یک خانواده شوهر دوست داشتنی!!

شش ماه است عقد کرده ام، قرار است بعد از ازدواج در منزل خانواده ی همسرم زندگی کنم. مشکلی که دارم این است که روحیه ی خیلی حساسی دارم و درباره ی موضوعات مختلف زیاد فکر می کنم و حرص و جوش می خورم. همین حالاهم در رفت و آمد ها مشکلاتی پیش می آید که تا مدت ها نا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک خانواده شوهر دوست داشتنی!!

شش ماه است عقد کرده ام، قرار است بعد از ازدواج در منزل خانواده ی همسرم زندگی کنم. مشکلی که دارم این است که روحیه ی خیلی حساسی دارم و درباره ی موضوعات مختلف زیاد فکر می کنم و حرص و جوش می خورم. همین حالاهم در رفت و آمد ها مشکلاتی پیش می آید که تا مدت ها ناراحت هستم و ارتباطم با همسرم تحت تاثیر قرار می گیرد.

مشاور: کهتری - مرکز مشاوره تبیان

میدانم در هر زندگی یک مشکلاتی هست. مادر شوهرم زن مهربانی است اما من دوست دارم مستقل باشم و کسی در زندگی آینده ی من دخالت نکند. نمی دانم چطور رفتار کنم تا در زندگی آینده ام در یک مکان با خانواده ی همسرم دچار مشکل نشوم.

همواره به یاد داشته باشید که ذهنیت شما و طرز تفکر شما در رفتار شما تاثیر گذار است. لذا اگر با این بینش پا به زندگی مشترک بگذارید که قرار است مادرشوهرتان مداخله کند و شما از خود دفاع کنید، مطمئن باشید پیش از آنکه واقعا این اتفاق بیفتد شما با رفتارتان به این قضیه دامن می زنید .پس ابتدا بینش خود را اصلاح کنید و به همه چیز خوش بین باشید. اصلا افکار کلیشه ای مادر شوهر و عروس را کنار بگذارید. سعی کنید به مادر شوهر مانند مادر خود نگاه کنید. همان طور که صحبت های مادر را دلسوزی قلمداد می کنید در مورد مادر همسرتان هم همین طرز تلقی را داشته باشید. هیچ گاه پیش از موعد در مورد اتفاقات پیش بینی نکنید و ذهن خود را درگیر ننمایید.

 

سعی کنید دیدگاه مبنی بر احترام، صمیمیت و مهربانی را در روابط خود ایجاد کنید اما همه این آیتم ها در اعتدال باشد . نه آن قدر صمیمی که همه اسرار زندگی را بیان کنید و نه آن قدر غریبه که حرفی برای گفتن نداشته باشید

  سعی کنید در ابتدا محتاطانه تر رفتار کنید تا منش و سبک و رویه خانواده همسرتان در دست تان بیاید . گاهی از او در مقابل دیگران دفاع کنید.  گاهی برای او هدیه تهیه کنید . سعی کنید او را مانند دیگر افراد اطرافتان بپذیرید .این پذیرش بشما کمک می کند انتظارتان تعدیل شود و توقعات زیاد نداشته باشید.

در خانواده همسر از صمیمی شدن افراطی با یک شخص اجتناب کنید مگر این که ا و را خوب بشناسید با این وجود باز هم از بیان اسرار و یا بدگویی دیگران بپرهیزید . رفت و آمد های خود را تعریف شده تنظیم کنید . منظور این نیست که کم رفت و آمد کنید بلکه برای آن تعریف داشته باشید . اگر از موضوعی ناراحت شدید بدون این که عجله کنید ، با تامل آن را با طرف مقابل در میان بگذارید و درون ریزی نداشته باشید . خیلی اوقات مطرح شدن موجب رفع سوء تفاهم ها می شود . از این موقعیت به عنوان یک تجربه استفاده کنید و خود را رشد دهید و در صدد گله و شکایت پی در پی نباشید . سعی کنید خانواده همسرتان را دوست بدارید . دوست داشتن بسیاری از مسایل را حل می کند .



منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مرکز مشاوره

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت