايتان آسان تر شود، احساس عزت نفستان افزايش خواهد يافت. زماني هم که تقاضاي معقول پاسخ مثبت مي دهيد هم در مورد خودتان و هم در مورد طرف مقابل احساس بهتري خواهيد داشت.

9- اگر در محيط کار، جاي شايسته اي نداريد، شغلتان را تغيير دهيد.

 اما ابتدا خوب بينديشيد که آيا واقعاً اين کار شماست که آزارنده است يا نگاه مردم نسبت به آن، باعث ايجاد حس حقارت در شما شده است. به جاي جنبه هاي آزاردهنده به چيزهاي خوبي که در شغلتان هست هم فکر کنيد. به خاطر داشته باشيد هر شغلي ممکن است داراي جنبه هاي نه چندان مطلوب باشد و شما بايد در اين رابطه کاملاً منطقي عمل کنيد.

10- به عضلاتتان ورزش دهيد.

 به پياده روي برويد. دوچرخه سواري کنيد، اتو مبيلتان را به جاي جلوي در خانه، کمي دورتر متوقف کنيد. براي تمرين و ورزش حتماً لازم نيست لباس هاي رنگارنگ تنتان کنيد يا عضو يک باشگاه ورزشي شويد. بلکه پياده روي و ورزش هاي کم هزينه و بدون هزينه هم وجود دارد که با کمي پيگيري مي توانيد آنها را کشف کنيد.

11- تمرين کنيد که مثبت و اميد دهنده باشيد.

هرگاه واژه اي اميدوارکننده به ديگران اهدا کنيد نه تنها احساس بهتري خواهيد داشت بلکه شخصيت مثبت خود را نيز قوام بيشتري خواهيد بخشيد.

12- به جنبه معنوي زندگيتان توجه کنيد. آرام باشيد.

 ساکت نشستن را تمرين کنيد. به نداي درونتان گوش کنيد. به چيزهايي بينديشيد که صلح، زيبايي و آرامش را به زندگيتان به ارمغان بياورند. براي يافتن مسير معنوي خاص خودتان تلاش کنيد.

 

 

بخش مهارت هاي زندگي تبيان


منبع: مجله موفقيت، شماره 173، لادن نصيري

مقالات مرتبط:

امنيت و آرامش درون شماست 

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه : ارتباط موفق داشته باشیم
آخرین مطالب سایت