نصف پرسپولیس صبا را برد

برد پرسپولیس یك صباباترى صفر اتفاق ویژه: اولین برد اتفاقى پرسپولیس در لیگ ششم و بازى كردن مدافعان و مهاجمان 2 تیم در پست هاى غیرتخصصى ستاره میدان: فرشید كریمى پرسپولیس: فرشید كریمى، پژمان نورى، ابوالفضل حاجى زاده، دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصف پرسپولیس صبا را برد

پرسپولیس یك صباباترى صفر


اتفاق ویژه: اولین برد اتفاقى پرسپولیس در لیگ ششم و بازى كردن مدافعان و مهاجمان 2 تیم در پست هاى غیرتخصصى

ستاره میدان: فرشید كریمى

پرسپولیس: فرشید كریمى، پژمان نورى، ابوالفضل حاجى زاده، داود سیدعباسى، محمدرضا مامانى، مسعود زارعى، علیرضا واحدى نیكبخت، حسین بادامكى، فرزاد آشوبى، مهرزاد معدنچى (نیما قویدل 90) و صلاح حسن (محمد پروین 71)

سرمربى: مصطفى دنیزلى

صباباترى: المیر تولیا، سهراب بختیارى زاده، یحیى گل محمدى، مرتضى كاشى، مرتضى اسدى، سعید بیگى، یدالله اكبرى، امیرحسین یوسفى (حمیدرضا زوهانى 53)، مهدى شیرى (علیرضا عباسفرد 82)، محسن بیات (مسعود ابطحى 74) و آلن آدویچ

سرمربى: محمد حسین ضیایى

پرسپولیس به نوار ناكامى هاى خود پایان داد و بعد از چند تساوى خسته كننده مقابل صبا به پیروزى رسید اما این بار برخلاف هفته هاى نخست این فصل در حالى كه تعداد زیادى از بازیكنان خود را در اختیار نداشت با كمى خوش شانسى و بازى بى هدف تنها به 3 امتیاز رسید تا اندكى آرام بگیرد.

2تیم كه با شرایط مشابهى از لحاظ نیاز مبرم شان به پیروزى وارد میدان شده بودند بدون مهره هاى كارساز خود كه البته براى پرسپولیس بیشتر به چشم مى آمد رودرروى یكدیگر قرار گرفتند. در آغاز بازى این قرمزها بودند كه حملاتى پراكنده را روى دروازه حریف تدارك دیدند اما در طول بازى دیده شد كه آنها هیچ برنامه اى براى رسیدن به دروازه ندارند و مطابق دو سه هفته اخیر از فوتبال ابتداى فصل شان تا حدود زیادى دور شده اند.

پرسپولیس در این دیدار به ناچار از پژمان نورى در قلب خط دفاعى و حاجى زاده، آشوبى و سیدعباسى در دیگر نقاط این منطقه استفاده كرد و باز هم حضور متعدد هافبك ها در مناطق دفاعى این تیم مشهود بود.

در طرف مقابل ضیایى با چیدمانى جدید، از یحیى گل محمدى به عنوان هافبك میانى استفاده مى كرد كه اتفاقاً بازیكن سابق پرسپولیس در این پست هم خوب نشان داد و از پس وظایفش تا حدود زیادى برآمد.

بازى 2 تیم در نیمه نخست با حملات پراكنده كه تعادل در آن به چشم مى خورد بدون گل به پایان رسید تا شاید در نیمه مربیان تغییرى حاصل شود

تنها خطر جدى نیمه اول را قرمزها در آخرین دقیقه ایجاد كردند كه ضربه معدنچى به تیر دروازه خورد و البته داور اجازه ادامه بازى را نداد و در سوت خود دمید.

در آغاز نیمه دوم بازى باز هم فوتبالى بى هدف از سوى 2 تیم دنبال شد و به غیر از حملات پراكنده و تك موقعیت ها نمى شد تاكتیك خاصى از پرسپولیس و صبا دید.

6 دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود كه شوت از راه دور معدنچى با اشتباه محرز تولیا گلر صبا وارد دروازه تیم سفیدپوش تهران شد تا قرمزها در عین خوش شانى به گل برترى خود دست یابند. در این گل نقش تولیا بسیار پررنگ بود و شاید بتوان گفت دروازه بان بوسنیایى این گل را تقدیم تیم كم توان پرسپولیس كرد. بعد از این گل و در ادامه باز هم شاهد فوتبال بى برنامه 2 تیم بودیم كه در این بین حملات احساسى و بدون پشتوانه صبا اندكى به گرماى بازى افزود. اخراج پژمان نورى در فاصله 23 دقیقه به پایان بازى كار را براى دنیزلى و تیمش سخت تر كرد تا قرمزها با جان و دل و تلاشى مضاعف از تك گل خود دفاع كنند.

در 20 دقیقه پایانى صبا حملات متعددى را روى دروازه حریف تدارك دید كه هرگز در آن موفق نبود و نتوانست بازى را به تساوى بكشاند. خطرناك ترین حمله صبایى ها ضربه سرگل محمدى بود كه با بخت بلند پرسپولیسى ها به تیر دروازه خورد و راهى به دروازه نیافت. در این بین و در روزى كه خط دفاعى بى دفاع پرسپولیس ضعیف تر از همیشه بود اقتدار فرشید كریمى و بازى گرفتن از نیكخبت در آخرین نقطه این خط از نكات جالب توجه بازى بود

پرسپولیس با هر جان كندى بود و در روزى كه به قویدل و پروین بازى داد و مى خواست از ایپچكى هم استفاده كند برنده میدان شد. بردى كه شاید بتوان به عنوان نخستین پیروزى این تیم در فصل جارى بابخت و اقبال از آن یاد كرد

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت