مسابقات قرآن سفير مهربانی

سومين دوره مسابقات قرآن با عنوان سفير مهربانی، يادواره زنده‌ياد استاد «علی اربابی» از 24 شهريورماه، با حضور 150 شركت‌كننده در امامزاده پنج تن لويزان آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات قرآن "سفیر مهربانی"

سومین دوره مسابقات قرآن با عنوان سفیر مهربانی، یادواره زنده‌یاد استاد «علی اربابی» از 24 شهریورماه، با حضور 150 شركت‌كننده در امامزاده پنج تن لویزان آغاز می‌شود. 

«حسن ربیعیان» قاری بین‌المللی كشورمان و از شاگردان برجسته استاد مرحوم اربابی در گفتگو با خبرگزاری قرانی ایران با اعلام این مطلب گفت: سومین دوره مسابقات قرآن كریم با عنوان سفیر مهربانی، یادواره زنده‌یاد استاد «علی اربابی» امشب، 24 شهریور ماه، در امامزاده پنج تن لویزان آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: این رقابت‌ها در دو مقطع سنی بزرگسالان و شكوفه‌ها شكل می‌گیرد، همچنین در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق متسابقان مقطع سنی زیر 16 سال و در رشته قرائت تحقیق و ترتیل نیز گروه سنی بالای 16 سال (بزرگسالان) شركت می‌كنند.

این قاری بین‌المللی اظهار كرد: در این دوره از مسابقات 150 نفر از قاریان برجسته شركت می‌كنند، همچنین در نظر داریم كه این مسابقات را در سه روز متوالی از 24 تا 26 شهریور ماه برگزار كنیم و اگر نیاز شد این مدت افزایش خواهد یافت.

ربیعیان تصریح كرد: داوران این دوره از مسابقات از داوران ممتاز و برجسته كشور تشكیل شده است كه از جمله «رحیم خاكی» داور لحن، «عباسی» داور صوت، «كریم منصوری» داور وقف و ابتدا و «بهروز یاریگل» داور تجوید این مسابقات هستند.

وی در ادامه گفت: این مسابقات در سطح كیفی بسیار بالایی برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده این دوره جوایز ارزنده‌ای مانند هزینه سفر به مكه مكرمه، سفر به كربلای معلی و سفر به سوریه اهداء می‌شود.

یادآوری می‌شود، مرحـوم استاد علی اربابی در سال 1318 در تهران مــــتولد شـد و از سن 10سالگی با هدایت مادر و پدر بزرگوارش كه هر دوی این بزرگـواران نیز قرآنی بودند، به مكتب‌خانه رفت و از همان زمان، قدم در وادی یادگیری قـرآن نهاد. 

در این دوره از مسابقات 150 نفر از قاریان برجسته شركت می‌كنند، همچنین در نظر داریم كه این مسابقات را در سه روز متوالی از 24 تا 26 شهریور ماه برگزار كنیم و اگر نیاز شد این مدت افزایش خواهد یافت

او در ســــال 1347 در محضر استاد «خلیل رحمان» كه به منظور آموزش قرائت قرآن از مدینه به ایران آمــــده بود، تلمذ كرد و در ادامه نیز با حضـور در جلسات استاد مولائی به میدان فنی قرائت وارد شد.

استاد اربابـی با عشق و علاقه ذاتی كه نسبت به یادگیری قرآن داشت و با پیگیری مـجدانه و حضور در محضر اساتید بزرگی چون شیخ القراء مصطفی اسماعیل، اسـتاد محمود علی البناء، استاد احمد رزیقی و دیگر اساتید بزرگ مصری و ضبط و جمع‌آوری تلاوت‌های این اسـاتید، امكان یادگیری فنون قرائت قرآن ‌كریم را برای جوانان كشورمان فراهم آورد و در طـــــول 37 سال تلاش در مسیر تعلیم قرآن كریم ده‌ها مربی، استاد و قاری قرآن تربیت كرد.

این استاد بزرگوار با فروتنی و صداقتی كه داشت همواره مورد علاقه و احترام شاگردان و سایر اساتید علوم قرآنی بود به طوری كه جامعه قرآنی متفق‌القول دلیل ماندگاری استاد اربابی را دوری از غرور و تربیت شاگردان بدون هیچ چشم‌داشتی می‌دانند.

جمعیت بسیاری از مشتاقان كـلام وحی در زمانی كه استاد تدریس می‌كرد در سر كلاس درس وی حاضـر می‌شدند و با شـور و اشتیاق خاصی به درس استاد گوش فرا می‌دادند.

استاد اربابی همواره مــعتقد بود: «بهترین دوست و رفیق همه مسلمانان در هر شغل و صنفی كه هستند قرآن است و كسی كه با قرآن مانوس است، قرآن به او زندگی‌ پربركت، عزت، سلامتی و نعمت می‌دهد، البته دوستی كه خالص باشد نه از قـِبَل آن بهره شخصی ببریم»

وی در تاریخ 17 اسفند ماه 85 پس از تحمل مدت‌ها رنج و بیماری دارفانی را وداع گفت. برای روح بزرگـش پرواز در جوار روح قدسی رسول الله اعظم(ص) را آرزو می‌كنیم.


تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه_شکوری

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت