عبدالله و کری: تطبیق توافقنامه سیاسی

در دیدار رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با وزیر خارجه امریکا در بروکسل دو طرف بر همکاری رهبران حکومت جهت تطبیق توافقنامه سیاسی تأکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عبدالله و کری: تطبیق توافقنامه سیاسی

در دیدار رئیس اجرایی حکومت با وزیر خارجه امریکا در بروکسل دو طرف بر همکاری رهبران حکومت جهت تطبیق توافقنامه سیاسی تأکید کردند.

بخش سیاست تبیان
 

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان سه شنبه با جان کری، وزیر خارجه امریکا دیدار و با وی درباره حمایت ایالات متحده از افغانستان در کنفرانس بروکسل، آخرین وضعیت سیاسی-امنیتی افغانستان، روند صلح، روابطه منطقه ای و اولویت های حکومت وحدت ملی بحث و تبادل نظر کرد.
در این نشست دو طرف بر اصل همکاری مشترک میان افغانستان و جامعه جهانی?  موفقیت حکومت وحدت ملی و همکاری مشترک میان رهبری حکومت برای تطبیق توافقنامه سیاسی و بیرون رفت از چالش های موجود در کشور تاکید کردند.
همچنین عبدالله در دیدار با فدریکا موگرینی، مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از همکاری  این اتحادیه با افغانستان و میزبانی این نشست سپاسگزاری کرد.
موگرینی هم از تعهد اتحادیه اروپا جهت حمایت از حکومت وحدت ملی? اصلاحات? مبارزه با تروریزم? مبارزه با فساد و همچنان پاسداری از دستاوردهای سالیان پسین خبر داد.
موگرینی با تاکید بر اینکه بدیلی برای حکومت وحدت ملی وجود ندارد، گفت: امیدواریم کنفرانس بروکسل انگیزه های مناسبی برای همکاری و اتحاد در افغانستان فراهم سازد.
عبدالله نیز وعده سپرد، با در نظرداشت وضعیت افغانستان، کابل تلاش های خود را جهت غلبه بر دشواری ها از راه مذاکره افزایش دهد و اصلاحات و تعهدات خویش را به اساس توافقنامه سیاسی عملی سازد.
منبع: خبرگزاری آوا

مطالب مرتبط مجموعه : اجتماعی
آخرین مطالب سایت