همایش مسئولین هیئات مذهبی در مشهد برگزار شد

همایش مسئولین هیئات مذهبی به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مهدیه مشهد برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همايش مسئولين هيئات مذهبي در مشهد برگزار شد

همايش مسئولين هيئات مذهبي به مناسبت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در مهديه مشهد برگزار گرديد.

اين مراسم ابتدا با تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد آغاز گرديد و پس از مداحي زاکرين اهل البيت،  زيارت عاشورا قرائت گرديد. سپس حجت الاسلام اسدي معاونت فرهنگي و پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي  پيرامون ماه محرم و صفر و برکات انقلاب اسلامي سخناني را بيان نمود.

سپس حجت الاسلام و المسلمين فرزانه امام جمعه موقت مشهد و رياست دانشگاه علوم اسلامي رضوي،  سخن خود را با فرمايشي از  حضرت علي (ع) اينگونه آغاز نمود که: اي مردم خدا خواسته که شکر گزار باشيد، چون حکومتش را به شما داده و بدانيد اين حکومت اسلامي يک فرصت مسابقه است در حرکت بسوي بهشت و کامل شدن و بايد سه چيز را مراعات نمود، اولا اينکه کمرها را محکم ببنديد، از لحاظ اقتصادي خودکفا شويد و غفلت هم نکنيد.

در ادامه ايشان ضمن تبريک پيروزي انقلاب اسلامي، هيئات را به قدر دانستن اين موهبت الهي و نقش هيئات در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره نمود.وي گفت، هيئات ريشه تاريخي دارند و جوشيده از عقايد مذهبي هستند و ريشه شان را بايد در ولايت و امامت جستجو نمود.

امام جمعه موقت مشهد گفت:نقش هيئات در پانزده خرداد نقش بسيارعظيمي بود و نقش بند انقلاب  را مي توان همان پانزده خرداد ذکر کرد. وي در همين راستا عنوان کرد که، ملاک ارزشيابي انقلاب 4 چيز است که ميتوان اينگونه تقسيم بندي نمود:

-  موفقيت آن در آزادي انرژي هاي متراکم و متوقف و هدايت آن چقدر است؟ انرژي مردم قبل از انقلاب با چند چيز راکد شده بود. مردم حق را از باطل نمي شناختند و عدم شناخت کامل و کافي مردم از اسلام باعث اين امر شده بود. اين عدم شناخت از نفوذ فرهنگ غرب توسط حکومت طاغوت صورت مي گرفت. وي از لاابالي گري کردن بعضي مردم سو استفاده ميکرد. وي حتي با ديکتاتوري هاي امنيتي همه اقشار مردم را آرام کرده بود و تمام سازمان ها و گروه هاي مخالف دولت در زندان و تبعيد بودند و همه چيز در دست ديکتاتوري شاه و امنيت بود. وي از خفقان و شکنجه هاي زمان طاغوت به عنوان يک اسير کننده انرژي هاي ملت ياد نمودکه،  در نهايت همين انرژي ها منجر به انقلاب مي شود.وي از معمار انقلاب حضرت امام خميني(ره) به عنوان کسي که توانست اين نيروها  و انرژي ها را <آزاد کرده،قبضه نموده ،و هدايت کنند > نام برد.

- از مشکلات چگونه بيرون مي آيند؟ زيرا اين راه پر سنگلاخ است و بايد با مشکلات ريشه اي برخورد کرد، زيرا تنها دفع فتنه مهم نيست، بلکه ريشه کردن آن اهميت بيشتري دارد و هميشه انقلاب در سختي ها رشد مي کند و به موقع هر سختي را پشت سر مي گذارد و در مقابل مشکلات نمي شکند و مثل يک قهرمان از آن مي گذرد.

- تاثير گذاري انقلاب بر جهان چقدر است؟ که نمونه آن را مي توان برکشور لبنان و موقعيت جهاني و کنوني آن و نيز تاثير آن بر عراق و حتي تاثير ژرف انقلاب ما بر ديگر کشورها نام برد.

- و آخر اينکه در رشد و تعالي و اهداف مان چه کرده ايم؟ ما در مملکت اسلامي مان در تمامي زمينه ها گام هاي سنگيني برداشته ايم و در فضاي فرهنگي کشور و خانواده ها هر روز بهتر مي شويم و با اين پيشرفت ها دنيا در برابر شما زانو خواهد زد، ولي يک شرط دارد و آن مقاومت  و پايداري است که ملت ايران نيز اين امر را ثابت کرده است.

در ادامه از هيات برتر در ايام ماه ماه محرم و صفر و نيز بازرسين شوراي هيئات مذهبي خراسان رضوي تجليل و تقدير به عمل آمد.

 

 

گزارش: محمد ولي طاهري بنکدار

تنظيم: هومن بهلولي    

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت