معرفی پنج سمبل حلقه های المپیك

دلیل انتخاب 5 سمبل مختلف برای المپیك 2008 پكن مشابهت آن با 5 حلقه رنگی المپیك است. مقامات برگزار كننده المپیك ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفي پنج سمبل حلقه هاي المپيك

دليل انتخاب 5 سمبل مختلف براي المپيك 2008 پكن مشابهت آن با 5 حلقه رنگي المپيك است. مقامات برگزار كننده المپيك از ابتدا تلاش كردند شعار دوستي، صلح و برابري را با ارايه اين 5 سمبل جديد به بهانه المپيك 2008 پكن منتشر كنند.از طرفي سعي شد اين سمبل‌ها براي كودكان بسيار آشنا و ملموس باشد.

طراحي چنين سمبل‌هايي كار ساده‌اي نيست؛ چراكه بايد توقع چند مقطع سني برآورده شود.بدين منظور طراحان چيني به احترام شركت تبليغاتي " فوآ " كنار رفتند تا اين پروژه بزرگ توسط بزرگ‌ترين شركت طراحي چين كليد بخورد.

"فوآ "، شركت بين‌المللي با اهداف گوناگون است و در اجراي اين پروژه بزرگ از اروپايي‌ها كمك گرفت. نكته كليدي در طراحي پنج سمبل اين بود كه به دستور رئيس‌جمهوري چين سنت اين كشور نبايد فراموش مي‌شد.

در فرهنگ باستاني چين سمبل‌هاي فراواني براي بازگويي سنت‌‌‌ها وجود دارد كه كودكان نيز با آنها آشنا هستند و تمام آنها در خوش‌شانسي و داشتن آروزي خوب براي ديگران مشتركند.

بدين منظور سمبل هاي مخصوص ارتفاعات و جنگل‌هاي چين با ويژگي‌هاي افسانه‌اي آنها و 5 رنگ حلقه‌هاي المپيك ارايه مي‌شود به طوريكه از آنها بتوان در بازي‌هاي كامپيوتري، توليد عروسك و داستان‌هاي كودكانه استفاده شود.

بي بي به رنگ آبي، جينگ جينگ به رنگ مشكي، هوآن هوآن به رنگ قرمز، يينگ يينگ به رنگ نارنجي و ني ني به رنگ سبز پنج سمبل بيست و هشتمين دوره بازي هاي المپيك پكن را تشكيل مي دهند.

 

بي بي، ماهي و آب براي بقاي زندگي

بي بي يكي از سمبل هاي المپيك پكن و نام ماهي در فرهنگ چيني ها است. سر اين عروسك ‌(BeiBei) كه به رنگ آبي طراحي شده، ماهي را در امواج خروشان آب نشان مي دهد. صورت بي‌بي بسيار آرام و با شخصيت است.

در هنر و فرهنگ سنتي چين رابطه بين ماهي و آب، سمبلي از تلاش براي بقا و زندگي است. "بي‌بي" نام ماهي در فرهنگ چيني‌هاست كه با رويت آن سالي خوب و پر از موفقيت رقم خواهد خورد.

 

جينگ جينگ، سمبلي براي سعادتمندي

جينگ جينگ سمبل حلقه مشكل المپيك و همان پانداي معروف چيني ها است. اين عروسك jing jing باعث لبخند بچه‌ها مي‌شود و به نوعي سمبل سعادتمندي و خوشحالي براي آينده كودكان چين است. اين موضوع از صورت پر اميد اين عروسك درك مي‌شود.

در مراسم افتتاحيه جينگ‌جينگ بيش از سايه سمبل‌ها جنب و جوش دارد چرا كه پاندا به واقع سمبل اصلي چين است و قرار بود از ابتدا تنها پاندا معرف اين بازي‌ باشد.

مردم در تمام نقاط چين شناخت كاملي از اين سمبل و ويژگي‌هاي باستاني آن دارد. جينگ جينگ براي شناسايي رابطه بين طبعيت و مردم طراحي شده است و در كليپ‌هاي تصويري و بازي‌هاي كامپيوتري كنار جنگل‌هاي سرسبز چين ديده مي‌شود. به هيچ وجه سعي نشده مساله قدرت از اين عروسك تداعي شود.

 

هوآن هوآن، برادر بزرگ سمبل ها

هوآن هوآن به عنوان برادر بزرگ سمبل هاي ديگر شناخته شده است. اين عروسك به رنگ قرمز طراحي شده است، روي سرش آتش قرار دارد. او فرزند آتش است. وي هميشه مثل حلقه قرمز المپيك در مركز قرار دارد و از همه سريع‌تر مي‌دود، مي پرد و قوي‌ترين است.

از طرفي ميهمان‌نوازي با آغوش گرم چيني‌ها با اين اسم تبليغ مي‌شود. در ورزش‌هاي توپي بيشتر اين عروسك تقسيم مي شود.

 

يينگ يينگ، بزي سريع و خوش خنده

يينگ يينگ سمبل نارنجي اين دوره المپيك است كه به شكل بزي سريع و خوش خنده طراحي شده است.

اين عروسك ying ying مثل بقيه بزها بسيار سريع و خوش‌خنده است و در مسابقات روي زمين و حتي ارتفاعات هميشه اول است. اين سمبل وسعت، عظمت و بهره‌وري است و بزرگي كشور و ملت چين را تداعي مي‌كند.

مردم چين با رويت اين بز ناياب در ارتفاعات شمالي سالي سراسر سلامتي و خوشبختي پيش رو خواهند داشت. يينگ يينگ گاهي چندان پرسرعت مي‌دود كه بي‌اختيار پرواز مي‌كند اين بز از نوعي اسانس ارتفاعات تبت تغذيه مي‌كند كه بسيار مغذي و انرژي زاست. او در كنار رنگ سبز سمبلي از طراوات است.

 

ني ني، پرنده اي براي خوش شانسي كودكان

ني ني، نوعي چلچه دريايي و پرنده اي براي خوش شانسي كودكان است. اين پرنده را هر بهار و تابستان يكبار مي‌شود، مشاهده كرد و اين كار فقط از عهده بچه‌ها برمي‌آيد. صورت زيبا و خندان او توسط كساني رويت مي‌شود كه مانند خودش باشند. بر روي سر اين عروسك سبز، پرونده‌اي به نام كايت در حال پرواز است كه از كودكان مراقبت مي‌كند.

اين پرنده در چين باستان نوعي چلچله دريايي است كه در سختي‌هاي فراوان و طوفان‌هاي شديد هرگز فرزندان خود را تنها نمي‌گذارد. بال‌هاي طلايي اين پرنده سمبلي از تسخير آسمان‌ها و خوش‌شانسي كودكان است كه تحت پوشش او هستند. در ورزش ژيمناستيك اين عروسك بيشتر توزيع خواهد شد.

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت