با حضور طلاب غیر ایرانی برگزار شد محفل انس با قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

محفل انس با قرآن و عترت با حضور مدیرکل اداره امور قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی‌العالمیه قاریان و حافظان ممتاز، میهمانان و طلاب غیر ایرانی برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور طلاب غیر ایرانی برگزار شد

محفل انس با قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

محفل انس با قرآن و عترت با حضور مدیرکل اداره امور قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی‌العالمیه قاریان و حافظان ممتاز، میهمانان و طلاب غیر ایرانی برگزار گردید. 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست، حجت الاسلام اسدی به فعالیت‌های قرآنی جامعه المصطفی العالمیه  اشاره کرد و گفت: در کشور ما23 هزار دانش پژوه در حال فراگیری علوم قرآن و عترت اهل بیت (ع) هستند و بیش از 170 هزار نفر تحت آموزش عمومی قرآن کریم، مفاهیم و تفسیر ابتدایی آن قرار دارند.

  وی افزود: در حال حاضر 78 حافظ کل قرآن کریم از مراکز مختلف وابسته به جامعه المصطفی العالمیه در شهرهای مشهد، قم، گرگان و تهران آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در همین حال 625 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد ودکتری در جامعه المصطفی العالمیه ارایه شده که محتوای آنها را همایش‌ها و کنگره‌های مختلف با اندیشه‌های امام و شهید مطهری شکل می‌دهند.

در ادامه این نشست، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت اسلامی مجلس، با اشاره به نقش جامعه المصطفی العالمیه در نشر معارف دینی در جهان، گفت: آنچه امروز مورد توجه دشمن است، از بین بردن وحدت امت اسلامی است، وحدتی که حول محور قرآن و عترت می‌گردد.

در پایان این نشست 7 قاری و حافظ کل قرآن از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، موریتانی، گینه، پاکستان، غنا و هندوستان به سئوالات حاضرین پاسخ دادند و به تلاوت قرآن پرداختند.

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت