مصاحبه با رائول،كاپیتان رئال

ل رئال مادرید: به بارسلونا فرصت نمی دهیم این شكست بزرگ را جبران كند! شناسنامه رائول نام : رائول گونزالس تاریخ تولد: 27ژوئن 1977 محل تولد: مادرید ( اسپانیا) پست: مهاجم باشگاه: رئال مادرید عنوان ها و افتخارات: قهرمان لیگ اسپانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رائول  گونزالس مهاجم اول رئال مادرید:

به بارسلونا فرصت نمی دهیم این شكست بزرگ را جبران كند!

شناسنامه رائول

نام : رائول گونزالس

تاریخ تولد: 27ژوئن 1977

محل تولد: مادرید ( اسپانیا)

پست: مهاجم

باشگاه: رئال مادرید

عنوان ها و افتخارات: قهرمان لیگ اسپانیا در سال های 1995، 1997،2001و2003 قهرمان جام حذفی اسپانیا در سال 1993، قهرمان جام برتر  اسپانیا در سالها 1994،1998،2001، قهرمان جام بین قاره ای درسال 1998، قهرمان اروپا در سال های 1998،2000،2002، بهترین بازیكن لیگ اسپانیا با 21گل در 42 بازی در سال 1997، صاحب كفش برنز اروپا در سال 2001 و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان درسال های 2000،2001و2002.

برای رائول گونزالس مهاجم و گلزن بزرگ رئال مادرید كه همواره یك اسپانیایی متعصب نشان داده است عدم راهیابی مستقیم اسپانیا به اروپا 2004 و حضور این تیم در جمع تیم های مرحله پلی آف شكست بزرگی بود اما امروز رائول پس ازدو پیروزی بزرگ اسپانیا مقابل نروژ 2004 یك بار دیگر با امید به آینده نگاه می كند. آیا اسپانیا می تواند عنوان قهرمانی جام ملتهای اروپا را كسب كند؟ رائول به تیم ایناكی سائس امید دارد...

پیروزی اسپانیا را دربرابر نروژ در بازی های پلی آف مرحله مقدماتی اروپا 2004 پیش بینی كرده بودی ؟

نروژیكی از بهترین تیمهای اروپاست.  با این حال به نتایج بازیهایی كه مقابل این تیم داشتیم خوشبین بودم. اسپانیا می توانست این تیم را شكست دهد. دراین مورد تردید نداشتم. همانطور كه شاهد بودید ما دردو بازی به راحتی بر نروژغلبه كردیم.

"ایناكی سائس" دو بازی اسپانیا را مقابل نروژ استثنایی می نامد؟!

درهر دو بازی با تاكتیكی هجومی نروژ را تحت فشار گذاشتیم و پیروزی شدیم. همه چیز خوب و فوق العاده بود. نروژمقابل ما هیچ شانسی نداشت. می تواند بگویم پس از مدت ها دربازی ما همه چیز استثنایی بود. دفاع، حمله، سرعت...

توحضور اسپانیا را در مرحله پلی آف یك شكست بزرگ ارزیابی كرده بودی. امروز چه نظری داری؟

هنوز هم فكر می كنم ما می توانستیم به عنوان تیم برتر گروه مستقیم به اروپا 2004 برویم اما فرصت ها را از دست دادیم و به مرحله پلی آف رسیدیم. من ترجیح می دادم به عنوان یكی از تیم های برتر به بازیهای اروپا 2004 راه پیدا می كردیم.

از قرعه كشی و گروه بندی تیم های مرحله نهایی راضی هستی ؟

با تیم های پرتغال، یونان و روسیه هم گروه هستیم. فكر می  كنم در گروه سختی قرار داریم.

شانس شما برای صعود از این گروه و كسب عنوان قهرمان چقدر است؟

ما خیلی خوب بازی می كنیم. اسپانیا می تواند از مدعیان عنوان قهرمانی اروپا باشد اما باید با قدرتی به مراتب بیشتر از آنچه كه در بازی های جام جهانی نشان دادیم بازی كنیم. درمورد قدرت فوتبال اسپانیا تردیدی نیست اما نمایش این قدرت و توانایی هایی كه داریم مهم است. ما در جام جهانی هم تیم خوبی داشتیم اما نتیجه ای نگرفتیم . در اروپا 2000 هم موفق نبودیم. در بازیهای پرتغال باید به كسب نتیجه فكر كنیم.

اسپانیا از سال 1964عنوانی كسب نكرده است...

مردم ما هنوز هم از روزهایی حرف می زنند كه تیم ملی ما در اسپانیا فاتح جام ملت های اروپا شد. از آن روزها سال های زیادی می گذرد و متاسفانه پیروزی دیگری به پیروزی بزرگ سال 1964 اضافه نشده است.

اسپانیا باید برای كسب عنوان تلاش كند. فوتبال مااین توانایی را دارد كه در برابر سایر مدعیان به برتری برسد.

" ایناكی سائس" می تواند اسپانیا را قهرمان اروپا كند؟

سائس از تمام ویژگی های یك مربی بزرگ و ایده آل برخوردار است. همه ما به او اطمینان داریم و در زمین سعی می كنیم  دقیقاً براساس توصیه های او بازی كنیم. بازی ما مشكلی ندارد. سائس مشكلات تیم را حل كرده است. من فكر می كنم بتوانیم با كمك او در اروپا 2004 به برتری برسیم.

تیم های بزرگی به كسب عنوان قهرمانی این بازی ها فكر می كنند...

تا زمان برگزاری این بازیها چند ماه فرصت داریم. می توانیم با آمادگی كامل و صد درصد در اروپا 2004 شركت كنیم.

پیروزی یا شكست ما را همین سطح آمادگی تیمی رقم می زند.

چه تیم هایی برای پیروزی شانس بیشتری دارند؟!

فرانسه، ایتالیا والبته اسپانیا... با این حال به سختی می توانیم تیم هایی را كه به بازی فینال می رسند پیش بینی كنیم. پرتغال شاید در مقایسه با فرانسه و ایتالیا شانس چندانی برای قهرمانی نداشته باشد اما این تیم میزبان بازیهاست و از امتیازهایی خاص برخوردار است.

می توانی به نقطه قوت و ضعف باز اسپانیا اشاره كنی؟

شاید دربازی ها اشتباهاتی داشته باشیم اما هیچیك از این اشتباهات نمی تواند حاصل یك ضعف بزرگ باشد. من دربازی اسپانیا هیچ ضعفی نمی بینم. نقطه قوت بازی ما به سرعت تیم و یك بازی كاملاً هماهنگ و گروهی مربوط می شود.

چند سوال هم از رئال مادرید... از پیروزی شما در نیوكمپ بگو؟!

فوق العاده بود. بارسلونا انتظار این شكست را نداشت. درحالی كه مافقط به پیروزی فكرمی كردیم. در نیوكمپ همه چیز آن طور كه انتظار داشتیم، پیش رفت. بارسلونا تا مدتها این شكست را فراموش نخواهد كرد.

لوییز انریكه می گوید بارسلونا این نتیجه را در سانتیاگو برنابو جبران می كند؟!

آینده را نمی توانیم پیش بینی كنیم. مهم پیروزی امروز ما در بارسلونا است. در پاسخ به لوییزانریكه هم باید بگویم ماهم در سانتیاگو برنابو فقط به پیروزی فكر می كنیم و به بارسلونا فرصت نمی دهیم شكست  بزرگ خود را جبران كند.

با این پیروزی شكست سنگین شما مقابل سویل فراموش می شود؟!

فكر نمی كنم.

هواداران رئال مادرید به پیروزی ما مقابل بارسلونا خیلی اهمیت می دهند اما بازی های ضعیف ما را هم به خاطر می سپارند. خیلی سخت گذشت می كنند. شاید با قهرمانی ما دراروپا و لیگ اسپانیا.

در بازی های مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بایرن مو نیخ می روید. از قرعه كشی بازی ها و تیم ها گله ای نداری؟

بایرن مونیخ تیم بزرگی است اما من اصلاً نگران نیستم. این تیم را با یك نتیجه خوب شكست می دهیم...

وقتی هواداران رئال مادرید با فریادهای رائول، رائول از جا بلند می شوند و یكصدا او را تشویق می كنند حتی رونالدو هم با غبطه به بازیكن محبوب سانتیاگو برنابو نگاه می كند. هیچیك از ستاره های استثنایی باشگاه محبوبیت او را ندارند. حتی بكام در اولین روزهای حضور خود كنار سفید پوشان رئال او را یك افسانه بزرگ و دوست داشتنی می نامد...

رائول محبوب هواداران متعصب سانتیاگو برنابوست. این را مربیان رئال هم  می دانند، باید در تیم جایی ثابت داشته باشد. وقتی از نظر جسمانی مشكلی نداشته باشد باید بازی  كند. این خواست هواداران باشگاه است و بازیكن محبوب آنها بازی می كند و گل می زند. مثل روز های كودكی، نوجوانی و ... او از فوتبال لذت می برد...

" من درمحله "سن كریستو بال" مادرید بزرگ شدم. ازهمان روزهایی كه خود را شناختم عاشق فوتبال بودم. آن روزها دنیا سخت تحت تاثیر فوتبال مارادونا بود. من هم از بازی او وحركاتی كه با توپ انجام می داد لذت می بردم اما الگوهای دیگری هم داشتم كه سعی می كردم مثل آنها بازی كنم. خیلی به فوتبال علاقه داشتم."

در دوران كودكی از هواداران آتلتیكو مادرید است و در 12 سالگی برای تیم نوجوانان این باشگاه بازی می كند." خانواده ام از هواداران متعصب آتلتیو مادرید بودند. من هم آرزو داشتم روزی از بهترین بازیكنان این باشگاه باشم.راهیابی به تیم نوجوانان، آن موفقیت بزرگی بود  اما با تمام گل هایی كه برای این تیم به ثمر رساندم نتوانستم به قلب مربیان و مسئولان باشگاه راه پیدا كنم. آنها خیلی راحت از بازی من صرف نظر كردند. به همین دلیل وقتی به سانتیاگو برنابو رفتم  دیگر هرگز به پشت سرم نگاه نكردم و سعی كردم برای همیشه آتلتیكو را فراموش كنم ..."

پس از جدایی از آتلتیكو مادرید رائول جوان به سانتیاگو برنابو می آید. مربیان رئال مادرید برخلاف مربیان آتلتیكو به او و توانایی هایش توجه می كنند. استعداد شگرف این مهاجم چپ پا كه خیلی خوب از فرصت ها استفاده می كند و از گل زدن لذت می برد، از دید و نگاه آنها دورنمی ماند. او برای اینكه درسانتیاگو برنابو ستاره شود فقط به كمی روحیه و اعتماد به  نفس نیاز دارد. از او دریغ  نمی شود و او اولین گل خود را برای رئال مادرید در 17 سالگی و در بازی با رئال ساراگوسا به ثمر می رساند." در واقع با این گل كارم را شروع كردم."

رائول به سرعت جای خود را در تركیب تیم  و در قلب هواداران سانتیاگو برنابو بازی می كند. " با بازیكنان بزرگی همبازی بودم. به حركاتشان خیره شدم و به آنچه كه می گفتند، گوش می دادم. این بهترین شكل آموختن بود و باید بگویم كه به بازی ام شكل دیگری داد. وقتی كنارآنها بودم سراپا چشم وگوش می شدم وسعی می كردم دربازی اشتباهی نداشته باشم. از آنها یاد گرفتم كه به بازی گروهی متكی ندهم. خوب به خاطر دارم " فرناندو" ( هی یرو) همیشه می گفت:" یك مهاجم باید فرصت طلب باشد و ازفرصت هااستفاده كند."

رائول در كنار تیمی كه فرناندو هی یرو رهبری دفاع آن را به عهده دارد رشد می كند و مهاجم و گلزن اول باشگاه می شود. سانتیاگو برنابو به  حدی او را تحسین می كند كه وقتی خاویر كلمنته مربی تیم ملی اسپانیا در انتخاب بازیكنانی كه برای حضور دربازی های جام ملت های اروپا 1996 نیاز دارد، به او توجهی نشان نمی دهد، تمام هواداران رئال مادرید به خشم می آیند. به عقیده آنها رائول باید از مهاجمان اول تیم ملی اسپاینا باشد.

" من همیشه به مربیانم احترام می گذارم و انتخاب آنها را تایید می كنم ." كلمنته" مربی بزرگی است. در طول سال هایی كه مربیگری تیم ملی اسپانیا را برعهده داشت هرگز از او انتقاد نكردم. او همیشه و در شرایطی به كارش اعتقاد داشت..."

رائول در كنار بازی در رئال مادرید، بازی های زیادی برای تیم ملی اسپانیا انجام می دهد. جام جهانی 1998، اروپا2000، جام جهانی 2002 و ... اما نتایجی كه در كارنامه حضور اسپانیا در این  بازی ها به چشم می خورد، او را راضی نمی كند." در این سال فقط برای هیچ مبارزه كردیم. آرزو دارم با اسپانیا عنوان كسب كنم..."

با این حال در طول این سال ها رئال مادرید برخلاف تیم ملی اسپانیا هرگز رائول را ناامید نمی كند." وقتی در سال 1998 با جام قهرمانی اروپا به سانتیاگوبرنابو بازگشتیم، احساس غرور كردم. ما، من و هم تیمی هایم پس از 32 سا ل دوباره رئال مادرید را قهرمان اروپا كرده بودیم. پیروزی ما مقابل یوونتوس فوق العاده بود. امروز هنوز هم به خاطر اینكه نتوانستم در این بازی برای رئال گلی بزنم تاسف می خورم.

خیلی دوست داشتم رئال مادرید با گل من قهرمان اروپا می شد اما " میهاتوویچ " گل زد..."

پس از این پیروزی بزرگ، رئال مادرید همچنان در سطح اروپا می درخشد و در سال های 2000و2002 نیز جام قهرمانی را به خانه می برد. در این فینال ها رائول گلزنی می كند. " گلی را كه در فینال لیگ قهرمانان سال 2002 به پایرلوركوزن زدم  فراموش نمی كنم. گل زیبایی بود. هنوز هم روبرتو كارلوس از " اوتی " كه پرتاب كرد و همینطور از گل من صحبت می كند. متاسفانه این گل خیلی زود جبران شد اما گل زیدان كار را تمام كرد و ما باز هم قهرمان اروپا شدیم..."

زئال مادرید همچنان در اسپانیا واروپا موفق است و رائول با تعصب از قدرت سفید پوشان سانتیاگوبرنابو حرف می زند. او حتی سیاست تازه باشگاه و خرید بازیكنان بزرگ را تایید می كند. " رئال مادرید همیشه بهترین های فوتبال را در اختیار داشته است. امروز در سطحی وسیع تر از بهترین ها و فوق ستاره ها استفاده می كند. من در مورد جایی كه در تركیب ثابت تیم دارم نگران نیستم. می دانم كه می توانم این جای ثابت را حفظ كنم اما بازیكنان تازه وارد می توانند برای تصاحب آن تلاش كنند. من از این مبارزه لذت می برم."

رائول افسانه سانتیاگوبرنابوست. امروز دیگر تردیدی نیست كه حتی حضور فوق ستاره هایی چون زیدان، بكام و رونالدو هم نمی تواند موقعیتی را كه او در رئال مادرید دارد تحت تاثیر قرار دهد. او سخت قلب هواداران سانتیاگوبرنابو را تسخیر كرده است. آنها دوست دارند رائول همواره در تركیب تیم قرار داشته باشد، بازی كند و برای آنها گل بزند... " تمام گل هایم برای هواداران رئال ..."

" باید از مسئولان آتلتیكومادرید سپاسگزار باشم  كه شرایطی فراهم كردند كه من درهمان نوجوانی به رئال مادرید ملحق شوم و رویای بازی در آتلتیكو را فراموش كنم. من درتیم نوجوانان این باشگاه خیلی خوب گل می زدم. این شاید از خوش شانسی من بود كه مسئولان و حتی مربیان آتلتیكو توانایی هایم را ندیدند و یا به آن توجه نكردند، در غیر این صورت شاید هرگز به رئال مادرید نمی آمدم و موقعیت امروز را پیدا نمی كردم."

" در این سال ها در رئال مادرید مربیان زیادی داشته ام. صادقانه بگویم از رفتن هیچ یك از آنها به اندازه جدایی از دل بوسكه ناراحت نشدم. او مربی بزرگی بود. یك مربی بزرگ و بدون ادعا. البته جانشین او كارلوس كوئیروز هم مربی خوبی است اما نمی توانم از تلاش های دل بوسكه و علاقه او به رئال مادرید حرفی نزنم. ما با او عنوان های بزرگی كسب كردیم..."

" در طول سال ها بازی دررئال مادرید، پیشنهادهای زیادی داشتم اما به هیچ یك از آنها فكر نكردم. پیشنهاد چلسی هم نمی توانست برای من جالب باشد چون تصمیم دارم همچنان در سانتیاگوبرنابو بمانم..."

تا قبل از پیوستن زیدان به رئال مادرید چندان او را نمی شناختم اما اگر امروز از من بپرسید چقدر او را می شناسم، می گویم: كاملاً . او یك بازیكن بزرگ، با كلاس، منطقی و یك دوست خوب و فوق العاده مهربان است..."

حتی امروز كه با غلبه بر نروژ در بازیهای پلی اف مرحله مقدماتی اروپا 2004 به مرحله پایانی این بازی ها صعود كردیم فكر می كنم حضور ما در این مرحله برای اسپانیا یك شكست بود. ما تیم خوبی داشتیم. می بایست به عنوان تیم اول گروه مستقیم به اروپا 2004 می رفتیم.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت