سرزمین عجایب در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سرزمین عجایب» با نمایشگاه گردانی «هادی جوادی» عصر جمعه دهم آذر ماه در گالری شکوه افتتاح خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرزمین عجایب در گالری شکوه


نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سرزمین عجایب» با نمایشگاه گردانی «هادی جوادی» عصر جمعه دهم آذر ماه در گالری شکوه افتتاح خواهد شد.

9 هنرمند صاحب سبک، تازه‌ترین آثار خود را برای اولین بار به تماشای عموم می‌گذارند؛ آثاری که در خلق محیطی وهم آلود و عجیب، اشتراک معنی دارند؛ در این نمایشگاه از هر یک از هنرمندان یک تا دو اثر به روی دیوار گالری شکوه می‌رود.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: واحد خاکدان، طاهره صمدی طاری، وحید چمانی، داریوش قره زاد، شهریار احمدی، دانا نهداران، محمد طباطبایی، سعید احمد‌زاده و مصطفی چوبتراش.

اکثر هنرمندان دارای رزومه کاری درخشان در زمینه هنر نقاشی معاصر هستند و آثاشان بارها در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده و از سوی مجموعه داران آثار هنری خریداری شده است.

آقای هادی جوادی نمایشگاه گردان «سرزمین عجایب» در چیدمان این هنرمندان و نیز انتخاب آثارشان بر دو تم موازی تاکید دارد؛ او در پی ارایه تصویری از سرگشتگی انسان معاصر است و امیدوار است در این نمایشگاه به لطف آثار این هنرمندان طراز اول، چیستی این سرگشتگی تاریخی رصد شود و به موازات آن از تکاپوی بی‌پایان انسان معاصر که در تنهایی و انزوا به سر می‌برد نیز رونمایی گردد.

اکثر هنرمندان دارای رزومه کاری درخشان در زمینه هنر نقاشی معاصر هستند و آثاشان بارها در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده و از سوی مجموعه داران آثار هنری خریداری شده است

آثار گردآوری شده در این نمایشگاه، از جنس هنر فیگوراتیو اما معاصرند. بیان اندیشه و ایده که با نوعی نقد زندگی اجتماعی و سرگشتگی انسان معاصر همراه است، خصوصیت مشترک آثاری از واحد خاکدان، طاهره صمدی طاری و داریوش قره زاد است.

در آثار سعید احمدزاده، وحید چمانی و محمد طباطبایی، نماد و سمبل، حروف و کلمه، نشانه های گرافیکی، علائم تجاری و جریانات مد گرایی، همه و همه بهانه ای است برای تجسم اندیشه و ایده و انتقال فضایی وهم آلود و تعلیقی بهت آور به ذهن مخاطب.

رجعت به هنر دوران گذشته و بهره گیری از ارزشهای قاب شده در اندیشه ی جمعیِ یک جامعه، خصوصیت مشترک آثار شهریار احمدی، دانا نهداران و مصطفی چوبتراش است. در این آثار دیدگاههای معاصر و هنر ادوار گذشته، به یکباره بر صفحه بوم نشسته اند و تضادی آشنا و غریب را حادث شده اند.

این نمایشگاه به مدت سه هفته و تا تاریخ 29 آذر در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه امیر نوری، پلاک 19 به روی دیوار است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر از آن دیدن نمایند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

کاتالوگ نمایشگاه

 ایلنا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت