صعود اسپانیا با گل جادویی ویا

تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب با گل دیرهنگام دیوید ویا مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به مرحله یک چهارم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود اسپانيا با گل جادويي ويا

تيم ملي فوتبال اسپانيا شنبه شب با گل ديرهنگام ديويد ويا مقابل سوئد به برتري رسيد و جواز صعود به مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي يورو 2008 را به دست آورد.

به نقل از مهر، تيم ملي فوتبال اسپانيا شنبه شب در گروه D رقابت هاي يورو 2008 در ورزشگاه "تيوولي" اينسبروک اتريش، با نتيجه 2 بر يک مقابل سوئد به برتري رسيد. فرناندو تورس ابتدا در دقيقه 15 تيم اسپانيا را پيش انداخت اما زلاتان ابراهيموويچ در دقيقه 34 تيم سوئد را صاحب گل کرد تا بازي در نيمه نخست با نتيجه تساوي يک بر يک به پايان برسد.

تيم فوتبال اسپانيا در نيمه دوم ديدار و در حالي که بازي در وقت هاي اضافي دنبال مي شد مجددا و اين بار توسط ديويد ويا به گل رسيد تا به جمع تيم هاي صعودکننده به مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي يورو 2008 راه پيدا کند. اين تيم با تيم دوم گروه C رقابت ها ديدار خواهد کرد.

ويا که در ديدار با روسيه سه گل به ثمر رسانده بود، با گلزني در ديدار مقابل سوئد تعداد گل هاي خود را به عدد 4 رساند و به عنوان برترين بازيکن ميدان هم انتخاب شد.

اسپانيا روز چهارشنبه در آخرين ديدار مرحله گروهي يورو 2008 طي يک بازي تشريفاتي به مصاف يونان مي رود. روسيه هم با سوئد ديدار خواهد کرد.

 

آراگونس: از بابت داشتن "ويا" خوشبختيم

سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا پس از راهيابي تيمش به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا گفت: فكر مي‌كنم در اين بازي به خصوص در نيمه دوم بهتر از حريف كار كرديم.

به نقل از ايسنا، لوئيس آراگونس ادامه داد: كاملا مشهود بود كه سوئدي‌ها خسته شده بودند و در پي آن ما توانستيم فرصت‌هايي براي گلزني بدست آوريم.

وي افزود: وقتي درصد مالكيت توپ ما بالا رفت، تيم بهتر از قبل كار كرد. براي سوئد احترام زيادي قائلم آنها يك تيم خوب هستند كه روي توپ‌هاي بلند خوب كار مي‌كنند. ما هم‌چنين از پاس‌هاي بلند بسياري استفاده كرديم. چرا كه سرعت تورس در اين‌گونه موارد كارساز است.

سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا اضافه کرد: وقتي سوئدي‌ها توپ را در اختيار مي‌گرفتند، فشار روي بازيكنان ما بيشتر مي‌شد چرا كه اكثر سوئدي‌ها 20 سانتي‌متر از بازيكنان ما بلندتر هستند. آنها ما را وادار به يك بازي سخت كردند اما، چون اكثر مواقع توپ در اختيار ما بود، توانستيم موقعيت‌هاي بسياري خلق كنيم.

وي درباره گل ثانيه‌هاي پاياني "ويا" مهاجم تيمش نيز گفت: از بابت داشتن بازيكني مثل "ويا" خوشبخت هستيم. وي گلي به ثمر رساند كه زدن آن غير ممكن به نظر مي‌رسيد. وقتي از بيرون به اين گل نگاه مي‌كنيم، تعجب مي‌كنيم كه چه طور آن را به ثمر رساند.

آراگونس در پايان گفت: من كسي نيستم كه خوشحالي خود را بروز دهم اما، چنين گلي در ثانيه‌هاي پاياني برايم غير منتظره بود. زيباترين چيز در آن لحظه خوشحالي بازيكنان نيمكت نشين و تيم اصلي در كنار يكديگر بود.

 

لاگر‌بك: شکست در ثانيه‌هاي پاياني بسيار غم‌انگيز است

سرمربي تيم فوتبال سوئد پس از شكست تيمش برابر اسپانيا گفت: باختن در ثانيه‌هاي پاياني بسيار غم‌انگيز است.

به نقل از ايسنا، سرمربي تيم ملي فوتبال سوئد اظهار كرد: در نيمه اول بسيار خوب كار كرديم و توانستيم موقعيت‌هايي خلق كنيم. به هر حال درصد مالكيت توپ اسپانيايي‌ها بيشتر بود و بنابراين توانستند چند فرصت بسيار خوب ايجاد كنند كه در اين مورد به آنها تبريك مي‌گويم. پيش از اين هم گفته بودم كه آنها از نظر پاسكاري بهترين هستند.

وي افزود: در اواسط كار ما بازي را در دست گرفتيم اما، به هر حال اين بازي را واگذار كرديم. البته بايد طي چند روز آينده خود را براي يك بازي خوب ديگر آماده كنيم. گمان مي‌كنم شانس بسياري براي صعود داريم چرا كه تيم سوئد به اندازه كافي مهره خوب در اختياردارد.

سرمربي تيم فوتبال سوئد درباره مصدوميت "زلاتان" خاطر نشان کرد: زلاتان از ناحيه زانو دچار مشكل شده بود و ما گفتگوي كوتاهي با تيم پزشكي در اين باره داشتيم. بدون شك وي مي‌توانست دقايقي بيشتر در زمين باقي بماند اما، ما به اين نتيجه رسيديم كه تعويضش تصميم بهتري است چرا كه ممكن بود مصدوميتش وخيم‌تر شود.

لاگر‌بك در پايان گفت: تعويض‌هايي كه انجام دادم، خوب بود اما، در نيمه اول زلاتان با ارايه نمايشي در سطح جهاني فرصت‌هايي را خلق كرد كه متاسفانه آنها را از دست داديم. نمي‌دانم تا چه اندازه به زلاتان وابسته خواهيم بود چرا كه او يك بازيكن فوق‌العاده است. اگر شما بازيكني در اين سطح در اختيار داشته باشيد بدون شك بخت پيروزي شما با وجود چنين بازيكناني بالاتر مي‌رود.

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت