فوتبال فلسطین به آرزویش رسید

رئیس فیفا در نخستین دیدار بین‌المللی تیم ملی فوتبال فلسطین حضور پیدا كرد تا این تیم به آرزوی دیرینه اش برسد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال فلسطین به آرزویش رسید

رئیس فیفا در نخستین دیدار بین‌المللی تیم ملی فوتبال فلسطین حضور پیدا كرد تا این تیم به آرزوی دیرینه اش برسد.

به نقل از ایسنا، سپ بلاتر رییس یكشنبه شب در نخستین دیدار بین‌المللی تیم فوتبال فلسطین در این كشور از زمان به رسمیت شناخته شدن فدراسیون فوتبال فلسطین توسط فیفا در سال 1998 حضور یافت. این دیدار كه بین تیم‌های فلسطین و اردن برگزار شد با حضور انبوه تماشاچیان همراه بود و با تساوی یك بر یك پایان پذیرفت.

دیدار دو تیم در ورزشگاه متحول شده الحسینی واقع در الرام در نزدیكی رام‌الله برگزار شد و طی آن سپ بلاتر به همراه دكتر سلام فیاض نخست وزیر دولت موقت فلسطین، محمد بن همام رییس كنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو كمیته اجرایی فیفا و "جبرییل راجوب" رییس فدراسیون فوتبال فلسطین به بازدید از ورزشگاه پرداختند.

فیفا بر این باور است كه تمامی اعضای آن حق برگزاری دیدارهای خانگی را در محل مربوط به منطقه خود دارند. در همین راستا فیفا برای كمك به بازسازی نخستین ورزشگاه فلسطین كه توانایی برگزاری دیدارهای بین‌المللی را دارد، پیشقدم شد. بازسازی این ورزشگاه توسط فیفا و با كمك فرانسه، پادشاه عربستان سعودی،‌ شورای المپیك قاره آسیا و شیخ محمد بن زیاد آل نهیان امیر كشور امارات متحده عربی صورت گرفت.

پرداخت هزینه‌های باقیمانده نوسازی ورزشگاه به عهده فدراسیون فوتبال فلسطین است. ورزشگاه الحسینی همچنین شامل ساختمان اصلی فدراسیون فوتبال فلسطین است.

در مراسم نوسازی این ورزشگاه سپ بلاتر رییس فیفا گفت: ‌فوتبال بیشتر به ضربه زدن به توپ می پردازد. هدف فوتبال تنها قرار دادن توپ در درون دروازه نیست بلكه تكان دادن دنیا و ساخت آینده بهتر است.

وی خاطرنشان كرد:‌ به عنوان رییس فیفا از بابت حضور در نخستین دیدار بین‌المللی تیم فوتبال فلسطین در این كشور بسیار هیجان زده و مفتخر هستم. این یك لحظه تاریخی و یك پیروزی برای فوتبال است.

اوایل روز یكشنبه سپ بلاتر با حضور بر سر مزار یاسر عرفات رئیس فقید تشكیلات خودگردان فلسطین تاج گلی به آرامگاه وی تقدیم كرد. سپس بلاتر با محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطین دیدار كرد كه طی این دیدار محمود عباس مدال "ستاره قدس" را به وی و محمد بن همام اعطا كرد.

بلاتر همچنین در نخستین دیدار لیگ فوتبال زنان فلسطین در یك تورنمنت در رام‌الله حضور پیدا كرد. در طول بازدید رییس فیفا دو زمین فوتبال كه در پروژه گل فیفا قرار داشتند، تاسیس شدند كه یكی از آنها در كنار ورزشگاه الحسینی و دیگری در البیره واقع هستند.

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت