وعده های عملی نشده علی دایی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که روزی از توانایی تیمش برای فتح سه جام خبر می‌داد و عنوان کرد در هر پست سه بازیکن همطراز دارد، امروز اعلام کرده پتانسیل سرخپوشان در حد همین نتایجی است که کسب کرده‌اند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه وعده هاي عملي نشده دايي


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس که روزي از توانايي تيمش براي فتح سه جام خبر مي‌داد و عنوان کرد در هر پست سه بازيکن همطراز دارد، امروز اعلام کرده پتانسيل سرخپوشان در حد همين نتايجي است که کسب کرده‌اند!


علي دايي که در دوران فوتبال خود يکي از پرافتخارترين مردان فوتبال ايران بود و در دوره مربيگري نيز به دو عنوان قهرماني با سايپا و پرسپوليس دست پيدا کرد، فصل دهم ليگ برتر را با ناکامي بزرگي به پايان مي برد.

دايي که هدايت پرسپوليس را در فصل دهم برعهده داشت در شرايطي از اواسط ليگ نهم به جاي زلاتکو کرانچار روي نيمکت سرخپوشان نشست که پس از برکناري از تيم ملي، بدون تيم بود و حبيب کاشاني که به گفته خودش رفاقت ديرينه اي با دايي دارد او را به پرسپوليس آورد.

 

در حالي که هنوز هم کاشاني و دايي در مصاحبه هايشان عنوان مي کنند هيچ اختلافي بين آنها وجود ندارد اما در هفته هاي گذشته اختلاف نظر آنها به خاطر جذب بازيکنان براي ليگ دهم به سوژه بسياري از رسانه هاي ورزشي تبديل شد.

اين اختلافات در شرايطي مطرح شد که نگاهي به اظهارات علي دايي در طول ليگ دهم نشان مي دهد که تناقض هاي زيادي در مورد گفته هاي او وجود داشته است که تاحدودي حق را به حبيب کاشاني مي دهد.

تحمل 13 باخت در يک فصل (که احتمال دارد تعداد آنها افزايش هم پيدا کند)، شکست در بازي رفت و برگشت به استقلال. شکست در پنج بازي پي در پي. تحمل چهار باخت در ورزشگاه آزادي، ناکامي در دستيابي به عنوان قهرماني ليگ برتر و دست آخر وداع زودهنگام با مسابقات ليگ قهرمانان آسيا.

دايي مي گويد: "من در ابتداي فصل يکسري بازيکن مي خواستم که نتوانستيم جذب کنيم در نيم فصل هم نفرات مورد نظرم را هم نتوانستيم بگيريم. مي خواهيد اسامي آنها را بگويم الان موقعش نيست که بگويم اما مهره‌هايي که ما مي خواستيم با قيمت‌هاي بيشتر به ديگر باشگاه‌ها رفتند".

اين اتفاقات در شرايطي رخ داده که احتمال قهرمان نشدن پرسپوليس در جام حذفي نيز وجود دارد. اين در حالي است که علي دايي در مصاحبه هاي قبلي اش عنوان کرده بود مي خواهد تيمي ببندد که مدعي قهرماني در سه جام باشد. نگاهي به اظهارات سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تناقض گفته هاي او از سال گذشته تاکنون را مشخص مي کند:

پس از قهرماني پرسپوليس در جام حذفي- 4 خردادماه 1389:

علي دايي: "تمام سعي من اين است که تيم را براي سه جام آماده کنم. تيمي با پتانسيل پرسپوليس مي تواند در سه جام موفق باشد و در آسيا هم بدرخشد".

نشست خبري باشگاه پرسپوليس - 2 مردادماه 1389:

دايي: "پرسپوليس را به گونه‌اي آماده کرديم که در هر سه جام مدعي بوده و حرفي براي گفتن داشته باشد. در هر پست سه بازيکن خوب داريم و مي توانيم حتي در غياب بازيکنان اصلي از نفرات ديگر استفاده کنيم".

يکي از موارد اختلاف دايي و کاشاني به خاطر بسته شدن تيم توسط دايي بود که وي معتقد بود بازيکناني را که خواسته است باشگاه جذب نکرده و البته کاشاني اين موضوع را رد کرد.

نشست خبري باشگاه پرسپوليس - 2 مردادماه 1389:

علي دايي: "80 درصد از بازيکناني که من مي خواستم به عضويت تيم پرسپوليس درآمدند. تيم پرسپوليس را در فصل نقل و انتقالات خودم بستم و بهانه‌اي براي ناکامي‌هاي احتمالي نخواهم داشت. اينکه نتوانستيم برخي از بازيکناني که مي خواستيم را جذب کنيم نبايد بهانه‌اي براي شکست باشد. امسال پرسپوليس ديگر را شاهد خواهيد بود و با اين تيم حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهيم داشت!"

گفتگو با سايت باشگاه پرسپوليس - 12 شهريور 1389

علي دايي: " تيم ما پتانسيل بالايي دارد و اطمينان دارم که مي‌توانيم تا پايان ليگ صدرنشين جدول باشيم. ما پيش از شروع فصل اردوهاي خوب و تمرينات فشرده‌اي را پشت سر گذاشتيم. در طول ليگ هم تمرينات منظم و سختي را داشته و داريم. شرايط امسال براي پرسپوليس شرايط خوبي است و من فکر مي‌کنم با پتانسيل‌هاي موجود در اين باشگاه، صدرنشيني و قهرماني در ليگ،‌ دور از انتظار نيست."

نشست خبري باشگاه پرسپوليس - 24 شهريور 1389

علي دايي با گذشت نيمي از نيم فصل اول از مسابقات ليگ برتر هم از قهرماني تيمش مي گفت: از قبل با نحوه مديريت آقاي کاشاني آشنا بودم و مي‌دانستم به تيمي مي آيم که لايق قهرماني است و ديديد سال گذشته با مديريت خوب ايشان قهرمان جام حذفي شديم و اعتقاد دارم امسال مي‌توانيم در ليگ برتر و جام حذفي قهرمان شويم.

سرمربي پرسپوليس که مدعي است، تيم با نظر او بسته نشده در همان نشست خبري گفت: "بازيکنان جديد با توجه به نيازهاي پرسپوليس جذب شده‌اند، هرچند در ابتداي فصل درباره همين بازيکنان هم از ما انتقاد مي‌شد!"

دايي براي اولين بار در پايان ديدار پرسپوليس - پاس همدان لب به انتقاد از بازيکنانش گشود و گفت: "ما موقعيت زياد بدست مي آوريم اما از آنها استفاده نمي کنيم. من هم که نمي توانم لخت شوم و به زمين بروم".

علي دايي که حالا تيمش به بن بست رسيده متفاوت از گذشته حرف مي زند: « طي چند سال گذشته تيم پرسپوليس فقط يک بار آن هم در سال 86 قهرمان شده. قبل و بعد اين سال پرسپوليس چه نتايجي کسب کرده؟ اين تيم که بهترين مربي جهان به قول شما دنيزلي را داشته با اين مربي چه نتايجي را گرفته است؟

نشست خبري باشگاه پرسپوليس -12 آبان 1389

سرمربي پرسپوليس با اينکه تيمش خوب نتيجه نمي گرفت، بازهم از قهرماني سرخپوشان مي گفت: "از روزي که کار را با جديت آغاز کردم به فکر قهرماني بودم. امسال هدف‌مان قهرماني در ليگ و جام حذفي است و تمام سعي‌مان را به کار مي‌گيريم که به اين دو هدف بزرگ دست يابيم".

پس از شکست برابر تراکتورسازي - 18 آذر 1389

علي دايي در روزهاي ناکامي پرسپوليس هم از قهرماني و موفقيت مي گفت. سرمربي سرخپوشان پس از شکست برابر تراکتورسازي در نشست خبري گفت: "در پرسپوليس مي‌مانم، اين تيم را درست مي‌کنم و قطعا روزي مي‌روم که تيمم را قهرمان کرده باشم".

پس از تساوي برابر راه آهن - 24 بهمن 1389

دايي که معتقد بود، تيم خوبي بسته است در تاريخ 24 بهمن ماه 1389 و پس از ديدار با راه آهن شهرري به بازيکنان تاخت و لب به انتقاد گشود: "من در شرايط فعلي نمي توانم به بازيکنان بغل پا زدن ياد بدهم و فقط بايد با همين شرايط بسازيم".

او که در تاريخ 2 ديماه 1389 و پس از ديدار مقابل سايپا از تولد پرسپوليسي جديد خبر داده بود، پس از تساوي با شهرداري تبريز در تاريخ 20 اسفندماه 1389 گفت: "من ناچارم با همين شرايط و همين بضاعت ادامه دهم. من واقعا مديون بازيکنانم هستم چرا که بيش از حد توان خود بازي مي‌کنند". اين حرف‌هاي دايي است که مدعي شده بود، پرسپوليس در هر پست سه بازيکن همطراز دارد!

پس از شکست برابر استقلال - 10 فروردين 90

اوج اظهارنظرهاي علي دايي پس از بازي با استقلال در تاريخ 10 فروردين ماه 1390 بود که گفت: "با وجود همه انتقاداتي که مي شود بايد بگويم که پرسپوليس را من نبسته‌ام! در ابتداي فصل ما شش جاي خالي داشتيم که من بازيکناني را وارد فهرست تيم کردم الان هم مي بيند که بهترين عملکرد را داشته‌اند و جزو بهترين بازيکنان پرسپوليس بوده‌اند. ساير بازيکنان قرارداد دو يا سه ساله با باشگاه داشتند و من نمي توانستم کاري انجام دهم".

اين اظهارنظر علي دايي است که در تاريخ 2 مردادماه 1389 گفته بود: "تيم پرسپوليس را در فصل نقل و انتقالات خودم بستم و بهانه‌اي براي ناکامي‌هاي احتمالي نخواهم داشت".

نشست خبري قبل از بازي با مس کرمان - 3 ارديبهشت 1390

علي دايي که حالا تيمش به بن بست رسيده متفاوت از گذشته حرف مي زند: « طي چند سال گذشته تيم پرسپوليس فقط يک بار آن هم در سال 86 قهرمان شده. قبل و بعد اين سال پرسپوليس چه نتايجي کسب کرده؟ اين تيم که بهترين مربي جهان به قول شما دنيزلي را داشته با اين مربي چه نتايجي را گرفته است؟ ما چه نفراتي داريم و چه نتايجي گرفته‌ايم. شما مقايسه کنيد همين تيم پرسپوليس را با تيمي که در سال 86 قهرمان شد و بازيکناني که آن تيم داشت.

دايي که در تاريخ 2 مرداد 89 مدعي شده بود 80 درصد از نفراتي که مدنظر داشته جذب را کرده است، در نشست خبري 3 ارديبهشت ماه حرف‌هايي تازه زد: "من در ابتداي فصل يکسري بازيکن مي خواستم که نتوانستيم جذب کنيم در نيم فصل هم نفرات مورد نظرم را هم نتوانستيم بگيريم. مي خواهيد اسامي آنها را بگويم الان موقعش نيست که بگويم اما مهره‌هايي که ما مي خواستيم با قيمت‌هاي بيشتر به ديگر باشگاه‌ها رفتند".

حالاکه فصل 90 - 89 به روزهاي پاياني خود نزديک مي شود، دايي متوجه شده تيمش ضعف دارد، خوب بسته نشده، گلزن ندارد و...

بخش ورزشي تبيان


منبع: مهر

مطالب مرتبط مجموعه : فوتبال ايران
آخرین مطالب سایت