مدرسه ماهی ها

حتما حرکت گروهی عظیم از ماهی ها در آب را با یکدیگر دیده اید.صدها و گاه هزاران ماهی با هم در ارتباط و حرکت و انسجام هستند و اثری عجیب بوجود می آورند، یک شخصیت جدید که اثرات جدیدی را در اعضا گروه و نیز محیط اطراف دارد. آنها به شکل توپ یا بیضی یا اشکال دیگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه ماهي ها

مي دانيد ماهيان در گروه چطور براي حرکت با يکديگر هماهنگ مي شوند؟

حتما حرکت گروهي عظيم از ماهي ها در آب را با يکديگر ديده ايد.صدها و گاه هزاران ماهي با هم در ارتباط و حرکت و انسجام هستند و اثري عجيب بوجود مي آورند، يک شخصيت جديد که اثرات جديدي را در اعضا گروه و نيز محيط اطراف دارد. آنها به شکل توپ يا بيضي يا اشکال ديگري در آب در آمده و به نظر مي رسد به نوعي با يکديگر هماهنگ و در ارتباطند.

اين حرکت در پرندگان و گله هاي بزرگ گوزن يا حيوانات ديگر نيز ديده مي شود.

 

چرا اين اجتماع شگفت انگيز بوجود مي آيد و چطور حفظ مي شود و چه اثراتي دارد که ما نمي دانيم؟

آنها در گروه از امنيت بيشتري برخوردارند و اگر خطري از هر جهت به گروه نزديک شود، عضو ديگر گروه حتي اگر نفر 20 هزارمي از اين گله باشد ظرف 1تا 2 ثانيه بعد از آن آگاه مي شود و اقدام موثر را انجام مي دهد.

جالب اينجاست که اين پاسخ نيز هماهنگ بوده و باز گروه را حفظ مي کند گويا کل گروه پاسخي متناسب را همزمان انجام مي دهند.

رازي ساده و موثر را طبيعت به اطلاع اين موجودات رسانده که با رعايت آن مي توانند به تشکيل چنين اجتماعاتي بپردازند. اين راز عبارتست از : سمت چپي را بپا!

هر فرد گروه به عضو سمت چپي گروه خود نگاه مي کند و فاصله اي مشخص را با وي حفظ مي کند و هر حرکتي که از عضو سمت چپي صادر شود را به عنوان راهنما پذيرفته و آنرا انجام مي دهد. بنابراين اگر هر فردي از گروه با خطري مواجه شود و به آن پاسخ دهد، به فاصله ي بسيار کوتاهي تمام اعضا از آن مطلع شده و پاسخ لازم را به يکديگر مي دهند.

تهيه و تنظيم: مهديه زمردکار

مطالب مرتبط

 ميموني که در باران عطسه مي کند!

 باهوش ترين پرنده

 موش آهوي قهوه اي

 خطرناک ترين مارهاي جهان

 شکارچيان خطرناک

 جانوري کيسه دار شبيه به خرس

 اژدهاي دريايي برگدار

 اسب آبي کوتوله

 مارمولک هاي دم برگي

 هيولاهايي که با شما زندگي مي‌ کنند

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت