کی فرشتگان به بی‌حجاب می‌خندند؟

یکی از آسیب‌های اجتماعی، بدحجابی بانوان می‌باشد، امری که خداوند متعال، عذابی سخت برای آن در نظر گرفته است، اما جالب است بدانید، این افراد در هنگام قرار گرفتن در قبر، با خنده‌ی فرشتگان روبرو می‌شوند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی فرشتگان به بی‌حجاب می‌خندند؟


یکی از آسیب‌های اجتماعی، بدحجابی بانوان می‌باشد، امری که خداوند متعال، عذابی سخت برای آن در نظر گرفته است، اما جالب است بدانید، این افراد در هنگام قرار گرفتن در قبر، با خنده‌ی فرشتگان روبرو می‌شوند!


شاید شما نیز تعجب کرده باشید که چرا با خنده فرشتگان؟ البته باید توجه داشت که این خنده از روی شادمانی نمی‌باشد، بلکه حالت تمسخر و نیشخند دارد، چنانچه آمده است كه روزی حضرت محمد (صلی الله و علیه و آله و سلم) از جبرئیل سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل پاسخ داد: بله.

یکی از لحظاتی که فرشتگان الهی می‌خندند، زمانی است که زن بدحجاب و بی‌حجابی می‌میرد، و بستگانش او را در قبر قرار می‌دهند و روی آن را با خِشت و گِل و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. در آن هنگام، فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با اندام خود هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت، پدر، برادر و شوهرش از خود غیرتی نشان نمی‌دادند و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند، او را می‌پوشانند!

بی‌حجابی از جاهلیت است

امیه دختر رقیه خدمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد تا با وی بیعت نماید. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «با تو بیعت می‌کنم که به خداوند شرک نورزی، دزدی نکنی، مرتکب عمل زنا نشوی، فرزندت را به قتل نرسانی، به مردم تهمت و افتراء نبندی، نوحه نخوانی و مانند جاهلیت گذشته، خودت را میان بیگانگان به نمایش نگذاری.»

بی‌حجابی باعث لعنت و دوری از رحمت خدا می‌شود

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده است: «به زودی در پایان امت من، زنانی می‌آیند که به ظاهر، لباس پوشیده‌اند ولی در واقع، عریان و لخت هستند. آن‌ها را لعنت کنید زیرا آن‌ها ملعون‌اند.»

یکی از لحظاتی که فرشتگان الهی می‌خندند، زمانی است که زن بدحجاب و بی‌حجابی می‌میرد، و بستگانش او را در قبر قرار می‌دهند و روی آن را با خِشت و گِل و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود.

بی‌حجابی، کار شیاطین است

نگاهی به ماجرای آدم و حوا به ما نشان می‌دهد که ابلیس، این دشمن خدا، چه علاقه زیادی دارد تا عورات را آشکار سازد، پرده‌های حجاب را پاره کند و به فساد و فحشا، دامن زند. می‌توان گفت که هدف اساسی ابلیس، پرده‌دری و بی‌حجابی است. خداوند می‌فرماید: «یَابَنِیْ آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیطَانُ کَمَاأَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُمَالِبَاسَهُمَالِیُرِیَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا» (أعراف: 27)

«ای فرزندان آدم؛ (مواظب باشید) شیطان شما را نفریبد، همان‌گونه که پدر و مادرتان را (فریفت) و از بهشت بیرون کرد و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عوراتشان را برای آن‌ها نمایان سازد.»

جام نیوز


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: neka57

برگرفته از انجمن: امر به معروف؛ نهی از منکر

 

مطالب مرتبط:

زكات زیبایی (ویژه نامه حجاب)

چادر نازك را تحریم کنیم!

لذت حجاب را درك كرده‌ای؟

باربی، به دست من چادری شد!

چادر، هدیه‌ای بود که بابام بهم داد

روسری‌ام را برنمی‌دارم!

چادر، انتخابی شیرین

با چادر، بهترین‌ها نصیبم شد

با چادرم، دوباره متولد شدم

از حصارهای درونی آزاد شدم

به استقبال حضرت ولیعصر (عج) می‌روم

حجاب را به دخترت بیاموز!

تبیانی‌ها موج به پا می‌کنند

یک‌بار امتحان کن (موج تبیانی)

دختری که می‌درخشد اما رنگ ندارد

چادر را راحت سرت می‌كنی؟!

حجاب از دیدگاه شهدا

مردی که برای حجاب به شهادت رسید

روش‌های نگهداری از پارچه‌های چادری

روش مبارزه مجری زن لبنانی با غرب

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت