کتاب : گناه، نوعي بيماري

بررسي آثار دنيوي گناه در كتاب «كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي به چاپ بيست و دوم رسيد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  

گناه، نوعي بيماري

بررسي آثار دنيوي گناه در كتاب «كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي به چاپ بيست و دوم رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با استناد به قرآن كريم و سيره پيشوايان معصوم(ع) به بررسي ابعاد گوناگون عواقب و آثار دنيوي گناه بر افراد و اجتماع پرداخته‌است.

كمك براي از بين بردن مفاسد اخلاقي اجتماعي و جلوگيري از انجام گناه و خطراتي كه جامعه را تهديد مي‌كند از اهداف اصلي تحرير كتاب حاضر است.

اين كتاب در بر دارنده 8 بخش كلي با عناويني چون؛ معناي گناه، گناه عامل دگرگوني نعمت‌ها و نابودي ملت‌ها، گناه، نوعي بيماري، گناه عامل پرده‌دري، گناه عامل كفر انسان و گناه سلب كننده آرامش خاطر ‌است.

در هر بخش از اين نوشتار براي تأثيرگذاري بيشتر مضامين به تناسب مطالب، داستان‌هايي از قرآن كريم و كتاب‌ها ديني آورده شده‌است.

ارتباط گناه و كيفر، داستان قوم ثمود، سخناني از دانشمندان معاصر، ملت‌هاي گذشته، قسم دروغ و سزاي آن، عقيل‌بن ابي‌طالب در مجلس معاويه، ندامت خليفه اول به هنگام مرگ، مكالمه با اهل گورستان و برادران يوسف از مباحث طرح شده در اين كتاب به شمار مي‌روند.

علاوه بر قرآن كريم، كتاب‌هاي ارشاد شيخ مفيد، امالي شيخ صدوق، انديشه‌هاي فرويد، اصول كافي، راه زندگي، رجال‌كشي، لذات نفس، علل‌الشرايع و كشكول از منابع مورد استناد در تأليف اين اثرند.

كتاب «كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن» را بوستان كتاب قم در 428 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 55000 ريال روانه بازار نشر كرده‌است.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت