محور اصلي حضور ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت،مذاكره در حوزه نشر است

مدير موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت را كه امروز افتتاح شد،از قديمي‌ترين و برجسته‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در جهان برشمرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محور اصلي حضور ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت،مذاكره در حوزه نشر است

مدير موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت را كه امروز افتتاح شد،از قديمي‌ترين و برجسته‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در جهان برشمرد 

  

احسان‌الله حجتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محور اصلي حضور ايران در اين نمايشگاه، انجام مذاكرات در حوزه نشر ايران دانست وافزود:فعاليت نمايشگاه كتاب فرانكفورت را در دو دسته طبقه‌بندي كرد، عرضه كتاب به منظور ايجاد فضاي تبادل آثار مكتوب و آشنايي با محصولات مكتوب كشورهاي شركت كننده و فروش كتاب كه بخش عمده‌اي را به خود اختصاص مي‌دهد، فعاليت اصلي اين نمايشگاه به شمار مي‌رود.

وي يادآور شد: سه روز ابتداي آغاز به كار نمايشگاه كتاب فرانكفورت به معرفي و عرضه كتاب اختصاص خواهد يافت و ناشران مي‌توانند در دو روز پاياني به فروش كتاب‌هاي خود نيز اقدام كنند.

حجتي با تاكيد بر اين كه مهم‌ترين هدف در برگزاري نمايشگاه فرانكفورت،‌ ايجاد فضايي براي مذاكره ميان كشورهاي شركت‌كننده است، افزود: معرفي نشر ايران از ديگر اهداف حضور در نمايشگاه بين‌المللي فرانكفورت است و در اين راستا از هر دو گروه ناشران دولتي و خصوصي استفاده كرده‌ايم.

به گفته وي، حضور در اين نمايشگاه به منظور كسب سود اقتصادي انجام نمي‌شود و تمام كتاب‌هايي را كه به اين نمايشگاهآورده ايم،‌ پس از پايان برگزاري نمايشگاه به مركز امام علي(ع) در شهر وين اتريش براي نمايش و اهدا، فرستاده خواهند شد.

مدير موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران با اذعان به ا‌ين‌كه نمايشگاه فرانكفورت از قديمي‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در جهان به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: با توجه به جايگاه جهاني اين نمايشگاه، ناشران حضور چشمگيرتري در آن دارند و تعاملات تجاري با توجه به قانون كپي‌رايت نيز صورت مي گيرد.

وي گفت: با مذاكراتي كه در اين نمايشگاه انجام خواهيم داد،شرايطي را فراهم مي كنيم تا ناشران خارجي   به ناشران داخلي مرتبط شوند و شرايط گسترش بازار نشر فراهم شود.

حجتي تاكيد كرد: همان‌گونه كه در نمايشگاه‌هاي پيشين مذاكراتي درباره ترجمه و چاپ آثار نشر تكا به زبان فرانسه، اسپانيولي، عربي و ... انجام شده‌، مذاكراتي درباره آثار منتشره انتشارات تكا كه به موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي وابسته است نيز انجام مي‌شود تا آثار منتشره، به زبان آلماني نيز ترجمه و چاپ شوند.

وي با اشاره به دو غرفه ايران در دو سالن كودك و بزرگسال،افزود: كتاب‌هايي را كه به اين نمايشگاه آورده ايم در حوزه تاريخ و ادبيات، دين‌، هنر، ايران‌شناسي، علمي و‌ كودكند  و مشتمل بر 250 عنوان كتاب در هر گروه مي‌شوند.

حجتي خاطرنشان كرد: انجمن ناشران دانشگاهي در اين نمايشگاه در كنار ارائه كتاب‌هاي دانشگاهي، كتاب‌هاي علمي نيز ارائه كرده اند. همچنين كارشناسان پژوهشكده رويان نيز در اين نمايشگاه آثار تحقيقاتي خود را به نمايش گذاشته اند.

وي با تاكيد بر اين كه امسال  آخرين يافته‌هاي نفت و گاز در قالب CD و بروشور در نشستي ارائه خواهد شد، افزود: همچنين تصميم داريم در نشست تخصصي خليج فارس - با توجه به مشكلاتي كه درباره نام خليج فارس پيش آمده - مدارك مستند اين حقيقت را ارائه دهيم.

مدير موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران همچنين خاطرنشان كرد: بروشور مفاخر فرهنگي معاصر و پيشين ايراني نيز در غرفه ايران و جزو برنامه‌هاي جنبي ارائه شده اند. در همين راستا‌ از يكي از ايران‌شناسان كشورمان در اين  نمايشگاه تقدير به عمل مي آيد.

وي اهداي قاب‌ عكس‌هاي كوچك از تصاوير و نقاشي‌هاي كتاب و ارائه اطلاعات نشر را از ديگر فعاليت‌هاي جنبي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت برشمرد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت