تعداد غایبان یورو افزایش یافت

33 روز دیگر سوت شروع رقابت های یورو 2016 به صدا در خواهد آمد و خیلی از ستارگان سرشناس دنیای فوتبال به دلیل حذف تیم ملی کشورشان در مرحله انتخابی، حضور در این رویداد بزرگ را از دست داده اند و در بهترین حالت می توانند به عنوان تماشاگر، به تماشای این مسابقات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعداد غایبان یورو افزایش یافت

33 روز دیگر سوت شروع رقابت های یورو 2016 به صدا در خواهد آمد و خیلی از ستارگان سرشناس دنیای فوتبال به دلیل حذف تیم ملی کشورشان در مرحله انتخابی، حضور در این رویداد بزرگ را از دست داده اند و در بهترین حالت می توانند به عنوان تماشاگر، به تماشای این مسابقات بنشینند .

بخش ورزشی تبیان

نیکولاس بنتنر، ممفیس دیپای، ایوانوویچ، هونتلار، هاندانوویچ، فن پرسی، میرالم پیانیچ، ادین ژکو و آرین روبن تعدادی از غایبان بزرگ این دوره از رقابت های جام ملت های اروپا هستند . اما مسلما دایره غایبان سرشناس یورو به همین جا محدود نمی شود و مثل دوره های قبلی باید منتظر افزایش تعداد غایبان سرشناس یورو باشیم . فشردگی بازی های باشگاهی در قاره سبز در هفته های پایانی باعث می شود تا خطر مصدومیت بازیکنان افزایش یابد و خیلی از بازیکنان در نهایت بدشانسی در این هفته های سرنوشت ساز خانه نشین شوند و جام ملت ها را از دست بدهند؛ اتفاق شومی که در آستانه یورو 2012 هم گریبان خیلی از ستارگان سرشناس دنیای فوتبال را گرفت و در نهایت بازیکنانی مثل جک ویلشر، داوید ویا، باکاری سانیا، جوزپه روسی، کارلوس پویول، گرت بری و اریک آبیدال غایبان سرشناس آن رقابت ها لقب گرفتند . حالا همین سناریو در حال تکرار شدن است و هر چه به شروع یورو 2016 نزدیک تر می شویم تعداد غایبان سرشناس یورو بیشتر و بیشتر می شود . جمعه ایلکای گوندوگان در جریان تمرین دورتموند از ناحیه زانو به شدت دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به تمرین ادامه دهد و لحظاتی بعد منابع خبری گزارش دادند که این بازیکن، به همین دلیل یورو 2016 را از دست خواهد داد . این خبر بدون شک برای یواخیم لو ، سرمربی تیم ملی آلمان خبر بدی خواهد بود . گوندوگان همچنین غایب بزرگ دورتموند در بازی نهایی جام حذفی آلمان برابر بایرن خواهد بود . به بهانه این اتفاق روزنامه بیلد آلمان نگاهی انداخته به بازیکنانی که به دلیل مصدومیت در یورو 2016 حاضر نخواهند بود.

اوکسلید چمبرلین(انگلیس)

 ماه گذشته چمبرلین در تمرینات آرسنال دچار مصدومیت شد و پزشکان اعلام کردند که این بازیکن حداقل 2 ماه نیاز به استراحت دارد که بدین ترتیب، هافبک انگلیسی قادر به همراهی سه شیرها نخواهد بود . در همان معاینات اولیه مشخص شد که ستاره جوان آرسنال تا شروع جولای نمی تواند پا به توپ شود . مسلما این هافبک 22 ساله می توانست در خط میانی سه شیرها درخشش قابل توجهی داشته باشد و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی کشورش لقب بگیرد که چنین نشد.

کلودیو مارکیسیو(ایتالیا)

رقابت های یورو 2016 بلافاصله بعد از تعطیلات باشگاهی شروع خواهد شد و تیم های برتر قاره اروپا برای قهرمانی در یورو 2016 در فرانسه به میدان خواهند رفت . در این بین ایتالیا یکی از تیم های مدعی بدون کلودیو مارکیسیو در مسابقات خواهد بود . این بازیکن در بازی یوونتوس و پالرمو مصدوم شد و شانس حضور در این رقابت ها را از دست داد . این هافبک 30 ساله در بازی یوونتوس و پالرمو رباط صلیبی پاره کرد تا فصل جاری برای او به پایان برسد و احتمالا 4 تا 6 ماه دور از میادین فوتبال خواهد بود و به طور قطع به یورو ۲۰۱۶ نخواهد رسید .

فابیو کوئنترائو(پرتغال)

مصدومیت جدید کوئنترائو ستاره جوان موناکو را مجبور به عمل جراحی خواهد کرد و دوران تقریبا طولانی نقاهت او باعث خواهد شد تا نتواند تیم پرتغال را در یورو 2016 همراهی کند . به جای کوئنترائو، گوئریرو، مدافع لوریان فرانسه به تیم ملی پرتغال دعوت خواهد شد؛ بازیکنی که  فقط 5 بازی و یک گل ملی در کارنامه او مشاهده می شود .

ماتیا پرین(ایتالیا)

دروازه بان ایتالیایی باشگاه فوتبال جنوا به تازگی زیر تیغ جراحی رفته و با این که تاریخ دقیق ریکاوری وی تعیین نشده، اما مصدومیت او آن قدر جدی هست که بتوان با قطعیت گفت او یورو 2016 را از دست خواهد داد . البته مسلما ایتالیا در حضور بوفون جای خالی هیچ دروازه بانی را احساس نخواهد کرد .

مارکو وراتی(ایتالیا)

اواخر هفته گذشته بود که لورن بلان، سرمربی پاری سن ژرمن اعلام کرد از وراتی در دیدارهای آینده تیمش با احتیاط استفاده خواهد کرد تا او یورو را از دست ندهد اما اکنون باشگاه پاریسی با انتشار بیانیه ای، تایید کرد که این بازیکن قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد . عمل جراحی 9 روز دیگر در دوحه (قطر) و در مرکز اسپتار، مرکز پزشکی رسمی باشگاه انجام می شود . انتظار می رود او برای 8 هفته از میادین دور باشد . در نتیجه وراتی نمی تواند در هفته های باقی فصل و یورو 2016 حضور داشته باشد .

کورت زوما(فرانسه)

مصدومیت کورت زوما از ناحیه لیگامنت زانو در جریان دیدار چلسی مقابل منچستریونایتد باعث دوری 6 ماهه این بازیکن از میادین شد . به این ترتیب، زوما علاوه بر از دست دادن ادامه فصل جاری رقابت های باشگاهی، رقابت های جام ملت های اروپا در سال 2016 را نیز که در کشورش فرانسه برگزار می شود، از دست خواهد داد .


منبع : خراسان

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت