تعصبي به نام مزدک ميرزايي

حملات آشكار و پنهان به منچستر يونايتد، تيمي كه همه قبل از بازي مي‌دانستند از بارسلونا ضعيف‌تر است، چه حس دروني ويژه و البته پنهاني را در گزارشگر اين مسابقه ارضا مي‌كرد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعصبي به نام مزدک ميرزايي


حملات آشكار و پنهان به منچستر يونايتد، تيمي كه همه قبل از بازي مي‌دانستند از بارسلونا ضعيف‌تر است، چه حس دروني ويژه و البته پنهاني را در گزارشگر اين مسابقه ارضا مي‌كرد؟


1. دست‌هاي لرزان سرالكس، به ياد ماندني‌ترين تصويري است كه فينال ومبلي در ذهن هواداران شياطين سرخ نقش بست. هواداراني كه البته از سوي گزارشگر مثلا بي‌طرف ايراني در تك تك دقايق مسابقه به هيچ انگاشته شدند و تحقير كلامي را به شديدترين شكل ممكن تجربه كردند.

2. منچستر يونايتد با يكي از متوسط‌ ترين تيم‌هاي تاريخ خود، سزاوارانه قهرماني ليگ برتر و نايب قهرماني ليگ قهرمانان را به دست آورد. با سرمربي مسن و پرهيجاني كه تيمش در برابر فشار بي‌امان يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ، جوانمردانه بازي كرد. گواه اين ادعا، گرفته نشدن حتي يك دقيقه وقت تلف شده در نيمه اول و اعلام تنها 3 دقيقه وقت تلف شده به واسطه انجام تعويض‌هاي پرتعداد در نيمه دوم بود.

نشان به آن نشان كه در اواخر بازي، اين دروازه‌بان تيم پر موقعيت و قدرتمند بود كه به واسطه اتلاف وقت از ويكتور كاساي مجارستاني كارت زرد گرفت. درست در شرايطي كه در نقطه مقابل فابيوي جوان و مصدوم، در لحظاتي كه كه فان‌درسار تحت تاثير حملات پرتعداد تيم گوارديولا قرار داشت، با پاي لنگان و خارج از زمين مسابقه، به تير دروازه تكيه داده بود و به «اصل» و «هدف» تيم سرالكس فرگوسن فكر مي‌كرد.

3. بارسلونا سزاوارانه قهرمان اروپا شد. كيفيت بازي اين تيم، ستاره‌هاي بي‌نظيرش و البته آمار پايان مسابقه مهر تاييد قابل اعتنايي بر اين مدعاست اما سؤال كليدي اينجاست كه حملات آشكار و پنهان به منچستر يونايتد، تيمي كه همه قبل از بازي مي‌دانستند از بارسلونا ضعيف‌تر است، چه حس دروني ويژه و البته پنهاني را در گزارشگر اين مسابقه ارضا مي‌كرد؟ يونايتد تحت فشار است و يك گل هم خورده؛ ناگهان وين روني در ميانه ميدان يك حركت تيمي فوق‌العاده را آغاز مي‌كند و به وسيله همكاري با رايان گيگز، دروازه ويكتور والدس را باز مي‌كند. واكنش گزارشگر اما در اين صحنه فوق‌العاده است كه به داور بابت پذيرفتن يك گل آفسايد حمله مي‌كند.

 در واقع هر چقدر ديدار نهايي ليگ قهرمانان از نظر فني در سطح بالايي برگزار شد گزارش گزارشگر به ظاهر بي طرف ايراني چنگي به دل نزد و شايد پر تعصب ترين هواداران بارسلونا نيز از گزارش يکطرفه مزدک ميرزايي به ستوه آمدند.

عكس‌العمل گزارشگر به خطاي دني آلوس و كارت گرفتن او هم اعجاب انگيز به نظر مي‌رسد:«‌آلوس حق داره عصبي بشه؛ داره از داور مي‌پرسه چرا به والنسيا كارت نمي‌دي و به من كارت مي‌دي. حق هم داره!» و...

 4. حريف نهايي تيم بارسلونا يکي از پر افتخارترين تيم هاي چند سال اخير جهان به شمار مي رود که توانست بازي خوبي را مقابل آبي و اناري پوشان به نمايش بگذارد. در واقع هر چقدر ديدار نهايي ليگ قهرمانان از نظر فني در سطح بالايي برگزار شد گزارش گزارشگر به ظاهر بي طرف ايراني چنگي به دل نزد و شايد پر تعصب ترين هواداران بارسلونا نيز از گزارش يکطرفه مزدک ميرزايي به ستوه آمدند.

يكي از هواداران اينتر در يكي از فروم‌هاي هواداري نوشته بود:«‌ سال‌هاست بازي‌هاي تيم‌مان را با گزارش‌هاي پرهيجان اسكارپيني (گزارشگر اختصاصي و متعصب باشگاه اينتر)، از شبكه باشگاه مي‌بينيم و هيجانش را مي‌شناسيم اما واقعا صد رحمت به اسكارپيني كه يك دهم گزارشگر بازي فينال ومبلي كه از يك شبكه سراسري در ايران پخش مي‌شد، از يك تيم خاص حمايت نكرد.»

بخش ورزشي تبيان


منبع : سايت گل

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت