شغل دوم ستارگان فوتبال جهان

دوران فعالیت یک فوتبالیست حرفه ای بسیار کوتاه و البته همراه با دشواری های خاص خود است، یک چرخه تکراری از تمرین، مسابقه، پرواز به نقاط مختلف و حضور در تورنمنتهای گوناگون که وقت بسیار کمی به آنها برای فکر کردن به انجام کاری غیر از فوتبال می دهد، حداقل تا زم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 شغل دوم ستارگان فوتبال جهان


دوران فعاليت يک فوتباليست حرفه اي بسيار کوتاه و البته همراه با دشواري هاي خاص خود است، يک چرخه تکراري از تمرين، مسابقه، پرواز به نقاط مختلف و حضور در تورنمنتهاي گوناگون که وقت بسيار کمي به آنها براي فکر کردن به انجام کاري غير از فوتبال مي دهد، حداقل تا زماني که کفشها را بياويزند.


اما برخي فوتباليستهاي سرشناس هستند که به نظر مي رسد زمان کافي براي پرداختن به مشاغل ديگري غير از حرفه اصلي خود را نيز يافته اند، مشاغلي که بعضي از آنها اصولا ارتباطي به فوتبال ندارند.

«فابين بول» هافبک همه کاره تيم سنت پائولي آلمان، در کنار فوتبال، پيشه آبا و اجدادي خود يعني همکاري با اداره پليس را نيز از دست نداده است. او يکي از اعضاي ايستگاه شماره 17 پليس هامبورگ است و اين همان شماره اي است که او در باشگاهش مي پوشد. پدر و پدربزرگ بول، افسران پليس بوده اند و همسرش نيز يکي از درجه داران زن ارتش است. او به طور نيمه وقت در اداره پليس فعاليت مي کند و فقط آخر هفته ها به طور کامل در اختيار باشگاهش است که اين فصل به دسته دوم بوندسليگا سقوط کرد.

پاک کننده دودکش!

اما حکايت «رور استِرَند» بازيکن محبوب تيم روزنبرگ نروژ هم جالب است. هافبک بااستعدادي که پيش از فوتبال پاک کننده دودکش هاي بخاري بود. اما او حرفه دوده‌پاک‌کني را نه تنها با شروع فوتبالش از دست نداد بلکه آن را کامل تر هم کرد چراکه «نيلس آرنه اِگِن» سرمربي «روزنبرگ» براي تقويت قواي جسماني بازيکنان تيمش، آنها را به کار دوده پاک کني واداشته بود و البته اين کارش به خوبي جواب داد چرا که بازيکن معمولي‌اي مثل استرند آنقدر پيشرفت کرد که 16 مدال قهرماني با روزنبرگ به دست آورد.

شم تجاري

تعداد بازيکناني که شم تجاري بالايي از خود نشان داده اند هم کم نيست. «خاوير مارگاس» مدافع سابق شيلي که با اين تيم در جام جهاني 1998 هم حاضر بود در اوايل فوتبالش تمرينهاي صبح و دوندگي هاي بعد از ظهرش را در يک کارخانه بتون سازي انجام مي داد. اما انگار اين کار برايش کافي نبود چرا که او به همراه پدرش يک «مُتِل» زد و از زمان بازنشستگي از فوتبال اين فعاليتهاي تجاري براي او سود سرشاري به همراه داشته است.

محمد زيدان» بازيکن تيم ملي مصر و يکي از اعضاي تيم بورسيا دورتموند قهرمان بوندس ليگا نيز کافي‌شاپي در حوالي «کايرو» راه انداخته که در آن مشتريان مي توانند در کنار نوشيدن کافي به بازي پلي‌استيشن نيز بپردازند.

اما گاهي اوقات هم موفقيت در دنياي فوتبال و باقي ماندن در اين عرصه مشکلاتي را براي ديگر مشاغل فوتباليستها به وجود مي آورد. کافو مدافع سابق برزيل بعد از رفتن به اروپا متوجه شد که نمي تواند کمپاني کاميونهاي جرثقيل دار خود را در سائوپائولو اداره کند و هيچ چاره اي جز بستن اين کمپاني نيافت.

فست فود جرارد

اما استيون جرارد کاپيتان ليورپول دچار اين مشکل نشد، يکي از چندين ستاره اي که سرمايه خود را صرف راه اندازي رستوران کرده اند. او که همواره علاقه‌مند به راه اندازي يک کافه سنتي انگليسي داشته با کمي تغيير در تصميم خود، يک رستوران فست فود در حوالي آنفيلد راه انداخته است. «محمد زيدان» بازيکن تيم ملي مصر و يکي از اعضاي تيم بورسيا دورتموند قهرمان بوندس ليگا نيز کافي‌شاپي در حوالي «کايرو» راه انداخته که در آن مشتريان مي توانند در کنار نوشيدن کافي به بازي پلي‌استيشن نيز بپردازند.

ماهي فروشي گتوزو

وقتي صحبت از فعاليتهاي عجيب و غريب مي شود بدون شک، بيزينس «جنارو گتوو» در صدر قرار مي گيرد. او که از خانواده اي سطح پايين و ماهيگير رشد کرده، سال گذشته با افتتاح ماهي فروشي مجلل به نام «گتوزو و بيانکي» در شهر ميلان به روياهاي دوران کودکي اش جامه عمل پوشاند.

تاکستان اينيستا

آندرس اينيستا هافبک تيم ملي اسپانيا هم به ريشه هاي خانوادگي خود رجوع کرده. در چند سال اخير او به پرورش انگور (مو)  و راه اندازي تاکستان در حوالي محل تولد خود اقدام کرده است و در اين راه کارخانه اي هم زده که به نام دختر تازه به دنيا آمده اش «والريا» نامگذاري شده است.

«کلوديو پيزارو» بازيکن پرويي و «رابرت پيرس» فرانسوي، در پرورش اسب علائق مشترکي دارند و هر دو در اين زمينه فعاليت مي کنند. اما «سرخيو آگوئرو» آرژانتيني سرمايه اش را در بخش اتومبيلراني صرف کرده و تيمي به نام « Aguero Competicion » راه انداخته است که در آن به رانندگان جواني که توان مالي کافي براي پرداختن به اين ورزش را ندارند، فرصت رقابت در مسابقات اتومبيلراني داده مي شود.

رمان نويسي والکات

تئو والکات مهاجم تيم آرسنال اما وارد فاز فرهنگي و ادبي شده و سرمايه اش را صرف چاپ چهار رمان در مورد «ماجراهاي TJ » کرده است، کاراکتري که برگرفته از شخصيت خود اين بازيکن (او زماني با اين لقب خطاب مي شد) و دوستان دوران کودکي اش در مدرسه فوتبال « Parkview» است. ريو فرديناند کاپيتان تيم ملي انگليس و منچستريونايتد هم دستي در امر کارهاي رسانه اي دارد و اخيرا مجله ديجيتالي «#5 Magazine » را که برگرفته از شماره پيراهن او در زمين فوتبال است، راه اندازي کرده و همچنين يک استوديوي موسيقي نيز با همکاري دوستانش راه انداخته است.

فعالان موسيقي و دنياي مد، سرمايه گذاران عرصه اتومبيلراني، افسران پليس و حتي لوله پاک کن‌ها! چه کسي مي گويد فوتباليستها شم اقتصادي ندارند يا اهل کارهاي سخت نيستند؟

بخش ورزشي تبيان


منبع:خبرآنلاين

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت