ارئه خدمات جدید توسط موسسه تبیان در نمایشگاه قرآن امسال

فعاليت های مؤسسه تبيان در نمايشگاه قرآن در سه حوزه خانواده قرآنی، مؤسسات قرآنی و انديشمندان قرآنی تعريف شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير روابط عمومي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان:

ارائه خدمات جديد توسط موسسه تبيان در نمايشگاه قرآن امسال

فعاليت هاي مؤسسه تبيان در نمايشگاه قرآن در سه حوزه خانواده قرآني، مؤسسات قرآني و انديشمندان قرآني تعريف شده است.

حميد روستايي، مدير روابط عمومي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان، درباره فعاليت‌هاي قرآني اين مؤسسه در نمايشگاه قرآن، گفت: مؤسسه تبيان در راستاي سياست‌هاي فرهنگي و قرآني خود، امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته فعاليت‌هاي خود را در سه بخش تقسيم كرده است: خانواده قرآني، مؤسسات قرآني و انديشمندان قرآني.

وي افزود: در بخش خانواده‌هاي قرآني زيرمجموعه‌هايي همچون «كودكان قرآني» داريم كه يك شبكه مجازي كودك است كه محيطي امن و تأييد شده براي كودكان است و خانواده‌ها مي‌توانند به راحتي و با اعتماد كامل اين فضا را در اختيار فرزندان خود قرار بدهند تا از سايت‌هايي كه براي كودكان مفيد است، استفاده كنند. اين فضا يك اينترانت و يك شبكه اختصاصي ملي است.

در قسمت خانواده هاي قرآني، بخش ديگر ما، باشگاه جوانان قرآني است كه فعاليت‌هاي متنوعي را براي اعضاي خود ارائه كرده و امكانات ويژه‌اي در اختيار اعضاي فعال خود قرار مي‌دهد. همچنين، بخش «همراه قرآني» را داريم كه بيانگر فعاليت‌هايي است كه تبيان در زمينه تلفن همراه انجام مي‌دهد و بايد گفت كه تبيان يكي از بزرگترين توليدكنندگان محتواي معنوي براي تلفن‌هاي همراه است.

روستايي با بيان اين كه در مؤسسه تبيان، آموزش الكترونيكي قرآني وجود دارد كه اين امكان را براي كاربران فراهم مي‌كند كه در زمينه‌ آموزش‌هاي مختلف قرآني بتوانند از فضاي مجازي استفاده كنند، گفت: در بخش انديشمندان قرآني، تبيان امكان راه‌اندازي سايت براي فعالان و انديشمندان قرآني را فراهم كرده است و بستر فني و امكانات راه‌اندازي سايت را به صورت رايگان در اختيار اين عزيزان قرار مي‌دهد.

مدير روابط عمومي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان عنوان كرد: افرادي كه متقاضي استفاده از اين خدمت تبيان هستند، مي‌توانند با مراجعه به سايت مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان، فرم مخصوص را پر كنند، تبيان افراد و رزومه آن‌ها را مورد ارزيابي و بررسي قرار داده و نهايتاً اين خدمت را به انديشمندان قرآني ارائه خواهد كرد.

وي تأكيد كرد: گنجينه صوت و تصوير قرآني، از ديگر بخش‌هاي سايت تبيان است كه بيش از شش هزار فايل صوتي و تصويري مذهبي در اين قسمت قرار دارد و كاربران مي‌توانند با مراجعه به اين بخش از آن استفاده كنند، همچنين حوزه علميه اينترنتي، نيز در سايت تبيان وجود دارد و علاقه‌مندان به علوم اسلامي مي‌توانند از خدمات اينترنتي اين بخش بهره‌برداي كنند و به تحصيل علوم حوزوي از طريق شبكه جهاني اينترنت اقدام كنند.

روستايي با اشاره به اين كه در بخش مؤسسات و سازمان‌هاي قرآني، تبيان، كنسرسيوم صاحبان محتواي قرآني را دارد، گفت: اين كنسرسيوم عبارت از يك مجموعه‌اي است كه مؤسسات، سازمان‌ها و تشكل‌هاي بسياري كه داراي محتواها و اطلاعات غني قرآني هستند، در اين كنسرسيوم شركت دارند و امكان دسترسي و فراهم كردن مطالب را براي پژوهشگران و محققان فراهم كرده‌اند كه به نحوي يك گوگل فرهنگي را براي فعالان عرصه پژوهش و تحقيق ايجاد كرده است.

وي تصريح كرد: ميزباني و پذيرش خدمات داده‌هاي سايت‌هاي قرآني نيز از ديگر فعاليت‌هاي تبيان در نمايشگاه قرآن است و سرور و هاستينگ اين سايت‌هاي قرآني را ميزباني مي‌كنيم و با شرايط و تخفيف ويژه پذيرا هستيم و اين امكان را به اين عزيزان مي‌دهيم كه اگر سرورهاي آن‌ها در خارج از كشور است و تحت پوشش شركت‌هايي است كه باعث نارضايتي آن‌هاست و يا هزينه زيادي براي آن‌ها دارد، بتوانند از ديتا سنتر تبيان استفاده كنند.

روستايي اضافه كرد: البته تبيان در زمينه مالتي مديا و نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي قرآني و علوم اسلامي نيز فعاليت دارد و نرم‌افزارهايي مانند مشكوة بانوان و دائرة المعارف عترت(ع) را توليد كرده است؛ نرم‌افزار مشكوة بانوان، دانش‌نامه و دائرة‌المعارف قرآني است كه مخاطب آن بانوان هستند و مطالب و موضوعاتي كه مرتبط با آن‌هاست، در اين نرم‌افزار قرار دارد، همچنين دائرة المعارف عترت(ع) را ارائه كرده‌ايم كه مشتمل بر زندگي‌نامه و سيره معصومين(ع) است كه نسخه جديد و تكميل شده آن در هجدهمين نمايشگاه قرآن ارائه شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت