برخي مسئولان از روابط‌ عمومي‌ها انتظارات غيرواقعي دارند

دبيركل كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران گفت: برخي مسئولان از روابط عمومي‌ها انتظارات زيادي دارند كه برخي از اين انتظارات دور از واقعيت‌هاي موجود است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 دبيركل كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران:

برخي مسئولان از روابط‌ عمومي‌ها انتظارات غيرواقعي دارند

دبيركل كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران گفت: برخي مسئولان از روابط عمومي‌ها انتظارات زيادي دارند كه برخي از اين انتظارات دور از واقعيت‌هاي موجود است.

به گزارش روابط عمومي، «مهدي باقريان» در همايش مسئولان و مديران روابط عمومي دستگاه‌ها و نهادهاي استان قزوين بيان داشت: مسئولان از روابط عمومي‌ها انتظارات زيادي دارند و البته برخي از اين انتظارات دور از واقعيت‌هاي موجود است و اگر مسئولين انتظاراتي غير از حقيقت روابط عمومي‌ها داشته باشند به روابط عمومي ضربه مي‌زند و اثر‌بخشي آن را كم مي‌كند.

وي ادامه داد: مديران نبايد تنها به عنوان يك واحد اطلاع‌رسان به روابط عمومي‌ها نگاه كنند بلكه بايد به عنوان يك واحد خدمت‌رسان و مشاور و استراتژيك به روابط عمومي بنگرند و اين نگاه مي‌تواند رشد فزاينده‌اي در روابط عمومي‌ها ايجاد كند و اثر‌بخشي آن را افزايش دهد.

دبيركل كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران اضافه كرد: امروز روابط عموم اثر‌بخش روابط عمومي‌اي است كه بتواند خود را با شرايط روز وفق دهد و با فعاليت‌هاي اثر‌بخش هويت اصلي و جايگاه حقيقي خود را در سازمان ايجاد كند.

وي يادآور شد: توجه به خواسته‌هاي مسئولان و نيز ارائه راهكارهاي عملي براي بهتر شدن بهره‌وري در سازمان، معرفي عملكرد سازمان به عموم مردم با زباني ساده و صريح مي‌تواند روابط عمومي را در ارتقاي سطح علمي و جايگاهي‌اش كمك كند.

در ادامه معاون سياسي امنيتي استاندار قزوين اظهار داشت: امروز شرايط حمله دشمن به ملت از طريق جنگ نرم و نبرد سايبري است و قطع يقين مقابله با اين فضا نيز هنرمندي خاصي را مي‌طلبد و مديران روابط عمومي به عنوان كساني كه با شيوه‌هاي درست اطلاع‌رساني آشنا هستند مي‌توانند سربازان خوبي براي مقابله با تهديدات دشمن در اين جنگ نرم باشند.

سيروس صابري ضمن تقدير از روابط عمومي سپاه و استانداري در برگزاري اين همايش گفت: مسئولان روابط عمومي‌ها بايد فرايند دستگاه متبوع خود را ارزيابي كرده و نسبت به مشكلات و خطراتي كه سازمان را تهديد مي‌كند به مدير گوشزد كنند و به او مشاوره بدهند.

در اين همايش مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين نيز بيان داشت: مسئولان روابط عمومي بايد از نظر اخلاقي سرآمد باشند زيرا مردم با ورود به هر سازماني در وهله اول به سراغ روابط عمومي‌ها مي‌روند تا راهنمايي بگيرند و اگر مديران روابط عمومي نتوانند اخلاق‌مدارانه رفتار كنند قطع يقين ذهنيت بدي در مردم براي آن دستگاه ايجاد مي‌شود و اين بسيار بد است.

حجت‌الاسلام سيد مرتضي حسيني افزود: صحت، دقت، اخلاق حسنه و رعات انصاف بايد در مديران روابط عمومي تقويت شود.

در اين همايش جانشين فرمانده سپاه استان قزوين افزود: اگر مديران روابط عمومي به درستي فرايند اطلاع‌رساني را انجام دهند قطع يقين مردم در جريان فعاليت‌هاي دولت و نظام قرار مي‌گيرند و اين بسيار مهم است.

حبيب‌الله وفاپور خاطر‌نشان كرد: تهديد دشمن امروز بر محور جنگ نرم است و مبارزه با جنگ نرم دشمن به مراتب سخت‌تر از تهديد سخت است زيرا روش‌هاي جنگ نرم پيچيده‌تر است.

مسئول معاونت روابط عمومي و تبليغات سپاه استان قزوين در اين همايش اعلام كرد: مقام معظم رهبري همواره بر ضرورت انسجام روابط عمومي‌ها به عنوان بازوي اطلاع‌رساني دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تأكيد كرده‌اند و مي‌فرمايند «اين كه برادران، يك بخش مشابه را مثل روابط عمومي‌ها گرد هم آوردند فكر خوبي است و ما به اين انسجام‌ها به هر طريق ممكن نياز داريم.»

سعيد دهقان عنوان داشت: امروز فرايند اطلاع‌رساني بسيار سخت و در عين حال مدرنيزه شده است و مديران روابط عمومي با نگاه و تفكر بسيجي بايد جايگاه حقيقي خود را در دستگاه‌ها بشناسند و اين جايگاه مهم و اثر گذار را به مسئولان و مردم تبيين كنند.

وي يادآور شد: ايجاد وحدت رويه بين مديران روابط عمومي‌ها و ارتباط مستمر آنان با يكديگر مي‌تواند افقي روشن را براي فعاليت‌هاي منسجم روابط عمومي‌ها در استان ايجاد كند.

مسئول معاونت روابط عمومي و تبليغات سپاه استان قزوين در اين همايش پيشنهاد داد تا كنفرانس روابط عمومي‌هاي استان قزوين همه ساله برگزار شود و انجمن روابط عمومي نيز در استان شكل بگيرد كه اين پيشنهاد مورد استقبال مديران روابط عمومي قرار گرفت.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت