برترين‌های نخستين جشنواره ملی بلوتوث‌های دينی و قرآنی معرفی شدند

در مراسم اختتاميه جشنواره ملی بلوتوث‌های دينی و قرآنی كه هم‌زمان با اختتاميه منظومه جشنواره‌های قرآنی «آيات» برگزار شد، نفرات برتر نخستين جشنواره ملی بلوتوث‌های دينی و قرآنی معرفی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترين‌هاي نخستين جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني معرفي شدند

 

در مراسم اختتاميه جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني كه هم‌زمان با اختتاميه منظومه جشنواره‌هاي قرآني «آيات» برگزار شد، نفرات برتر نخستين جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني معرفي شدند.

به گزارش روابط عمومي، در مراسم اختتاميه جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني كه در سالن همايش‌هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، از نفرات برتر اين جشنواره با اهداي جوايز و لوح يادبود تجليل به عمل آمد.

 

اسامي نفرات برتر

بر اساس اين گزارش، در بخش تصويري رده توليدي، روشنك عباسي، برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه حج عمره، در بخش كليپ مرتضي خسروي، برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه عتبات عاليات و همچنين محسن قاسمي به نمايندگي گروه محسنين برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه خريد دوربين عكاسي شدند.

در بخش صوتي، حسن مولي‌دوست به نمايندگي از موسسه تبيان قم، برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه حج عمره، حميد نادري به نمايندگي از كانون فرهنگي خادم‌الرضا، برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه خريد لپ تاپ و در بخش انيميشن مجيد اسماعيلي برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه حج عمره شدند.

در بخش تم و نرم‌افزار سعيد رسول‌اف به نمايندگي از شركت ايده‌پردازي ژوبين به خاطر توليد نرم‌افزار موبايلي آيه‌هاي زندگي، برنده لوح تقدير، تنديس جشنواره و كمك هزينه خريد لپ ‌تاپ و همچنين رده‌هاي بعدي هر رشته تا رتبه دهم در سه سطح توليدي، تدويني و گردآوري حائز مقام تقدير و دريافت بن كارت الكترونيكي خريد كتاب و محصولات فرهنگي شدند كه توسط معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اهدا شده است.

 

بيانيه هيئت داوران

همچنين به همين مناسبت هيئت داوران نخستين جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني بيانيه‌اي صادر كرد كه متن آن به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

 

خانم‌‌ها و آقايان؛ اساتيد محترم و اهالي رسانه

جهان پيرامون ما در قرن حاضر بيش از هر دوره‌اي از حيات خود رازآلود و رمزگونه با ساكنان خود ارتباط برقرار مي‌كند. پيچيدگي برقراري ارتباطات درون فردي، ميان فردي و گروهي و نيز ارتباطات سازماني از طرفي و نيز تغيير ساختارهاي انديشه‌ورزي در انسان معاصر و تعريف سازو‌كارهاي غير كلاسيك و پيچيده و حتي گاه براي تمركز، تفكر و داده‌پردازي و بررسي اطلاعات از طرف ديگر باعث شده است تا انسان معاصر بي‌آنكه بداند هر روز در معرض هجوم انبوهي از پيام‌هاي و اطلاعات مجازي مي‌باشد.

در اين عرصه پيچيده و شگفت‌انگيز كه ثانيه به ثانيه شكل و صورتي تازه براي رويارويي با انسان در درون خود متصور است، انتقال مفاهيم صحيح، متعالي و برگرفته از تعاليم الهي و مبتني بر تعاريف ديني و الهي از انسان در كنار معرفي عرصه‌ها و پديده‌هاي مجازي و مخربي كه به هر صورت در صدد محو انتقال چنين تعريفي هستند، عرصه‌اي بسيار دشوار، نفس‌گير و در عين حال نيازمند خلاقيت و انديشه‌اي بارور شده با چنين تعاريف و مفاهيمي است.

با اين افق نخستين جشنواره ملي بلوتوث‌هاي ديني و قرآني با هدف تجميع، توليد و انتشار محتواي بلوتوثي سالم در جامعه در سه بخش آموزش، پژوهش و مسابقه آغاز به فعاليت نمود.

اين جشنواره در مسير برگزاري خود، با هدف قرار دادن موضوع انتشار بلوتوث‌هاي غيراخلاقي در جامعه، اهدافي چون مقابله با هجوم گسترده بلوتوث‌هاي مخرب و ضد ديني در سطح جامعه، حساس سازي خانواده‌ها و مردم نسبت به موضوع بلوتوث، ايجاد خودباوري و زمينه سازي در اقشار جامعه براي توليد محتواي ديني با استفاده از فناوري روز، ترغيب مردم به توليد محتواي ديني بلوتوثي، گردآوري، توليد و انتشار محتواي ديني اثرگذار، متناسب با نيازهاي نسل جوان و ايجاد تحول در فرهنگ استفاده از بلوتوث را در دستور كاري خود قرار داد.

اين جشنوراه همچنين در مسير برگزاري خود و به منظور بستر‌سازي براي تحقق اهداف خود به برنامه‌ريزي براي آموزش ساخت بلوتوث، انجام پژوهش‌هاي لازم و برگزاري نشست‌هايي با صاحب‌نظران براي بررسي و تبيين وضعيت موجود مصرف بلوتوثي از منظر ديني، اجتماعي و روانشناسي اقدام نمود.

از سوي ديگر از آن‌جا كه هدف اصلي جشنواره توليد محتواي سالم جايگزين براي انتشار در فضاي رسانه‌اي و سرگرمي جامعه بود؛ در بخش مسابقه، همه كاربران تلفن همراه كه بر روي گوشي موبايل خود فايل بلوتوثي (اعم از عكس، تم، فيلم و يا صوت) ديني و مذهبي داشتند، اين امكان را به دست آوردند كه در اين مسابقه شركت كنند كه اين مهم با موضوعات قرآني، ديني و دفاع مقدس در قالب‌هاي صوتي، تصويري، پاورپوينت، انيميشن، فلش، تم و عكس محقق شد و حاصل آن دريافت نزديك به 72 هزار عنوان اثر از سوي دبيرخانه اين‌ جشنواره بود.

آثار رسيده پس از شناسنامه دارشدن به 67 هزار عنوان تقليل يافت كه به مرحله داوري اوليه راه يافت. پس از سه مرحله داوري 200 اثر به مرحله نهايي راه يافته كه از نفرات برگزيده هر رشته در اين مراسم تجليل تقدير به عمل خواهد آمد.

در پايان برخود واجب مي‌دانيم از همه عزيزاني كه از ابتداي اجراي اين طرح ما را حمايت و همراهي كردند سپاسگزاري كنيم.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه : اسامی برندگان میزگرد نگاه روز
آخرین مطالب سایت