تبیان، دستیار زندگی
کلاغ پرنده‌ای است از خانواده ی گنجشک‌سانان است که دارای قدی متوسط و پرهای سیاه در قسمت سر و بال و دم و گردن است ولی در ناحیهٔ پشت و شکم دارای پرهای خاکستری مایل به سفید است. منقار کلاغ نسبتاً بلند و قوی است. بالها و پاهای نیرومند دارند. پرندگانی اجتماعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باهوش ترین پرنده

کلاغ پرنده‌ای است از خانواده ی گنجشک‌سانان است که دارای قدی متوسط و پرهای سیاه در قسمت های سر ، بال ،دم و گردن است ولی در ناحیهٔ پشت و شکم دارای پرهای خاکستری مایل به سفید است.

باهوش ترین پرنده
باهوش ترین پرنده

منقار کلاغ نسبتاً بلند و قوی است.

بالها و پاهای نیرومند دارند. پرندگانی اجتماعی، عدالت پیشه، معاشرتی و با روحیه همکاری و تعاون هستند و اغلب گستاخ و جنگجو می باشند.

کلاغ ها قادر به محاسبات ریاضی هستند.

کلاغ تقریباً همه چیز می خورد. خوراکش حشره و جانوران کوچک است اما اغلب تخم‌ها و جوجه‌های پرندگان دیگر را می ربایند.

باهوش ترین پرنده
باهوش ترین پرنده

کلاغ ها استعداد عجیبی در تقلید صداهای گوناگون دارند و به خوبی قادرند صدای مرغ، سگ و گربه یا آواز خروس را تقلید کنند. گاهی اتفاق می افتد کلاغی در لانه مرغ مخفی شده، صدای مرغ یا خروس را تقلید می کند ، منظورش این است که مرغ را از جوجه هایش دور کند، تا جوجه را برباید. کلاغ ها طول عمرشان طولانی است.

باهوش ترین پرنده

کلاغ‌ها در عالم پرندگان مغز متفکر به‌ حساب می‌آیند. کلاغ ها توانایی تشخیص رنگ دارند. نر و ماده آنها همشکل است و روی شاخه ی درختان و صخره‌ها و در سوراخ‌ها لانه می سازند.

برخی از گونه‌های کلاغ عبارتند از: کلاغ زنگی ، ابلق، کلاغ گردن بو( این نوع در ایران زندگی می کند)، غراب گردن سفید، غراب، کلاغ لاشه، سر قهوه‌ای، کلاغ گردن‌بور، کلاغ ماهیگیر، هندی، غراب جنگلی، کلاغ طوقی ،کلاغ خاکستری و...

ترجمه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

 خطرناک ترین مارهای جهان

 شکارچیان خطرناک

 جانوری کیسه دار شبیه به خرس

 اژدهای دریایی برگدار

 اسب آبی کوتوله

 مارمولک های دم برگی

 هیولاهایی که با شما زندگی می‌کن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.