اميدها در انتظار يار دوازدهم

بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اميدها در انتظار يار دوازدهم


تيم فوتبال اميد پس از شکست عراق در بخش اول ماموريت خود در خاک اين کشور روز پنجشنبه با هدف تکميل ماموريت خود براي صعود به مرحله گروهي رقابتهاي مقدماتي المپيک مقابل اميدهاي عراق صف آرايي خواهد کرد.


تيم فوتبال اميد در حالي پنج شنبه گام به 90 دقيقه ديدار برگشت مقابل اميدهاي عراق مي گذارد که در مسابقه رفت نمايشي قابل قبول بر پايه کار تيمي منسجم از تيم ايران به نمايش درآمد که حتي مي توانست نتيجه اي بهتر از پيروزي يک بر صفر را براي کشورمان به همراه داشته باشد.

بازيکنان اميد کشورمان در مسابقه رفت با انگيزه و روحيه اي بالا و با آمادگي بدني مناسب حريف را در زمين خودش و مقابل تماشاگرانش زمينگير کردند تا با خاطري آسوده گام به مسابقه برگشت بگذارند.

 

با وجود نتيجه ارزشمند يکشنبه گذشته (29 خرداد) اميدها در خاک عراق، همچنان اين تيم در خطوط مختلف با مشکلاتي روبروست که در رويارويي با حريفان اصلي در آسيا قطعا راه رسيدن به المپيک را دشوار خواهد کرد. عراق در مسابقه رفت تاحدودي نقاط ضعف تيم اميد را بويژه در خط دفاعي آشکار کرد ولي به لحاظ تيمي قدرت و توان بهره گيري از اين نقاط ضعف براي تغيير نتيجه را نداشت.

مهمترين مشکل تيم عراق در مسابقه رفت تحليل رفتن قواي جسماني بازيکنان اين تيم براي 90 دقيقه بازي درگيرانه در تمام نقاط زمين بود و بازيکنان اميد ايران از اين نظر برتري محسوسي نسبت به حريف داشتند. در مسابقه فردا تيم ايران با تکيه بر همين برتري تيمي بدنبال اجراي برنامه هاي تاکتيکي خود براي تکرار پيروزي برابر عراق خواهد بود.

کادر فني تيم اميد بهتر مي داند که با وجود برتري در ديدار رفت هنوز صعود ايران قطعي نيست و برتري يک گل نمي تواند تضميني براي عبور از سد عراق حتي در ديداري خانگي باشد. با اين وجود تيم اميد در همان مسابقه رفت هم به خوبي نشان داد که از نظر تيمي، حفظ توپ و خلق موقعيت برتري محسوسي نسبت به حريف دارد و در مسابقه برگشت انتظار مي‌رود تيم ايران با حمايت تماشاگران در دقايق بيشتري از زمان مسابقه حريف را تحت فشار حملات خود قرار دهد.

در مسابقه رفت تجربه و فوتبال تک ضرب تيم ايران با وجود بازيکناني نظير محسن مسلمان، حميد رضاعلي عسگر، کريم انصاريفرد، آرش افشين، احسان حاج صفي، سامان آقازماني، ميلاد فخرالديني و رسول کر در کنار بازي اطمينان بخش حامد لک در درون دروازه حکم به برتري ايران داد

در مقابل عراق که با شکست خانگي ديدار رفت، خود را در خطر حذف از مسابقات مقدماتي المپيک مي بيند در تهران هدفي جز جبران ديدار رفت نخواهد داشت و با اين هدف به دنبال فوتبالي انتحاري خواهد بود تا روزنه هاي اميد خود را براي صعود در خانه حريف جستجو کند.

رويارويي با چنين حريفي که چيزي براي از دست دادن ندارد مي طلبد تا کادر فني بازيکنان را نسبت به شرايط حساسي که در90 دقيقه ديداربرگشت پيش رو خواهند داشت، آگاه کنند. ايران با اندوخته ارزشمند ديدار رفت بايد فوتبالي حسابگرانه، هوشيار و هدفمند را مقابل حريف زخم خورده خود به نمايش بگذارد و با کنترل برنامه هاي تاکتيکي حريف و اجتناب از فوتبالي احساسي برنامه هاي هجومي خود را به اجرا بگذارد.

در مسابقه رفت تجربه و فوتبال تک ضرب تيم ايران با وجود بازيکناني نظير محسن مسلمان، حميد رضاعلي عسگر، کريم انصاريفرد، آرش افشين، احسان حاج صفي، سامان آقازماني، ميلاد فخرالديني و رسول کر در کنار بازي اطمينان بخش حامد لک در درون دروازه حکم به برتري ايران داد و بازيکنان تعويضي نيز به خوبي ماموريت هاي خود را درحفظ نتيجه انجام دادند و قطعا در مسابقه فردا ترکيب ابتدايي تيم اميد کمترين تغيير را خواهد داشت مگر آنکه کادر فني متناسب با اتفاقات مسابقه بدنبال تغيير شيوه بازي تيم باشند.

منصوريان در سومين تجربه بين المللي خود در فوتبال ملي ايران در ديدار برابر عراق بدنبال صعودي مقتدرانه براي اميدهاي ايران و برداشتن گامي اميدبخش در راه رسيدن به المپيک لندن است . او مي‌داند با عبور از اين مرحله سخت، در رقابت هاي گروهي فرصت کافي براي ساختن تيمي قوي تر که بتواند يکي از سه سهميه آسيا براي صعود به المپيک را کسب کند، خواهد داشت.

اميدهاي فوتبال ايران با عبور از سد عراق دومين گام براي رسيدن به المپيک را برخواهند داشت و وارد فاز نهايي صعود به ديدارهاي مقدماتي المپيک خواهند شد و اين مسابقه خانگي مي تواند تمريني براي المپيکي شدن اميدها باشد. پايان دادن به انتظار 36 ساله فوتبال ايران براي صعود به المپيک گام به گام شکل پررنگ تري به خود مي گيرد و مسئوليت اميدها را براي تحقق اين هدف بزرگ افزايش مي دهد.

ديدار برگشت تيم‌هاي اميد ايران و عراق ساعت 20 پنج شنبه به قضاوت نيشيمورا داور ژاپني در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود . تيم کشورمان در مسابقه رفت با تک گل محسن مسلمان به برتري دست يافت.

بخش ورزشي تبيان


منبع: مهر

 

مطالب مرتبط مجموعه : فوتبال ايران
آخرین مطالب سایت