استارت نوجوانان ایران با پیروزی

تیم فوتبال نوجوانان ایران نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام جهانی زیر 17 سال را با پیروزی مقابل گامبیا، قهرمان قاره آفریقا پشت سر گذاشت .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استارت نوجوانان ايران باپيروزي

تيم فوتبال نوجوانان ايران نخستين ديدار خود در چارچوب مسابقات جام جهاني زير 17 سال را با پيروزي مقابل گامبيا، قهرمان قاره آفريقا پشت سر گذاشت.

تيم فوتبال نوجوانان کشورمان از ساعت 18:30 ديروز (يکشنبه) در ورزشگاه "اسوئنه" شهر کالابار نيجريه به مصاف گامبيا رفت و موفق شد حريف پرقدرت خود که عنوان قهرماني آفريقا را يدک مي کشيد با نتيجه 2 برصفر شکست دهد.

شاگردان علي دوستي که مقابل قهرمان آفريقا صف آرايي کرده بودند با نمايشي قابل قبول در همان نيمه اول با گل دقيقه 43 پيام صادقيان برتري خود را برحريف ديکته کردند. در نيمه دوم نوجوانان فوتبال ايران بازهم ابتکار عمل را در دست داشتند و بارها تا آستانه گلزني پيش رفتند تا اينکه در دقيقه 82 توسط کاوه رضايي به گل دوم رسيدند و در نهايت با برتري 2 برصفر از زمين خارج شدند.

اين نخستين پيروزي تيم نوجوانان ايران در تاريخ مسابقات جام جهاني نوجوانان محسوب مي شود. ضمن اينکه پيام صادقيان با گلزني در ديدار مقابل گامبيا نام خود را به عنوان دومين گلزن جهاني ايران در اين رقابت‌ها ثبت کرد.

تيم فوتبال نوجوانان ايران در مصاف با گامبيا با ترکيب ايمان صادقي، سعيد لطفي، علي گودرزي، ايمان شيرازي، بهمن مالکي (حسين گوهري - 79)، اميد عالي شاه (علي حيدري - 59)، مهرگان گلبرگ، افشين اسماعيل‌زاده ( اکبر ايماني - 67)، مهرداد يگانه، کاوه رضايي و پيام صادقيان به ميدان رفت.

قضاوت ديدار ايران - گامبيا را "پابلو پودو" از کشور شيلي برعهده داشت. او در اين بازي به مهرداد يگانه، اميد عالي شاه و پيام صادقيان از تيم ايران و "سرجيو ساماته" و "لامين گيبا" از تيم گامبيا کارت زرد نشان داد. اين داور شيليايي که در کل قضاوتي ضعيف داشت دو بازيکن تيم گامبيا به نام‌هاي "بوبا ساما" و "دي جانه" را در دقايق 33 و 86 از زمين بازي اخراج کرد.

تيم فوتبال نوجوانان کشورمان روز چهارشنبه دومين ديدار خود در مرحله گروهي مسابقات جام جهاني 2009 نيجريه را مقابل تيم کلمبيا برگزار خواهد کرد. اين تيم روز نهم آبانماه در آخرين ديدار مرحله گروهي به مصاف تيم نوجوانان هلند مي رود.

عملکرد بازيکنان عالي بود

سرمربي تيم فوتبال زير 17 سال کشورمان با بيان اينکه بازيکنانش از تمام توان براي موفقيت در ديدار با گامبيا استفاده کردند، کسب پيروزي برابر قهرمان آفريقا را سخت اما سرنوشت ساز عنوان کرد.

علي دوستي پس از پيروزي تيم فوتبال نوجوانان ايران برابر گامبيا در گفتگو با  مهر در خصوص اين پيروزي گفت: بازيکنانم با تمام توان در اين ديدار به ميدان رفتند و از جان و دل مايه گذاشتند تا در اين ديدار سخت به پيروزي ارزشمند و سرنوشت سازي دست يابند.

وي خاطرنشان کرد: ما پيش از حضور در اين مسابقات از نقاط ضعف و قوت تيم گامبيا شناخت کاملي داشتيم و با بهره گيري از اين نقاط ضعف و بستن نقاط قوت اين تيم، به 3 امتياز  خوبي کسب کرديم.

سرمربي تيم فوتبال زير17 سال کشورمان در مورد ديدار با کلمبيا هم اظهار داشت: ما همانگونه که در ازبکستان قهرمان آسيا شديم، پله به پله پيش مي رويم و از امروز برنامه‌‌هاي خود را براي موفقيت و پيروزي در ديدار با کلميا پيش مي بريم.

وي با بيان اينکه گامبيا بازي جوانمردانه اي را به نمايش گذاشت،اظهار داشت: با پيروزي در اين ديدار به مردم ايران و مسئولان ورزش نشان داديم که مي توان به اين تيم براي حضور در مسابقات مرحله مقدماتي قهرماني جوانان آسيا، کاملا اعتماد کرد. قطعا ما توانايي موفقيت در آن رقابت‌ها را هم داريم.

دوستي در پايان گفت: اميدوارم تيم ايران در ادامه اين مسابقات هم عملکرد خوبي از خود ارائه داده و از اعتبار فوتبال ايران در جام جهاني دفاع کند.

تيم فوتبال نوجوانان کشورمان در نحستين ديدار خود در رقابتهاي جام جهاني که در شهر کالابار نيجريه برگزار مي شود، روز شنبه به پيروزي 2 بر صفر برابر گامبيا دست يافت.

تنظيم براي تبيان: رضا سيگاري

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت