تبیان، دستیار زندگی

راهنمای پرسش و پاسخ پُرســــان

به منظور استفاده بهینه و کامل از خدمات سایت پرسان به راهنمایی های این صفحه توجه نمایید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گام اول

نخستین گام برای دسترسی به وب‌سایت پرسان این است که به‌عنوان کاربر در سایت ثبت‌نام کنید. البته اگر از کاربران سایت تبیان باشید با انتخاب گزینه ورود با تبیان(تبیان آیدال) می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود در سایت تبیان، وارد پرسان شوید. در بخشی از فرآیند ثبت‌نام در سایت ممکن است از شما خواسته شود که برخی از اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل را وارد کنید.
ثبت نام

گام دوم

از منوی بالای صفحه(سمت چپ) روی دکمه (سوال کن) کلیک کنید.
سوال کن

پنجره ی جدیدی باز می شود که شما می توانید در باکس مربوط به طرح پرسش، پرسشتان را تایپ و سپس روی دکمه ارسال سوال کلیک کنید تا پرسشتان ثبت شود.
متن سوال
نکته 1: طرح پرسش در سایت پرسان هیچ محدودیتی ندارد.

نکته 2: در صورتیکه مایل نباشید پرسشتان با نام کابری خودتان ثبت شود می بایست در همان پنجره ای که باز شده از قسمت پایین دکمه مربوط به (به صورت ناشناس بپرس) را فعال کنید تا پرسشتان بصورت ناشناس در سایت ثبت شود.

نکته 3: پرسان این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید پرسش های چند گزینه ای خود را هم ثبت کنید بدین منظور بعد از کلیک بر روی دکمه (سوال کن) و باز شدن پنجره جدید (پرسیدن سوال چند گزینه ای) را فعال کرده و پس از وارد کردن متن پرسش، گزینه ها را یکی یکی اضافه کنید. و در انتها روی دکمه (ارسال سوال) کلیک کنید تا پرسشتان ثبت شود.

گام سوم

پس از اینکه پرسشتان ثبت شد چنانچه مایل بودید تا پاسختان را مستقیماَ از کارشناسان پرسان دریافت کنید کافیست تا روی دکمه (درخواست پاسخ) کلیک کنید.
درخواست پاسخ
پنجره ای باز می شود که نام و مشخصات مشاوران موجود در سایت را برای شما به نمایش می گذارد، در این مرحله برای دریافت پاسخ از مشاور مورد نظرتان باید روی دکمه (ارسال درخواست) مشاور مربوطه کلیک کنید.
ارسال درخواست
پیامی برای شما نمایش داده می شود با این مضمون که (درخواست شما با موفقیت ارسال گردید)، در این مرحله کار شما به پایان رسیده و باید منتظر پاسخ کارشناس مورد نظرتان باشید. سوال شما در صفحه آخرین پرسش ها قابل مشاهده است.
موفقیت
نکته 1: از منوی سمت چپ صفحه اصلی سایت می توانید با مشاوران سایت آشنا شوید.
آشنایی با مشاور
نکته 2: بعد از ارسال پاسخ دکمه آلارم (بالای صفحه سمت چپ) به شما اعلام می کند که پاسختان ارسال شده است.
دریافت پاسخ

گام چهارم

در واقع هدف نهایی پرسان ایجاد فضایی است تا کاربران بتوانند پرسش‌هایشان را مطرح کرده و همچنین به پرسش های دیگر کاربران پاسخگو باشند در واقع مأموریت ‌سایت پُرسان به اشتراک‌گذاری تجربیات زندگی و انتقال دانسته های فردی و رشد دانش از طریق پرسش و پاسخ است.

در صفحه اصلی سایت، آخرین پرسش و پاسخ های کاربران برای شما به نمایش گذاشته شده است.
آخرین پرسش و پاسخ ها
چنانچه در ارتباط با پاسخ پرسش های دیگران اطلاعات مفیدی داشتید و مایل بودید با آنها به اشتراک بگذارید می توانید از انتهای کادر مربوط به پرسش و پاسخ روی دکمه (شما هم پاسخ بدید) کلیک کنید.
شما هم پاسخ دهید

سپس روی دکمه (نوشتن پاسخ) کلیک کرده و  پاسختان را وارد کنید (در این قسمت امکان اضافه کردن عکس، رسانه، لینک و ... هم وجود دارد) پس از وارد کردن پاسخ روی دکمه (ارسال) کلیک کنید تا پاسختان ثبت شود.
پاسخ بده
 نکته 1: در صورتیکه مایل نباشید پاسختان با نام کابری خودتان ثبت شود می بایست در همان پنجره ای که باز شده از قسمت پایین دکمه مربوط به ( به صورت ناشناس پاسخ بده) را فعال کنید تا پاسختان بصورت ناشناس در سایت ثبت شود.
دکمه ناشناس
نکته 2: برای مشاهده جدیدترین پرسش های وارد شده از منوی سمت راست صفحه اصلی گزینه ی (آخرین پرسش ها) را انتخاب کنید.
آخرین پرسش ها

نکته 3: برای مشاهده پرسش و پاسخ های دیگر و بر اساس موضوع مورد نظرتان می توانید از صفحه اصلی پرسان و منوی سمت راست صفحه گزینه (موضوعات) را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود تمامی موضوعات برای شما نمایش داده می شود با انتخاب موضوعات مورد علاقه خود و فعال کردن دکمه (دنبال کن) می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
موضوعات