برزیل-آرژانتین،جنگ غول های بزرگ

در ادامه رقاب تهاى مقدماتى جا مجهانى در منطقه آمريكا ىجنوبى، شنبه بازى بزرگى برگزار م ىشود كه .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزيل-آرژانتين،جنگ غول هاي بزرگ

در ادامه رقابتهاى مقدماتى جام جهانى در منطقه آمريكاى جنوبى، شنبه بازى بزرگى برگزار مى شود كه فراى هر بازى مقدماتى و رسمى ديگرى است: آرژانتين و برزيل؛

يك بازى سنتى كه باعث شده ليونل مسى در بازى اول فصل از گوارديولا اجازه بگيرد كه بازى نكند، مارادونا دلش بخواهد دوباره جوان شود و در زمين بازى روبروى طلايى پوشان قرار گيرد و آدريانو بعد از مدتها به تيم ملى برزيل برگردد تا ثابت كند آرژانتينى ها هنوز هم از او مى ترسند.

 

استاديوم آروييتو در روزاريو، در 300 كيلومترى شمال غربى بوينوس آيرس، شنبه پذيراى جمعيت هيجان زده اى است كه از مدتها پيش 45 هزار بليت اين بازى را پيش خريد كرده اند. برزيلى ها قهرمان پنج دوره جام جهانى، در گروه ده تيمى آمريكاى جنوبى با 27 امتياز صدرنشين هستند. پشت سر آنها، شيلى با 26 و پاراگوئه با 24 امتياز قرار گرفته اند و آرژانتين با 22 ا متياز چهارم است؛ در حالى كه تيم هاى پشت سر او نيز فاصله ، چندانى با شاگردان ديه گو مارادونا ندارند، اكوادور 20 ، اروگوئه 18 و كلمبيا و ونزوئلا هركدام 17 امتياز دارند و همگى به صعود اميدوارند، چيزى كه كار مارادونا را در دو بازى سخت پيش رو در برابر برزيل و پاراگوئه سخت تر مى كند.

چهار تيم اول اين گروه مستقيم به جام جهانى صعود مى كنند، تيم پنجم هم بايد با تيم چهارم منطقه كونكاكاف ديدار پلى آف برگزار كند. آرژانتين از سال 1970 تاكنون در همه جام هاى جهانى حاضر بوده و براى آنها پذيرفتنى نيست كه به جام جهانى راه نيابند.

مارادونا: كاش 20 سال جوانتر بودم

مربى تيم ملى آرژانتين دلش براى دويدن در زمين چمن مى تپد و دوست دارد در برابر برزيل مى توانست خودش هم در كنار شاگردانش بازى كند.

او عقيده دارد تيم آرژانتين محبوبش در صورتى كه برزيل را شكست دهد، قطعاً به جام جهانى صعود خواهد كرد اما هيچ چيز نمى تواند او را از آرزوكردن باز دارد. مارادونا مى گويد: « حاضرم هر چه دارم بدهم فقط 20 سال سال جوانتر شوم و بتوانم روبروى برزيل بازى كنم.»

نيكلاس بورديسو، بازيكن سابق اينتر كه به رم پيوسته، مصدوم است و غايب بزرگ اين بازى بزرگ به حساب مى آيد، در حالى كه مارادونا، سباستيان دومينگوئز، مدافع ولزسارسفيلد را براى اولين بار به تيم ملى فراخوانده است به همراه دومينگوئز، شش بازيكن ديگر از ليگ داخلى آرژانتين در تيم ملى حضور دارند كه افزايش قابل توجهى به شمار مى رود.

مارادونا مي گويد: بازى مقابل برزيل هميشه دشوار بوده است اما از حالا در خيالمان آنها را شكست داده ايم.

ما رؤياى جام جهانى را در سر مى پروريم و براى تحقق اين رؤيا بايد برزيل را ببريم. در صورت پيروزى بر برزيل تقريبا بيشتر راه صعود را رفته ايم.»

دونگا، نگران جو روزاريو

كارلوس دونگا مى داند كه جو استاديوم روزاريو در بازى بزرگ شنبه در برابر آرژانتين وحشتناك خواهد بود.

برزيل صدرنشين است و به مراتب كمتر از آرژانتين نگرانى صعود به جام جهانى را دارد اما بازى بزرگ در هيچ قاعده اى نمى گنجد و برزيلى ها فقط بايد ببرند، همان طور كه حريف ميزبان تشنه پيروزى است.

دونگا عقيده دارد حريف اصلى آنها در بازى شنبه،جو استاديوم روزاريو آرژانتين است و اميدوار است كه بازيكنانش بتوانند بر اين شرايط غلبه كنند. آدريانو، مهاجم سابق اينترميلان و حال حاضر فلامينگو، پس از ماهها با جلب اعتماد دونگا دوباره جواز حضور در تيم ملى برزيل را دريافت كرده و به جمع بازيكنان قهرمان جام كنفدراسيون ها افزوده شده است. دونگا تغيير چندانى در آن تيم اعمال نكرده، غيرا ز آدريانو، دو بازيكن ديگر به تيم اضافه شده اند: فليپه از دپورتيوو لاكرونيا و لوكاس از ليورپول كه جانشين كلبرسون مصدوم مى شود. هنوز هم از رونالدينيو در تيم ملى برزيل خبرى نيست.

تنظيم براي تبيان: رضا سيگاري

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت