مهرزاد معدنچی:دوست دارم در پرسپولیس بمانم

مهرزادمعدنچی درگفتگویی درخصوص پرسپولیس،تیم ملی،آینده اش وسایرمسایل صحبت كرد: چند روزی است كه به اردوی تیم ملی پیوسته‌ای، در این مدت وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌كنی؟ الحمدا... بد نیست؛ تمرینات تیم ملی بسیار منظم وبا برنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهرزاد معدنچی:دوست دارم در پرسپولیس بمانم


مهرزادمعدنچی درگفتگویی درخصوص پرسپولیس،تیم ملی،آینده اش وسایرمسایل صحبت كرد:

چند روزی است كه به اردوی تیم ملی پیوسته‌ای، در این مدت وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌كنی؟

الحمدا... بد نیست؛ تمرینات تیم ملی بسیار منظم وبا برنامه پیگیری می‌شود. همانطور كه می‌دانید به مدت دو هفته با پرسپولیس در اردوی اتریش بودم و از اول هفته هم در تیم ملی تمرین می‌كنم.

جو روحی – روانی تیم ملی چگونه است؟

آقای قلعه‌نوعی بازیكنانی را كه فصل گذشته شرایط خوبی را در لیگ داشتند و به نوعی بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاردند، به اروی تیم ملی دعوت كرده و واقعا هم این بازیكنان حقشان بوده است. جو روحی تیم بسیار خوب و آرام است و واقعا هیچ مشكلی وجود ندارد.

در روزهای پیش از جام جهانی و آخرین بازی‌های پرسپولیس در جام حذفی در اوج بودی، اما بعد از آن كمی افت كردی....

ببینید، من افتی نمی‌بینم، قبل از جام جهانی هم گل زدم و هم پاس گل دادم، اما كسی اینها را نمی‌بیند. در جام جهانی هم به خاطر شرایط سنگین بازی‌ها و هم به خاطر وضعیت تیم ملی نتوانستم آن طور كه باید بازی كنم و الا افتی نبوده است.

وضعیت تیم ملی چه مشكلی داشت؟

اجازه بدهید درباره جام جهانی حرفی نزنم، چون حرف‌ها گفته شده و گذشته و رفته و باید تیم ملی رو به جلو حركت كند.

در مورد باشگاه پرسپولیس چطور؟ فصلی پر از فرازونشیب را پشت سر گذاشتی...

فصل گذشته شرایط اصلا خوب نبود. وقتی تیم نتیجه نگیرد، بازیكن دیده نمی‌شود. اما با تغییرات در مدیریت و كادر فنی یك تغییر پست داشتم كه این تغییر پست خیلی مؤثر و مفید بود...

قصد ماندن در پرسپولیس را داری؟

من هنوز یك فصل با پرسپولیس قرارداد دارم، بعد از جام جهانی چند پیشنهاد از تیم‌های اروپایی و عربی داشتم كه با مخالفت آری‌هان منتفی شد اما اخیرا یك پیشنهاد از الاهلی دارم كه می‌خواهم با این تیم وارد مذاكره شوم.

خودت ترجیح می‌دهی در پرسپولیس بمانی یا به الاهلی بروی؟

من دوست دارم در پرسپولیس بمانم و با این تیم قهرمان جام حذفی شوم تا با این قهرمانی هدیه كوچكی به هواداران بزرگ پرسپولیس بدهیم كه واقعا سال خوبی نداشتند.

از جناح چپ تیم ملی چه خبر؟ فیكس می‌شوی؟

امروز مشخص می‌شود. در این چند روز كه در اردو بودم چیزی مشخص نشده 4 و 5 چپ پا هستیم و هنوز تركیب مشخص نیست، اما فكر می‌كنم در پست تخصصی خودم بازی كنم.

جناح چپ تیم ملی در سال‌های اخیر، هیچ وقت به قوت جناح راست نبوده و چه بسا مهدوی‌كیا برای جبران این ضعف بارها از راست به چپ می‌امده، فكر می‌كنی با این وصفی كه از 4 و 5 چپ پای تیم می‌كنی، تیم ملی به روزهایی برمی‌گردد كه جناح چپ قوی داشته باشد؟

به امید خدا با تلاش من و علیرضا نیكبخت و میثم منیعی، جناح چپ هم مثل جناح راست می شود.

برگردیم به پرسپولیس، مشكلاتت با این باشگاه حل شد؟

از اتریش كه برگشته‌ام هنوز به باشگاه نرفته‌ام، مشكلی نیست، بچه‌ها تمرین می‌كنند و این طور كه شنیدم مشكلات مالی هم حل شده است.

از نیكبخت نام بردی. پیوستن او به پرسپولیس هم زمان با تیم ملی دو جبهه رقابت برای هر دوی شما گشوده است. آیا واقعا این رقابت وجود دارد، یا در پست‌های متفاوت همدیگر را پوشش می‌دهید؟

اگر رقابتی باشد، صد در صد سالم است، مهم نیست من بازی كنم یا علیرضا، چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی، امیدوارم كه هر كدام بازی می‌كنیم بتوانیم مثمرثمر باشیم. ضمن اینكه فكر می‌كنم این رقابت‌ها خیلی خوب است و باعث می‌شود بازیكن تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

در بازی‌های اتریش، پست‌هایتان چطور بود؟

در آنجا كه من فوروارد چپ بازی می‌كردم و علیرضا هم هافبك هجومی یا هافبك دفاعی چپ، چون پرسپولیس 3-3-4 بازی می‌كند. در تیم ملی هم باید ببینیم سیستم چطور تعریف می‌شود.

به فكر اروپا رفتن هستی؟

من به باشگاه رن‌فرانسه دعوت شدم، اما آقای آری‌هان مخالفت كرد و نرفتم. البته باید خیلی تلاش كرد، اروپا رفتن آسان نیست.

مشكل پرسپولیسی‌ها در تیم ملی حل شد؟

البته، اگر حل نمی‌شد كه ما اینجا نبودیم. یك سو تفاهم بود كه بزرگترها صحبت كردند و حل شد.

اولین حریف تیم ملی، سوریه است. چقدر از این تیم شناخت داری؟

من كه شخصا شناخت خاصی ندارم، ولی فكر می‌كنم وقت هست تا هفته آینده كاملا با شرایط این تیم آشنا ‌شویم.

نظرت را درباره كادر فنی تیم ملی می گویی؟

وظیفه بازیكنان این است كه بتوانند برای تیم ملی تلاش كنند و ارزش پیراهن را ادا كنند. درباره كادرفنی هم كارشناس‌ها هستند كه نظر بدهند، ما برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌كنیم و نظر خاصی هم راجع به كادر فنی ندارم.

و حرف آخر....

یكی از روزنامه‌ها چند روز پیش به نقل از من گفت و گویی چاپ كرده بود كه در آن گفته شده بود من به اجبار در پرسپولیس بازی می‌كنم و عاشق تیم استقلال هستم. البته استقلال تیم كوچكی نیست و همه این تیم را دوست دارند. اما من بازیكن پرسپولیس هستم و این تیم را خیلی دوست دارم، پرسپولیس تیمی است كه هواداران زیاد وبسیار خوبی دارد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت