کی روش عزمش را جذب کرده

از آن روزی که توپ های زرد رنگ تنیس در دست بازیکنان ایران بود تا روز کنفرانس خبری کی روش در بعد ظهر یکشنه به وقت محل یکوریتیبا یک موضوع بسیار روشن و واضح چشم نوازی میکرد، کارلوس پسرانش را از لحاظ روحی روانی در آستانه ای قرار داده که انگیزه جنگیده و پیروز ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

                                                                        کی روش عزمش را جزم کرده

از آن روزی که توپ های زرد رنگ تنیس در دست بازیکنان ایران بود تا روز کنفرانس خبری کی روش در بعد ظهر یکشنه به وقت محل یکوریتیبا یک موضوع بسیار روشن و واضح چشم نوازی میکرد، کارلوس پسرانش را از لحاظ روحی روانی در آستانه ای قرار داده که انگیزه جنگیده و چپیروز شدن در چشمانشان برق میزند. این انگیزش حالا به دقایقی رسیده که باید برای تماشای نمایش پسران کارلوس لحظه شماری کرد. تیم کی روش میهمان شهر زیبای کوریتیبا شده ، شهری که به لحجه خود برزیلی ها کورچیبا خوانده میشود.

یک شهر بسیار زیبای قدیمی با معماری کلاسیک ، سنگ فرش های منظم و اتوبس های دو طبقه ای که زیبایی ها را دو چندان میکند. در این شه رهمه چیز مهیا است تا بهترین اتفاق برای تیم ملی ایران رخ بدهد. اولین کنفرانس خبری رسمی ایران با حضور کی روش و جواد نکونام برگزار شد. سالنی که با خضور خبرنگاران خارجی و داخلی پر شور شده. کارلوس حرف هایش را خیلی زیرکانه و با به کار بردن کلمه " سلام " آغاز میکند. این مساله نشان از هوش بالای کارلوس است او میخواهد رابطه نزدیک اش با رسانه ای ایرانی را اینگونه به تصویر بکشد. کارلوس کلمات خیلی دقیق و حرفه انتخاب می کند و حتی زمانی که میخواهد بطری آب را بنوشد منتظر میماند تا نکونام شروع به حرف زدن کند تا نگاه دوربین ها از روی کمتر شود.

این جمله کارلوس بسیار دقیق به نظر میرسد"با افتخار دراین جام بازی می‌کنیم و لذت را تا حد ممکن به ایرانی‌ها تقدیم می‌کنیم. " یکی از خبرنگاران ایرانی از کی‌روش پرسید که آیا ایران می‌تواند به عنوان اولین تیم آسیایی پیروز در جام بیستم لقب بگیرد؟ کی‌روش پاسخ داد: ان‌شاءالله. به خاطر همین تلاش می‌کنیم. اکنون نمی‌شود تحلیلی درباره این موضوع داشت. شاید بعد از جام جهانی فرصت خوبی باشد که خودمان را با تیم‌های آمریکایی و آفریقایی مقایسه کنیم. " این حرف ها نشان میدهد که کارلوس و پسرانش این تورنمنت را دست کم نگرفته اند ، آنها نیمی خواهند دست گرمی باشند و. شاید ایران بتواند شگفتی خلق کند! شاید!

نقاط ضعف ورزشگاه

بعضی از صحنه ها از تماشای ورزشگاه های برزیل مایوس کننده است! گویی هنوز همه چیز کامل نشده به طور مثال ایران فردا شب در ورزشگاه آرنا نابایخدا در برابر نیجریه صف آرایی خواهد کرد. این در حالی است که این ورزشگاه هنوز هم کامل نشده و می شود ضعف های زیادی را در آن مشاهده کرد. استادیوم میزبان ایران – نیجریه، به ویژه در بخش ورودی پشتی مربوط به خبرنگارها، هنوز کار دارد. برزیلی ها در شرایطی این ورزشگاه را به دومین مسابقه از اولین دور بازی های گروه F رسانده اند که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به هیچ وجه از شکل آماده سازی ورزشگاه راضی نیست. فیفا از مدت ها پیش، بارها نگرانی اش در مورد روند کند آماده سازی ورزشگاه های جام جهانی اطلاع رسانی کرده  و حالا به نظر می رسد ترس نقص داشتن برخی از ورزشگاه ها به حقیقیت تبدیل شده است.

دروزاه اول کیست؟

مرد اول دروازه ایران در تقابل با نیجریه، همچنان مهمترین معدله حل نشده تیم ملی فوتبال ایران است که احتمالا تنها کی روش از آن خبر دارد. در روزهای اخیر شانس علیرضا حقیقی برای قرار گرفتن در چارچوب دروازه ایران در مسابقه نخست تقویت شده است و اطرافیان تیم ملی از احتمال بالای قرار گرفتن او درون دروازه در مقابل عقاب ها می گویند. از طرفی رحمان احمدی نیز با پیراهن شماره یک نیم ملی و دنیل داوری با تجربه حضور در بوندس لیگا مدعی حراست از دروازه یوزپلنگ های در مسابقه اول به شمار می روند. بدون تردید سرمربی تیم ملی با توجه به نزدیکی اش به بازیکنان و شناخت کامل از آن ها بهترین انتخاب ممکن را انجام خواهد داد .

احتمال بمب گزاری در ورزشگاه ها

گروه های معترض به هر طریقی که شده میخواهند حرفشانرا به کرسی برسانند. پلیس ها در سطح شهر هر روز تعدادشان بیشتر میشود . تمام نیروهای امنیتی برزیل برای مقابله با معترضین به صف شده اند تا اتفاق ناخشایندی رخ ندهد. به همین منظور طی گزارش میدانی به گوش میرسد که معترضین به فکر بمب گزاری در ورزشگاه های برزگاری جام هستند. این خبر اگر صحت داشته باشد رعب و وحشتی در میان هواداران فوتبال به پا خواهد کرد. وقتی در سطح شهر قدم میزنید میتوانید نگاه های بدبینانه خیلی ا زمردم را مشاهده کنید. به خصوص آنهایی که د رفقر دست و پا میزنند. در این رابطه یکی از سایت های برزیلی با احتیاطی خاص عنوان میکند احتمال بمب گزاری وجود دارد و نیروهای امنیتی باید بیشت ربه فکر هوادارن و استادیوم ها باشند. ماژو فرانسیسکو یکی از کارگرانی است در مترو شهر کا رمیکند . او در باره به تعویق افتدن حقوق کارگران مترو حرف میزند. او به ما میگوید " ما درخواست افزایش دستمزد را داشتیم ولی موافقت نشد به همین منظور اعتصاب کردیم ما از اینکه توریست ها در اینجا هستند.

تیم ها به برزیل آمده اند و تا این اندازه برای آنها خرج میشود ناراضی هستیم. " طی خبرهای رسیده دادگاه شهر سائوپائولو از کارکنان خواسته بود تا به سر کار خودشان باز گردند ولی این اتفاق رخ نداده بود. مترو شهر سائوپائو وقتی دچار مشکل میشود ترافیک بسیار سنگین آزار دهنده است. ترافیکی این روزها در سطح شهر به وجود آمده از همین معضل است . به طور مثال شما مسیری را که میتوانید در 20 دقیقه طی کنید به خاطر ترافیک سنگین و چند صد کیلومتری باید در 50 دقیقه یا حتی یک ساعت طی کنید. حالا به این مشکلات خطر تهدید شدن توسط بمب گزاران را نیز اضافه کنید. اگر این اتفاق رخ دهد آبروی کشور برزیل به خطر خواهد افتاد.

بخش ورزشی تبیان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت