طلای جهان فدای مردم مظلوم فلسطین

بابک قربانی نماینده وزن 84 کیلوگرم تیم کشتی فرنگی جوانان ایران از مصاف با نماینده رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلای جهان فدای مردم مظلوم فلسطین

بابک قربانی نماینده وزن 84 کیلوگرم تیم کشتی فرنگی جوانان ایران از مصاف با نماینده رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد.

به نقل از ایسنا، در ادامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در استانبول ترکیه، بابک قربانی ملی پوش وزن 84 کیلوگرم و شانس مسلم مدال طلای ایران که درکشتی اول خود با قدرت و حساب 11 بر صفر حریف مجاری را شکست داده بود، در کشنی دوم از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

پیش از آغاز این رقابت ها از قربانی که مقام قهرمانی رقابت های آسیایی سال جاری جوانان آسیا را هم کسب کرده بود، به عنوان یکی از شانس های قهرمانی در این وزن نام برده می شد.

 

رنگرز: کار قربانی از هر مدالی با ارزش تر بود

جوانان ایران در مسابقات جهانی ترکیه عملکرد خوبی داشتند و بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستادند در حالی که اگر بابک قربانی به  رژیم اشغالگر قدس نمی خورد،  تیم ایران می توانست قهرمان جهان شود.

حسن رنگرز در این رابطه ابراز داشت: قهرمانی حق ایران بود ولی برای ما اعتقادمان از هر چیزی مهم تر بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان افزود: کار بابک قربانی از هر مدالی با ارزش تر بود، البته امیدوارم مسئولین با بابک قربانی حداقل از لحاظ مالی مانند یک قهرمان برخورد کنند.

 

طلایی ایران: به قربانی افتخار می کنم

تنها طلایی ایران در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان گفت: قربانی جوانمردانه به مردم فلسطین احترام گذاشت و به او افتخار می کنم.

سعید عبدولی پس از قهرمانی در وزن 66 کیلوگرم، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به قهرمانی به ترکیه آمده بودم و به چیزی جز آن فکر نمی کردم. در این یکساله نیز مدیون زحمات مربیانم مهرزاد و مهرداد قلاوند و همچنین پدرم بودم. مربیان تیم ملی به خصوص سرمربی تیم حسن رنگرز نیز زحمات زیادی برایم کشیدند که باید از همگی تشکر کنم.

قهرمان وزن 66 کیلوگرم جهان به وضعیت تیم ملی ایران اشاره کرد و افزود: تیم بسیار خوبی داشتیم و وضعیت بهتری نسبت به جهانی سال قبل وجود داشت. می توانستیم حتی قهرمان جهان شویم که در 84 کیلو بدشانسی آوردیم.

عبدولی در پایان به حاضر نشدن بابک قربانی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: قربانی جوانمردانه به مردم فلسطین احترام گذاشت و به او افتخار می کنم. کار او با ارزش تر از مدال طلای من بود.

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت