تبیان، دستیار زندگی
گروهی از زیست شناسان بین المللی در شمال میانمار، گونه جدیدی از میمون را کشف کردند که به نظر می رسد جمعیت آن تنها از چند صد نمونه درخطر انقراض تشکیل شده باشد. این گونه جدید میمون با نام علمی Rhinopithecus strykeri معرفی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میمونی که در باران عطسه می کند!

میمونی که در باران عطسه می کند!

گونه جدید میمون که هنگام باران عطسه می‌کند!

گروهی از زیست شناسان بین المللی در شمال میانمار، گونه جدیدی از میمون را کشف کردند که به نظر می رسد جمعیت آن تنها از چند صد نمونه درخطر انقراض تشکیل شده باشد.

این گونه جدید میمون با نام علمی Rhinopithecus strykeri معرفی شده است اما بومیان منطقه به آن mey nwoah می گویند که به معنی "میمون با صورت بطرف بالا" است.

هرچند این اولین بار است که این حیوان وارد مباحث علمی شده است اما مردم منطقه با آن به خوبی آشنایی دارند. بینی این میمون به طرف بالا قرار دارد و به همین علت به گفته افراد بومی، زمانی که باران می بارد آب در بینی آن جمع می شود و شروع به عطسه می کند به طوریکه شناسایی آن در روزهای بارانی بسیار ساده است.

میمونی که در باران عطسه می کند!

بینی به طرف بالا در صورت این میمون یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آن است. مویی که سطح بدن این گونه جدید را می پوشاند کاملا تیره بوده و تنها رنگ آن در قسمتهای سر و چانه سفید است.

این میمون همچنین دارای یک دم نسبتا طولانی است که اندازه آن به حدود 140 درصد طول بدنش می رسد.

جمعیت این میمون تنها در حدود 260 تا 330 نمونه است. بنابراین Rhinopithecus strykeri در گروه گونه های در معرض خطر طبقه بندی می شود.

خبرگزاری مهر

تنظیم : مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

 موش آهوی قهوه ای

 خطرناک ترین مارهای جهان

 شکارچیان خطرناک

 جانوری کیسه دار شبیه به خرس

 اژدهای دریایی برگدار

 اسب آبی کوتوله

 مارمولک های دم برگی

 هیولاهایی که با شما زندگی می‌کن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.