کوتاه از حواشی جام جهانی 2010

استيون جرارد اعلام كرده كه ستاره بزرگ تيم‌ملي كشورش وين روني است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوتاه از حواشي جام جهاني 2010

جرارد: با روني به قهرماني مي‌رسيم

استيون جرارد اعلام كرده كه ستاره بزرگ تيم‌ملي كشورش وين روني است. روني كه فصل رويايي در منچستريونايتد داشته شاخص‌ترين چهره تيمش محسوب مي‌شود و همه روي او براي پيشروي انگليس در اين رقابت‌ها حساب مي‌كنند. ليونل مسي از آرژانتين و كريستيانو رونالدو از پرتغال هم از ديگر گزينه‌هاي درخشش در جام‌جهاني هستند اما جرارد، روني را از بقيه يك سر و گردن بالا مي‌داند:«او قابليت پيش بردن انگليس را دارد. سطح اعتماد به نفس او بسيار بالاست. از لحاظ فيزيكي هم در شرايط بسيار خوبي قرار دارد و فصلي هم كه در ليگ‌برتر گذرانده مي‌توان گفت بهترين فصل دوران حرفه‌اي او محسوب مي‌شود. او نمونه يك بازيكن بزرگ است و مرد اصلي تيم ما به شمار مي‌رود. با او ما در جام‌جهاني به افتخار دست پيدا خواهيم كرد.»

کريستيانو رونالدو در خانه ماندلا

کريستيانو رونالدو با حضور در منزل نلسون ماندلا به ديدار رييس‌جمهور سال‌هاي پيش آفريقاي جنوبي رفت.

بهترين بازيکن جهان در سال 2008 توانست با ماندلا ديدار کند. اين ديدار چهارشنبه در منزل شخصي ماندلا صورت گرفت.

در کنار رونالدو، کارلوس کرش و همچنين مدير ورزشي تيم ملي فوتبال پرتغال توانستند با برنده جايزه صلح نوبل ديدار داشته باشند. ماندلا ديشب لحظات کوتاهي سخنراني و از برگزاري اين پيکارها در کشورش به عنوان يک واقعه مهم ياد کرد

اريكسون: دروگبا به بازي اول مي‌رسد

اسون گوران اريكسون از اينكه مي‌تواند روي ستاره تيمش براي حضور در يكي از مهمترين بازي‌هاي مرحله گروهي ساحل عاج مقابل پرتغال استفاده كند بسيار خوشحال است. شكستگي آرنج دروگبا در ديدار دوستانه مقابل ژاپن به عقيده بسياري مي‌رفت تا نام او را هم در فهرست ناكامان جام‌جهاني قرار دهد اما اين پيش‌بيني‌ها نادرست از آب درآمد:«اگر بازي جمعه يا شنبه بود دروگبا نمي‌توانست ما را همراهي كند اما هنوز چند روز ديگر تا بازي اول ما مانده و او مي‌تواند استراحت كند. به همين دليل به حضورش در بازي با پرتغال خوشبين هستم.» ساحل عاج در سخت‌ترين گروه اين جام قرار گرفته و براي صعود به مرحله بعد بايد زحمات زيادي را متحمل شود. اريكسون كه به سرنوشت تيم خود اميدوار است مي‌گويد حتي اگر دروگبا هم نباشد ساحل عاج مي‌تواند صعود كند:«ما در اوج آمادگي بازي‌ها را شروع مي‌كنيم و تمام حريفان اين گروه هم برايمان يكي هستند.»

 

توصيه بالاك به لمپارد و جرارد

ميشائيل بالاك به استيون جرارد و فرانك لمپارد هشدار داده كه اگر مي‌خواهند با انگليس در جام‌جهاني موفق بشوند بايد دست از خودخواهي بردارند. به گفته او تنها در صورتي همكاري اين دو بازيكن در خط مياني انگليس در ديدار مقابل آمريكا نتيجه‌بخش خواهد بود كه هر دوي آنها دست از منم‌منم كردن‌هاي خود بردارند و در خدمت تيم باشند:«آنها بايد هوش خود را به كار بگيرند. آنها قبلا در همكاري با يكديگر مشكل داشته‌اند اما نتيجه گرفتن انگليس در گرو بازي خوب آنهاست. اين دو نمي‌توانند مثل زماني كه در باشگاه‌هاي خود هستند فقط به فكر جلو كشيدن و حمله كردن باشند. بازي اين دو نفر هم فقط اندكي شبيه هم است. وقتي در يك تيم بزرگ بازي مي‌كني هم‌تيمي‌هايت هم‌سطح تو هستند پس نمي‌شود فقط خودت را دست بالا بگيري. بايد فداكاري كرد. جاي تاسف است اگر لمپارد و جرارد زوج موفقي را تشكيل ندهند.»

 

كاپلو: تيم من آماده است

مربي ايتاليايي انگليس احساس مي‌كند تيمش براي بازي اول خود در جام‌جهاني كاملا آماده است:«تا به اين بازي برسيم زمان طولاني سپري شده است، ولي حالا آمادگي كامل را براي رويارويي با آمريكا داريم. از تمريناتي كه اينجا داشته‌ايم بسيار راضي هستم. هنوز هم به خاطر مصدوم شدن ريو ناراحتم چون هر بازيكني آرزوي حضور در جام‌جهاني را دارد، اما فعلا اين تنها مساله‌اي است كه ناراحتم مي‌كند. طي چند بازي اخير دوستانه فقط از اين ناراحت شدم كه در بازي‌هاي دوستانه قبل از جام‌جهاني آن اشتياق و انگيزه را در بازي مردانم نديدم ولي به آنها حق مي‌دهم چون از طريق اخبار هر روز مي‌شنيدند كه ستاره‌هاي متعدد جام‌جهاني در حال مصدوم شدن هستند، پس احتياط به خرج دادند و در بازي‌ها نه به طور جدي تكل رفتند نه با ريتم سريعي بازي كردند. اما از وقتي تمريناتمان در آفريقاي جنوبي شروع شد از عملكرد تيم بسيار راضي بوده‌ام. مطمئن هستم كه براي بازي با آمريكا از لحاظ فيزيكي و روحيه كاملا آماده خواهيم بود.»

فان‌ پرسي: هر حريفي را شكست مي‌دهيم

رابين فان‌پرسي اظهار داشت كه هلند قابليت شكست دادن هر تيمي را در جام‌جهاني دارد. هلند در مرحله گروهي يورو 2008 سه بازي درخشان ارايه كرد و ايتاليا، فرانسه و روماني را شكست داد. فان‌پرسي معتقد است هلند امسال نيز مثل دو سال پيش زيبا بازي مي‌كند:«با داشتن بازيكناني چون اشنايدر، روبن، فان‌درفارت، فان‌بومل و بقيه ما مي‌توانيم از پس هر حريفي برآييم. توپ كه دستمان بيايد مي‌دانيم چطور كار را جلو ببريم، اما زماني كه توپ را از دست مي‌دهيم هم بايد حريف را تحت فشار بگذاريم. خيلي كنجكاوم بدانم نتيجه عملكرد ما در اين گروه دشوار چه خواهد شد. اگر از اين گروه صعود كنيم 50 درصد احتمال دارد كه با ايتاليا روبه‌رو شويم كه قرعه بسيار دشواري خواهد بود. بعد در يك چهارم نهايي شايد به اسپانيا بربخوريم.»

 

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت