ورزش ایران،در حد افغانستان است

عضو هيات رئيسه فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه باید اعلام کنیم که وضعيت كنوني ورزش كشور ما به لحاظ شاخصه‌ها و اعداد و ارقام در حد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش ایران، درحد افغانستان است!

عضو هیات رئیسه فراكسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه باید اعلام کنیم که وضعیت كنونی ورزش كشور ما به لحاظ شاخصه‌ها و اعداد و ارقام در حد افغانستان است.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت و گو با ایپنا افزود: در حال حاضر، ورزش اعتبارات زیادی را به خود اختصاص داده، اما از ظرفیت‌های آن در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف مثل آموزش و پرورش، ارتش، نیروی مسلح، دانشجویی و ... استفاده نمی‌شود و تنها به شكل روزمرگی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی كه ورزش از جایگاه فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردار است، هر روز به لحاظ شاخصه‌های جهانی تنزل می‌كنیم و دولت نسبت به مجلس و نمایندگان مردم احساس پاسخگویی ندارد. در مقابل مجلس هم نمی‌تواند كمك زیادی به ورزش داشته باشد.

یوسف‌نژاد به عنوان یكی از طراحان طرح تبدیل سازمان ورزش به وزارت ورزش افزود: مسئولان سازمان تربیت بدنی ارتباط خوبی با مجلس ندارند. بنابراین تبدیل این سازمان به وزارتخانه باعث می‌شود مسئولان دستگاه ورزش كشور مربوطه را مورد سوال یا استیضاح قرار دهند تا آنها نسبت به مجلس و مردم پاسخگو باشند و نمایندگان مجلس نیز می‌توانند وزیر دهند.

نماینده بابلسر در مجلس خاطرنشان كرد: جامعه ورزش و نمایندگان مجلس باید بدانند كه این اتفاق باعث رونق و شكوفایی ورزش كشور خواهد شد و باید با این طرح همراه باشند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت