تبیان، دستیار زندگی
سفارت افغانستان در ایران با انتشار اطلاعیه ای در رابطه به شایعات توزیع تذکره، صدور مدارک اقامتی در سفارت این کشور از شهروندان افغانستان خواست تا از تجمع در خیابان های سفارت پرهیز کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفارت افغانستان در تهران: توزیع تذکره و صدور مدارک اقامتی صحت ندارد

سفارت افغانستان در ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در رابطه به شایعات توزیع تذکره، صدور مدارک اقامتی در سفارت این کشور از شهروندان افغانستان خواست تا از تجمع در خیابان‌های سفارت پرهیز کنند.

سفارت افغانستان در ایران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر اعلام کرد که توزیع تذکره، صدور پاسپورت و یا مدارک اقامتی شایعه است.

در این اطلاعیه آمده است که سفارت  افغانستان و کنسولگری ها مربوطه در حال کار شبانه روزی جهت آمادگی برای آغاز اجرای طرح ایران و همچنین صدور و توزیع پاسپورت‌های الکترونیکی برای جایگزینی  پاسپورت‌های فعلی هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: فراهم سازی تجهیزات ضروری، خدمات آنلاین اینترنتی، پرسنل لازم، ایجاد مراکز ثابت و سیار و توافق کشور میزبان است و هر زمانی که آمادگی‌ها کامل شد و تاریخ آغاز اجرای طرح مشخص شد، به اطلاع می رسد.

در ادامه اطلاعیه آمده است که لذا خواهشمندیم تا  آن زمان، متقاضیان ثبیت هویت،‌ تذکره و پاسپورت الکترونیکی از مراجعه به سفارت افغانستان در مشهد و زاهدان خودداری تا باعث زحمت و اتلاف وقت خود نشوند و برای مراجعین سفارت خانه و خیابان‌های اطراف ایجاد مزاحمت نفرمایند.

خبرگزاری فارس