اولین حضور بانوان والیبالیست در آسیا

تیم والیبال بانوان نوجوان ایرن روز سه شنبه عازم فیلیپین می شود تا نخستین تجربه آسیایی خود را در مانیل کسب کند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولين حضور بانوان واليباليست در آسيا

تيم واليبال بانوان نوجوان ايرن روز سه شنبه عازم فيليپين مي شود تا نخستين تجربه آسيايي خود را در مانيل کسب کند.

به نقل از مهر، کمتر از دو سال از موافقت کنفدراسيون واليبال آسيا (AVC) با حضور محجبه بانوان ايران در ميادين مختلف قاره‌اي مي گذرد. در اين مدت فدراسيون واليبال با اعزام تيم ملي بزرگسالان و تيم باشگاهي ذوب آهن به مسابقات تايلند و ويتنام  راه را براي آسيايي شدن بانوان واليباليست کشور باز کرد اما اين براي نخستين بار است که تيم بانوان نوجوان راهي مسابقات برون مرزي مي‌شود.

کمتر از شش ماه از تشکيل نخستين تيم تاريخ واليبال بانوان در رده سني نوجوانان مي گذرد. 12 بازيکني که براي شکل‌گيري ترکيب اين تيم گلچين شده‌اند از ميان 120 بازيکني انتخاب شدند که از 17 فروردين ماه و به دنبال يک فراخوان عمومي و نه حضور شايسته دررقابت‌هاي باشگاهي براي ملي‌پوش شدن استارت زدند.

تهران و بابلسر تنها ميزبانان دختران واليباليست طي 11 مرحله اردوي تدارکاتي بودند و اين درحاليست که سفر به ترکيه، قزاقستان، بندرعباس و کيش در برنامه آماده‌سازي اين بازيکنان گنجانده شده بود اما هريک بنا به دلايلي لغو شد.

درهر حال شاگردان ميترا شعبانيان که با شجاعت تمام هدايت تيمي صفر کيلومتر را بر عهده گرفت با تکيه به معدود ديدارهاي تدارکاتي که انجام داده‌اند، بامداد فردا تهران را به مقصد مانيل ترک مي کنند تا اولين حضور درتورنمنتي بين المللي آنهم از نوع آسيايي را تجربه کنند.

با اين وجود دختران واليباليست ايران به منظور نمايش منش اسلامي زنان کشورمان با پوشش اسلامي به فيليپين مي روند و با همين پوشش هم مقابل حريفان‌شان که فقط براي‌ آنها نام آشنا هستند، صف آرايي مي کنند.

زهرا ابراهيمي، رويا محمودي و مينا روستا (سرعتي‌زن)، سميه سپهوند، فرانک بابليان، مهسا کدخدا، مهسا صابري، ندا چملانيان و سحر جباري (قدرتي‌زن)، شبنم عليخاني و ويدا شيخ مظفري (پاسور) و نگار کياني (ليبرو) نفراتي هستند که در روز نخست هفتمين دوره مسابقات قهرماني آسيا استراحت مي کنند و سپس با ديدار مقابل تايلند نخستين حضور خود و تيم نوجوانان ايران در مسابقات آسيايي را به ثبت مي‌رسانند. اين بازيکنان در دومين ديدار آسيايي خود بايد مقابل کره جنوبي، مدافع عنوان قهرماني اين رقابت‌ها به ميدان روند.

گروه‌بندي تيم‌هاي شرکت کننده در هفتمين دوره مسابقات واليبال قهرماني بانوان نوجوان آسيا و برنامه کامل ديدارهاي مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها به شرح زير است:

گروه A: فيليپين، سوريه و استراليا

گروه B: ژاپن، هند و اندونزي

گروه C: ايران، تايلند و کره جنوبي

گروه D: قزاقستان، چين و چين تايپه

جمعه - 19/7/87

* سوريه - استراليا (گروه A)

* هند - اندونزي (گروهB)

* تايلند - کره جنوبي (گروه C)

* چين - چين تايپه (گروه D)

شنبه - 20/7/87

* فيليپين - سوريه (گروه A)

* ژاپن - هند (گروهB)

* ايران - تايلند (گروه C)

* قزاقستان - چين (گروه D)

يکشنبه -21/7/87

* استراليا - فيليپين (گروه A)

* اندونزي - ژاپن (گروهB)

* کره جنوبي - تايلند (گروه C)

* چين تايپه - قزاقستان (گروه D)

هفتمين دوره مسابقات واليبال قهرماني بانوان نوجوان آسيا از 19 مهرماه در فيليپين آغازمي شود و تا 29 مهرماه در مانيل ادامه خواهد داشت.

نسرين خزاني (مربي)، فرزانه حاتمي (بدنساز) و سارا جمهوري (فيزيوتراپ) در کنار ميترا شعبانيان (سرمربي) هدايت تيم واليبال بانوان ايران را بر عهده خواهند داشت ضمن اينکه ايرج مظفري و علي طلوع کيان نيز به عنوان مربي و آناليزور آنها در اين امر ياري مي کنند. هاجر نجاتي زاده (نايب رئيس فدراسيون واليبال درامور بانوان) و مژگان کلمبي پور داور بين المللي کشورمان هم به عنوان داور همراه تيم واليبال بانوان نوجوان عازم فيليپين مي شوند.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت