عصای جادویی بلاگردان

حضرت صادق (عليه السلام ) فرمود زمينى بين من و مردى قرار بود تقسيم شود. آن مرد ازعلم نجوم اطلاعى داشت . كار را به تاءخير مى انداخت تا ساعتى را انتخاب كند كه به اعتقاد خودش آن ساعت براى او خوب است و براى من بد، در نتيجه او سود كند و من زيان . بالاخره روز و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عصای جادویی بلاگردان

حضرت صادق (علیه السلام ) فرمود زمینى بین من و مردى قرار بود تقسیم شود. آن مرد از علم نجوم اطلاعى داشت . كار را به تأخیر مى انداخت تا ساعتى را انتخاب كند كه به اعتقاد خودش آن ساعت براى او خوب است و براى من بد، در نتیجه او سود كند و من زیان. بالاخره روز و ساعتى كه در نظر داشت رسید، زمین تقسیم شد ولى به نفع من تمام گردید. منجم از روى ناراحتى دست خود بر یكدیگر زده گفت (ما رأیت كالیوم قط) مانند امروز هرگز ندیده بودم .

پرسیدم مگر چه شده ؟

جواب داد من مردى منجم هستم در ساعت خوبى بیرون آمدم و ساعت بد را براى شما اختیار كردم . اینک مى بینم كار برعكس شد قسمت بهتر نصیب شما گردید گفتم مى خواهى تو را حدیثى بیاموزم كه پدرم به من فرمود؟

تقاضا كرد بگو. گفتم پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود هر كه مایل است خداوند نحوست روزش را جلوگیرى كند صبحگاه آن روز صدقه بدهد. اگر مى خواهد نحوست شبش از بین برود سر شب صدقه دهد من ابتداى حركت و خارج شدن خود را با صدقه شروع كردم . این صدقه دادن برایت بهتر از علم نجوم است.

 

                                    تا توانى به جهان خدمت محتاجان كن

 

                                                                                    بدمى یا درمى یا قلمى یا قدمى

 

منبع : کتاب شریف كافى ، ج4، ص 7

تنظیم: شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت