نکونام: آزادی جهنم کره می شود

هافبک ایرانی تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا به پارک جی سونگ، چهره نامدار فوتبال کره جنوبی هشدار داده که تاکنون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکونام: آزادي جهنم کره مي شود

هافبک ايراني تيم فوتبال اوساسونا اسپانيا به پارک جي سونگ، چهره نامدار فوتبال کره جنوبي هشدار داده که تاکنون شرايطي همچون آنچه بر ورزشگاه آزادي در روز 23 بهمن ماه حاکم خواهد بود را نديده است.

تيم ملي کره جنوبي چهارشنبه هفته آينده در آزادي برابر تيم ملي ايران صف آرايي مي کند، جايي که هميشه با 100 هزار تماشاگرش براي حريفان 90 دقيقه جانفرسايي را ساخته است اما اين تنها نکته صحبت‌هاي جواد نکونام پيش از پرواز به تهران نبود. وي با اشاره به برد 6 بر 2 ايران در جام ملت‌هاي 1996 گفت در فوتبال همه چيز ممکن است تکرار شود و جاي تعجبي از برد پرگل دوباره ايران نخواهد بود.

 

خوش آمد به جهنم صد هزار نفري

پارک جي سونگ هرگز در ورزشگاه آزادي بازي نکرده است و کره جنوبي در سه بازي خود در تهران هيچوقت به برد نرسيده است. نکونام برخلاف همه تجربه بازيکن منچستر يونايتد در اولدترافورد و بازيکنان ديگر کره‌اي در اروپا گفت:" حتي پارک جي سونگ با سطح بالاي بازيش و تجربه فوق العاده‌اي که دارد چنين چيزي نديده است".

هافبک ايراني تيم اوساسونا افزود:" آنها هرگز بازي تحت فشار يکصد هزار تماشاگر پرهيجان را نديده‌اند. آنجا جهنم کره خواهد شد. همين که از پله ها بالا بيايند و وارد زمين شوند خودشان را مي بازند. من هم در اروپا در استاديوم‌هاي بزرگي بازي کرده‌ام اما آزادي چيز ديگري است. کره جنوبي اوج تنهايي را عصر چهارشنبه مي بيند. ما در تيم ملي و با حمايت 100 هزار تماشاگر بازنده نبوده ايم. کره هم استثنا نيست".

 

يک 6-2 ديگر؟

ايران در جام ملت‌هاي آسيا 1996 در يک‌چهارم نهايي بازيها بود که نتيجه‌اي غير قابل پيش بيني رقم زد و حريف را مبهوت خود کرد. جواد نکونام مي گويد در فوتبال هر اتفاقي ممکن است و تعجبي از تکرار آن نتيجه نخواهد کرد.

وي ياد آور شد:" من آن نتيجه را اتفاق نمي دانم. در فوتبال ما اتفاق نداريم، همه چيز ممکن است پيش بيايد. فکر مي کنم ممکن است ما دوباره همان نتيجه را تکرار کنيم، چراکه نه. ما برابر کره بازيهاي خوبي کرده‌ايم. در جام ملت‌هاي 2004 چين 4 بر 3 شکست‌شان داديم و در سال 2007 فقط در پنالتي باختيم. آنها آمده بودند بازي را به تساوي بکشند و در پنالتي برنده شوند که به نتيجه رسيدند. اما يک تيم هميشه خوش شانس نيست!"

 

جلوي حملات‌شان مي ايستم

هافبک دفاعي تيم ملي ايران که در بازيهاي اخير همراه تيم ملي نبوده مي گويد نگراني زيادي از هماهنگي با ديگران ندارد و تلاش کرده بازيهاي تيم را به هر طريق که شده دنبال کند و در جريان روش بازي تيم باشد.

وي در اين خصوص افزود:" کره جنوبي تيم خوبي است. قدرت بالايي دارد و مثل هميشه سرعتي بازي مي کند. البته آنها اين بار هم در آزادي بسته بازي مي کنند. حتما روي دفاع کردن تمرکز خواهند کرد تا با ضدحملات سريع ما را غافلگير کنند. وظيفه من هم مشخص است. من سعي مي کنم بهترين بازي خودم را انجام دهم و در خراب کردن توپ هاي‌شان فعال باشم و تا جايي که مي توانم مانع شکل گيري حملاتشان شوم".

اردوي تيم ملي ايران از روز پنجشنبه آغاز شده و جواد نکونام روز شنبه در کمپ تيم ملي ايران خواهد بود. مسعود شجاعي ديگر بازيکن ايراني اوساسونا دو روز ديرتر از نکونام به تيم ملي ملحق مي شود.

منبع: پايگاه خبري فوتبال آسيا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت