نمایش تاریخی کره، روح جام جهانی

سایت AFC در بررسی موفقیت کره شمالی برابر برزیل در گزارشی به واکنش مثبت رسانه‌های جهان و ستایش از تیمی ناشناخته کره شمالی یکروز بعد از بازی با برزیل که بسیار چشمگیر بود، اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمايش تاريخي کره، روح جام جهاني

روزنامه‌هاي جهان با عناوين مختلف از جمله "کره شمالي باخت اما تسليم نشد" و "نمايش تاريخي کره شمالي جام جهاني را بالاخره به زندگي برگرداند" از عملکرد تيم ناشناخته قاره کهن برابر برزيل تقدير کردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، سايت AFC در بررسي موفقيت کره شمالي برابر برزيل در گزارشي به واکنش مثبت رسانه‌هاي جهان و ستايش از تيمي ناشناخته کره شمالي يکروز بعد از  بازي با برزيل که بسيار چشمگير بود، اشاره کرد.

برزيل گرچه سه شنبه شب برابر کره شمالي با نتيجه 2 بر يک به پيروزي دست يافت اما براي گرفتن سه امتياز اين ديدار از کره شمالي با دشواري بسياري روبرو بود.

اين دومين بازي گروه G بود که برزيل با گل‌هاي مايکون(55) و الانو (72) دروازه کره شمالي را باز کرد و در دقايق پاياني جي يون نام توانست يکي از گل هاي خورده را جبران کند.

ESPN با تيتر" کره شمالي از با ارزش‌هاي صحنه جهاني" نوشت: "قبل از شروع بازي‌هاي گروه مرگ تنها سه تيم به حساب مي‌آمدند و حالا ناگهان بعد از بازي کره شمالي - برزيل اين گروه به چهار تيم خطرناک تبديل شده اند. کره شمالي قدرت اراده را در آفريقاي جنوبي نشان داد".

بي بي سي هم در گزارش خود نوشت: "بازي کره شمالي برابر برزيل به اين جام جهاني که خيلي‌ها آن را کسل کننده مي‌دانستند روح جديدي داد. بازيکنان کره شمالي که تا ديروز ناشناخته بودند حالا بعد از شور و هيجاني که به جام آوردند مي توانند سرشان را بالا بگيرند".

در ادامه اين مطلب آمده است: " نمايش تاريخي کره شمالي جام جهاني را بالاخره به زندگي برگرداند و قلب تماشاگران را در شب سرد اليس پارک گرم کرد".

روزنامه سان هم از شجاعت بازيکنان کره تقدير کرد و نوشت: "بالاخره کره شمالي شکست خورد. جنگجويان شجاع واژه " بره‌هاي مظلوم" را به تمسخر گرفتند و دروازه برزيل را فرو ريختند".

يورو اسپورت با تيتر "کره شمالي باخت اما تسليم نشد" نوشت: "کره شمالي در اولين نمايش خود بعد از 44 سال دوري هرگز حريف تحقير شده اي نبود".

رسانه رسمي کره شمالي هم در واکنش به اين نتيجه نوشتند تيم حضور مقتدرانه اي داشت و برابر برزيل با شهامت بازي کرد. آژانس خبري مرکزي کره شمالي گفت: "کره شمالي چند شانس گل خلق کرد و عليرغم باخت 2 بر يک روحيه خود را از دست نداد. اين بازي از ابتدا نمايش قدرت تبديل بازي دفاعي به حمله اي بود".

همچنين سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا هم در گزارشي در مورد عملکرد کره شمالي برابر برزيل نوشت: "در طول نود دقيقه بازي سه شنبه شب گوينده تلويزيوني آفريقاي شمالي لحن تحقير آميزش از تيم کره شمالي را به ستايش از تيم و بازيکنان قرمز پوش تبديل کرد."

"نماينده آسيا در اولين ديدار خود بازي منسجمي برابر برزيل قهرمان پنج دوره جهان نشان داد و 2 بر يک بازنده شد. قبل از بازي کره شمالي که بعد از 44 سال دوباره به جام جهاني برگشته بود مجريان پربيننده ترين شبکه تلويزيوني آفريقاي جنوبي با انتقاد از تيم کره شمالي به مربي اين تيم اشاره کردند که مي خواسته تقلب کند و نام بازيکن ديگري را به عنوان دروازه بان معرفي کند."

" بازي هيجان انگيز کره اي‌ها در شب سرد ژوهانسبورگ که سرما به يک درجه بالاي صفر رسيده بود اما روند گزارش گزارشگر را تغيير داد و بعد از بازي حرف هواداران بيرون استاديوم در کافه ها و بارها نه تيم پرستاره برزيل که نمايش شجاعانه کره شمالي بود."

رافائل تماشاگري که پيراهن فابيانو را بر تن داشت، در مورد اين بازي اظهار داشت: "من از قدرت کره شمالي متحير شدم. فکر مي کردم برزيل 8 گل در اين بازي بزند".

مونا طرفدار ديگري برزيلي که در آخر از پيروزي برزيل خوشحال بود، به بازي جونگ ته سه مهاجم کره شمالي اشاره مي‌کرد و گفت: " شماره 9 کره خيلي قدرتمند بود. خيلي حيف شد که نتوانست گل بزند و واقعا خوب بود".

گوينده تلويزيوني در اين خصوص خاطرنشان کرد: " ديدن بازيکني با اين انگيزه باور نکردني بود. وي با تلاش عجيبي براي گل زدن تلاش مي کرد".

تنظيم:سعيد آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت