كاهش ترجمه و بخت بلند مولفان كودك و نوجوان

آمار نشر كتاب كودك و نوجوان در روزهاي 19 تا 23 حاكي از افزايش نشر كتاب‌هاي تاليفي و كاهش چشم‌گير كتاب‌هاي ترجمه در اين حوزه است. در اين مدت در مجموع 105 عنوان كتاب كودك ونوجوان منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاهش ترجمه و بخت بلند مولفان كودك و نوجوان

 

آمار نشر كتاب كودك و نوجوان در روزهاي 19 تا 23 حاكي از افزايش نشر كتاب‌هاي تاليفي و كاهش چشم‌گير كتاب‌هاي ترجمه در اين حوزه است. در اين مدت در مجموع 105 عنوان كتاب كودك ونوجوان منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بر اساس آمار موجود در بانک اطلاعاتی خانه کتاب، از ميان 105 كتاب منتشر شده در حوزه كودك و نوجوان، 84 عنوان تاليفي و تنها 16 عنوان ترجمه است. در هفته هاي اخير همواره تعداد كتاب هاي ترجمه با كتاب‌هاي تاليفي برابري كرده است.

 

در اين هفته 40 عنوان از كتاب‌هاي منتشر شده، چاپ نخست و مابقي تجديد چاپ است كه تغيير محسوسي نسبت به هفته قبل نشان نمي دهد.

هفته گذشته از ميان 118 عنوان كتاب منتشر شده 44 عنوان چاپ نخست و بقيه تجديد چاپ

 بيشتري شمارگان كتاب در اين هفته به كتاب نوجوان "آدم و حوا" نوشته حسين فتاحي اختصاص دارد كه توسط نشر قدياني در 16500 نسخه به چاپ رسيده است 

بود.

اين هفته سهم ناشران شهرستاني از نشر كودك و نوجوان 16 عنوان كتاب است كه آمار مطلوبي به شمار مي‌آيد.به طور معمول ناشران شهرستاني هر هفته 6 يا 7 كتاب كودك و نوجوان روانه بازار نشر مي كنند.

ميانگين صفحات 105 عنوان كتاب كودك و نوجوان منتشر شده در اين هفته، 45 صفحه است كه همچون هفته هاي قبل كمترين ميانگين در ميان حوزه هاي مختلف نشر به شمار مي آيد.

بيشتري شمارگان كتاب در اين هفته به كتاب نوجوان "آدم و حوا" نوشته حسين فتاحي اختصاص دارد كه توسط نشر قدياني در 16500 نسخه به چاپ رسيده است.

اين هفته از افسانه شعبان نژاد كتابي با عنوان "روزي روزگاري" با تصويرگري عطيه بزرگ سهرابي روانه بازار نشر شده است.

كتاب "راز آن درخت" نوشته مصطفي رحماندوست نيز در هفته گذشته توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت