وضعيت تيم هاي ليگ برتر

در حالي که کمتر از دوماه ديگر يازدهمين دوره ليگ‌برتر آغاز مي‌شود بخش عمده اي از 18 تيم حاضر در اين رقابتها با مشکلات مديريتي، انتخاب کادر فني و بازيکنان مورد نيازشان مواجه هستند و تعداد کمي در آرامش بسر مي‌برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعيت تيم هاي ليگ برتر


در حالي که کمتر از دوماه ديگر يازدهمين دوره ليگ‌برتر آغاز مي‌شود بخش عمده اي از 18 تيم حاضر در اين رقابتها با مشکلات مديريتي، انتخاب کادر فني و بازيکنان مورد نيازشان مواجه هستند و تعداد کمي در آرامش بسر مي‌برند.


 درحاليکه 25 روز از پايان ليگ برتر و 4 روز از مشخص شدن قهرمان جام حذفي گذشته است و طبق اعلام سازمان ليگ، يازدهمين دوره رقابت‌هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور از يازدهم مردادماه آغاز مي‌‍شود و تا آغاز اين مسابقات کمتر از 50 روز زمان باقيمانده است، تکليف بسياري از تيم‌هاي شرکت کننده در اين دوره از رقابت‌ها هنوز مشخص نيست.

بعضي از تيم‌ها در وضعيت انتقالي و "هبه" شدن قرار دارند، برخي ديگر در چرخه خصوصي شدن گرفتار شده‌اند، تعدادي منتظر مشخص شدن بحث استفاده يا استفاده نکردن از بودجه دولتي هستند تا بتوانند با تعيين بودجه باشگاه به فکر بستن تيم و آماده‌سازي براي حضور در اين مسابقات باشند و برخي ديگر در چرخه انتخاب مديرعامل و سرمربي هستند.

البته بحث انتخاب وزير ورزش هم در آينده تعدادي از تيم‌ها تاثيرگذار است اما قانون تعيين سقف قراردادها و رقابتي که باشگاه‌ها از يکسو براي جذب بازيکنان مطرح با تنها 350 ميليون تومان و از سوي ديگر جهت معرفي باشگاه‌ها، مديران و بازيکنان متخلف خواهند کرد، سوژه ديگري است که نابساماني‌هاي موجود در فصل نقل و انتقالات را افزايش مي‌دهد.

قطعا تداوم احتمالي اين تاخيرها، تاثير منفي‌اش را بر وضعيت مسابقات ليگ يازدهم مي‌گذارد و سطح کمي و کيفي اين رقابت‌ها را تحت تاثير قرار خواهد داد. در اين شرايط تنها وضعيت چند باشگاه که تعدادشان در حدود انگشتان دست است، تقريبا مشخص بوده اما شرايط مديريت، کادر فني و شرايط حضور تيم‌هاي ديگر در يازدهمين دوره ليگ‌برتر در ابهام قرار دارد.

سپاهان اصفهان: کادر فني و ستاره‌ها در ابهام

تاکيد غلامحسين حسيني بر رعايت قانون سقف قراردادها مديران باشگاه سپاهان را در شرايط سختي قرار داده است. آنها که به گفته رئيس هيئت مديره باشگاه در فصل گذشته قانون سقف قراردادها را رعايت نکردند، براي تمديد قرارداد بازيکنان مطرح خود از جمله سيدمهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، جواد کاظميان، غلامرضا عنايتي و ... و جذب ستاره‌هاي جديد با مشکل زيادي مواجه شده‌اند تا تيم کهکشاني‌ها با کمبود ستاره مواجه شود.

در اين بين ادامه همکاري امير قلعه‌نويي با سپاهان هم به در‌هاي بسته خورده و وضعيت همکاري قلعه‌نويي با تراکتورسازي قطعي شده است ، مسئولان باشگاه با گزينه‌هاي ديگري وارد مذاکره شده است . شايد در صورت توافق نکردن ابراهيم‌‎زاده با ذوب‌آهن، اين مربي هدايت سپاهان را در فصل آينده برعهده بگيرد. البته بحث حضور دايي در سپاهان هم يکي از اتفاقات مهم روز فوتبال است.

استقلال تهران: جذب ستاره‌ها با صندلي لرزان

پس از حذف استقلال از جام حذفي و پايان کار اين تيم در فصل 90-89 فوتبال ايران، علي فتح‌الله‌زاده که روي صندلي لرزان مديريت نشسته، مذاکراتش را با بازيکنان مدنظر و به قولي ستاره‌هاي ليگ آغاز کرده است. البته سرپرست باشگاه استقلال با صراحت از تداوم سرمربيگري پرويز مظلومي در تيم فوتبال اين باشگاه صحبت و از اين مربي کاملا حمايت کرده است.

با حضور قلعه‌نويي هواداران متعصب تبريزي به فکر کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا و حتي قهرماني در ليگ يازدهم هستند و بايد ديد با توجه به جدايي احتمالي تيموريان و نصرتي، اين باشگاه مي‌تواند نفرات مطرحي را به خدمت بگيرد.

البته وضعيت باشگاه استقلال هم در مواردي با شرايط باشگاه پرسپوليس شباهت دارد زيرا ممکن ‌است پس از انتخاب سرپرست وزارت ورزش و در نهايت معرفي هيئت مديره استقلال، فرد جديدي به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شود و امکان تغيير در کادر فني هم وجود داشته باشد.

با حضور قلعه‌نويي هواداران متعصب تبريزي به فکر کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا و حتي قهرماني در ليگ يازدهم هستند و بايد ديد با توجه به جدايي احتمالي تيموريان و نصرتي، اين باشگاه مي‌تواند نفرات مطرحي را به خدمت بگيرد.

ذوب‌آهن اصفهان: علامت سوال مقابل مربي و شايد مديرعامل

مشکلات بين صفر علي براتي مديرعامل شرکت سهامي ذوب‌آهن و اصغر دليلي مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن ادامه دارد اما به نظر مي‌رسد ديدارهاي دوستانه! طرفين، تا حدودي آرامش را در بخش مديريتي به اين باشگاه اصفهاني باز گردانده اما بحث هدايت تيم فوتبال اين باشگاه توسط منصور ابراهيم‌زاده هنوز يک معادله است. به نظر مي‌رسد طرفين موافق تداوم اين همکاري هستند ولي مشخص نيست چرا قرارداد اين مربي تمديد نمي‌شود.

نايب قهرمان آسيا که کار سختي در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر "سوون" کره‌جنوبي پيش رو دارد، تنها ممکن است در فصل نقل و انتقالات محمدرضا خلعتبري و فرشيد طالبي را به علت پايان قرارداد از دست بدهد ولي مي‌تواند با حفظ استخوانبدي تيم و جذب نفرات جديد، حضور قدرتمندتري در مسابقات داخلي و آسيايي داشته باشد. تمام اين مسائل به آن باز مي‌گردد که تغييري در مديريت باشگاه رخ ندهد و ابراهيم‌زاده هم به عنوان سرمربي به فعاليتش در اين باشگاه ادامه دهد.

پرسپوليس تهران: قهرماني با بحران

درگيري‌هاي حبيب کاشاني و علي دايي در ماه‌هاي اخير سوژه اصلي اين باشگاه بود و همکاري آنها با قهرماني پرسپوليس در جام حذفي به پايان رسيد. پس از استعفاي حبيب کاشاني و علي دايي که از باشگاه سپاهان پيشنهاد دارد، هواداران ميليوني اين باشگاه را نگران کرد، گرچه با ابقاي مجدد کاشاني از سوي سعيدلو، آرامش را تا حدودي به اين تيم بازگردانده اما بايد منتظر تصميم وزير ورزش و جوانان در مورد آينده مديريت اين باشگاه بود.

در اين شرايط همه منتظر انتخاب اعضاي هيئت مديره و مديرعامل يا سرپرست اين باشگاه هستند تا مدير جديد وضعيت کادرفني و بازيکنان اين تيم را براي فصل آينده مشخص کند که گمانه‌‎زني‌هاي مختلفي در اين خصوص صورت گرفته است. البته در چنين وضعيتي مشخص نيست چه کسي از سوي باشگاه پرسپوليس با برخي از بازيکنان براي فصل آينده مذاکره کرده است! بازگشت مهدوي‌کيا، علي کريمي، کاظميان و... به اين تيم هم اتفاق مهمي در اين تيم خواهد بود.

تراکتورسازي تبريز: حضور قلعه نويي و آغاز يک راه!

خبر تمديد قرارداد فراز کمالوند پيش از پايان ليگ دهم و آغاز فعاليت مسئولان اين باشگاه براي تدارک و آماده‌سازي تيمي در شان هواداران متعصب تبريزي بلافاصله پس از پايان اين مسابقات، از عزم مديران و مسئولان اين باشگاه تبريزي براي حضور پرقدرت در ليگ يازدهم خبر مي‌داد، اما خبر "قلعه‌نويي سرمربي تراکتورسازي مي‌شود" که در ابتدا شايعه بود اما در نهايت به واقعيت پيوست، همه چيز را در اين باشگاه تحت الشعاع قرارداد.

با حضور قلعه‌نويي هواداران متعصب تبريزي به فکر کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا و حتي قهرماني در ليگ يازدهم هستند و بايد ديد با توجه به جدايي احتمالي تيموريان و نصرتي، اين باشگاه مي‌تواند نفرات مطرحي را به خدمت بگيرد. همچنين اين بحث وجود دارد که قلعه‌نويي مي‌تواند پس از استقلال و سپاهان با تيم ديگري به نام تراکتورسازي قهرمان ليگ‌برتر شود؟

داماش که تنها تيم خصوصي ليگ يازدهم محسوب مي‌شود، در سايه‌ آرامش روزهاي اخير برنامه‌هاي مفصلي براي آماده‌سازي جهت حضور در مسابقات فصل آينده دارد. البته بحث حضور مياچ دستيار اول داماش در اين تيم نه به عنوان سرمربي هم وجود دارد.

فولاد خوزستان: تنها بالانشين با ثبات

تيم فولاد که در ليگ دهم با مجيد جلالي فصل خوبي را سپري کرد و اگر در جام حذفي از پرسپوليس شکست نمي‌خورد، مي‌توانست به عنوان قهرماني اين جام هم دست يابد، با هدايت مديران با تجربه‌اي همچون دهکردي و رضائيان، فصل آينده هم اين مدرس و مربي با اخلاق را بالاي سرش تيمش مي‌بيند تا به روند رو به رشدش ادامه دهد.

جلالي که در اين مدت شناخت خوبي از فضا و مشکلات حاکم بر فوتبال اهواز بدست آورده، با حفظ استخوانبدي تيم، هدف‌هاي بزرگي در ليگ يازدهم دارد که يکي از آنها کسب سهميه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا است. فولاد را مي‌توان تنها تيم بالانشين ليگ دانست که بدون کمترين مشکل خود را براي حضور در مسابقات فصل جاري آماده مي‌کند.

مس کرمان: بازگشت آرامش با صمد

پس از پايان ليگ دهم و بحث حضور صمد مرفاوي در تيم سايپا، مشکلات بسياري را براي نارنجي‌پوشان ديار کريمان بوجود آورد اما پس از کش و قوس‌هاي فراوان و درحاليکه داوري و برهاني‌نژاد مديران باشگاه مس قاطعانه از ادامه همکاري با اين مربي صحبت مي‌کردند، بالاخره روز شنبه اين مربي با حضور در کرمان قراردادش را با تيم مس تمديد کرد.

تداوم حضور ادينهو در اين تيم کرماني هم موضوع مهمي بوده که ممکن است طي روزهاي آينده هم براي اين باشگاه خبرساز شود. البته هدفگذاري اصلي و سياستگذاري مسئولان باشگاه مس بومي‌سازي و توجه ويژه به بازيکنان اين استان است و آنها مي‌خواهند با تکيه بيشتر به استعدادهاي ديار کريمان در ليگ يازدهم هم در جمع مدعيان قرار بگيرند.

خاتمه همکاري با محمد مايلي‌کهن اين فرصت را در اختيار مجيد صالح قرار داد تا اين مربي که روزهاي پر افتخاري را در تيم ذوب‌آهن سپري کرد و از وي به عنوان مغز متفکر اين تيم اصفهاني ياد شده است، بتوانند توانايي‌هايش را در نخستين تجربه ليگ برتري با اين تيم به نمايش بگذارد

ملوان بندرانزلي: پرواز قوي محبوب

تيم ملوان مسابقات فوتبال ايران در فصل 90-89 را به خوبي پشت سرگذاشت. رسيدن به رده هشتم و خصوصا نايب قهرماني در جام حذفي پس از حدود 20 سال، نتايج قابل قبولي بود که اين تيم با هدايت فرهاد پورغلامي بدست آورد و به نوعي همانند يک قوي سفيد بر آسمان فوتبال شمال ايران پرواز کرد، گرچه در اين بين نمي‌توان زحمات اردشير پورنعمت مديرعامل پيشين و بهمن صالح‌نيا سرپرست فعلي باشگاه را ناديده گرفت.

اين تيم از زمانيکه زير نظر منطقه آزاد انزلي قرار گرفت و مشکلات مالي‌اش با مديريت بهمني رئيس هيئت مديره باشگاه حل شد، توانست نتايج خوبي را بدست آورد و قطعا با ادامه اين روند مي‌تواند در فصل آينده هم نتايج خوبي کسب کند. البته با توجه به جدايي احتمالي مهرداد اولادي، بايد ديد اين تيم در حفظ نفرات کليدي و جذب مهره‌هاي تاثيرگذار براي ادامه موفقيت‌هايش تا چه اندازه موفق خواهد بود.

خاتمه همکاري با محمد مايلي‌کهن اين فرصت را در اختيار مجيد صالح قرار داد تا اين مربي که روزهاي پر افتخاري را در تيم ذوب‌آهن سپري کرد و از وي به عنوان مغز متفکر اين تيم اصفهاني ياد شده است، بتوانند توانايي‌هايش را در نخستين تجربه ليگ برتري با اين تيم به نمايش بگذارد

صنعت نفت آبادان: خانه تکاني برزيلي

تمديد قرارداد غلامحسين پيرواني با حمايت علي حکمت مديرعامل صنعت نفت در حاليکه اين مربي در شهر آبادان مخالفاني هم دارد، باعث شد صنعت نفت پيش از آغاز ليگ يازدهم تا حدودي در آرامش کارش را پيگيري کند اما عليرضا خليلي‌نيا سخنگوي اين باشگاه از يک خانه تکاني اساسي و حفظ تنها 50 درصد بازيکنان فعلي در اين تيم خبر داد.

اين تصميم درحالي اتخاذ شده که مشکل مالي باشگاه صنعت نفت همچنان ادامه دارد و گرد و غبار و گرماي هواي شهر آبادان يکي از دلايل مهمي است که بازيکنان مطرح فوتبال ايران حاضر به عقد قرارداد با اين تيم نيستند. در اين شرايط بايد ديد مسئولان و کادر فني صنعت نفت، مي‌توانند تيمي را براي حضور در ليگ يازدهم آماده کنند که انتظارات هواداران متعصب برزيل ايران را برآورده کند يا اين تيم همانند فصل گذشته روزهاي پر نوساني را پيش‌رو خواهد داشت.

صباي قم: منتظر انتخاب مديرعامل

پس از اينکه اواسط ديماه سال گذشته احمد شهرياري و عباس مرادي مديرعامل و قائم مقام باشگاه صباي قم از تيم کنار رفتند، زاهدي به عنوان سرپرست هدايت صبا را تا پايان ليگ دهم برعهده گرفت اما در پايان اين مسابقات استعفا داد تا فعاليت‌هاي باشگاه تا انتخاب سرپرست يا مديرعامل جديد فعلا زير نظر عباس جهانبيني مديرکل تربيت بدني استان قم پيگيري شود.

در اين بين قرارداد عبدالله ويسي که عملکرد خوبي با تيم صباي قم داشت، تمديد شد و اين مربي در حال حاضر براي پيگيري امور باشگاه در ترکيه به سر مي‌برد. همچنين طبق اعلام مسئولان اين باشگاه آنها با نفرات فصل آينده خود هم تقريبا به توافق رسيده و طي روزهاي آينده نام آنها را اعلام مي‌کنند.

سايپا البرز: حضور يک جوان به جاي مايلي باتجربه

خاتمه همکاري با محمد مايلي‌کهن اين فرصت را در اختيار مجيد صالح قرار داد تا اين مربي که روزهاي پر افتخاري را در تيم ذوب‌آهن سپري کرد و از وي به عنوان مغز متفکر اين تيم اصفهاني ياد شده است، بتوانند توانايي‌هايش را در نخستين تجربه ليگ برتري با اين تيم به نمايش بگذارد که در اين راه بيژن طاهري، سعيد رجبي و حميد بابازاده وي را همراهي مي‌کنند.

با توجه به سياست‌هاي باشگاه سايپا و استراتژي تغيير، آرامش خاصي در اين تيم حاکم است و در سايه اين بي‌حاشيه بودن، آنها سعي دارند تيمي را براي ليگ يازدهم ببندد که از اعتبار اين تيم کرجي دفاع کنند. البته بحث جدايي کريم انصاري‌فرد از اين تيم هم يک موضوع جذاب خواهد بود.

پس از بقاي دشوار شاهين در ليگ برتر، وضعيت مديرعامل و کادر فني مبهم است. اکبر ميثاقيان که با اين تيم نتايج خوبي کسب کرد، منتظر پيشنهاد جديد مسئولان اين تيم است اما تا زمانيکه وضعيت مديرعامل مشخص نشود، نمي‌توان در مورد کادر فني و بازيکنان اين تيم اظهار نظر مناسبي انجام داد

شهرداري تبريز: نامعلوم!

از تبريز خبر مي‌رسد مسئولان اين تيم که با هدايت حميد درخشان در هفته‌هاي پاياني ليگ خصوصا پس از پيروزي پرگل برابر استيل آذين از سقوط به دسته اول نجات پيدا کرد، در اين مدت به دنبال جذب قلعه‌نويي بودند اما حالا که حضور اين مربي در تراکتور قطعي شد، آنها حميد درخشان، حميد استيلي و علي‌اصغر مديرروستا را به عنوان گزينه‌هاي هدايت اين تيم معرفي کرده‌اند.

اين تيم هم با حفظ نفرات مطرحي مانند حميدرضا طهماسبي، ميثم بائو، سعيد دقيقي، حبيب کرداني و ... و جذب نفرات جديد قصد دارند حضوري موفق در ليگ يازدهم داشته باشند. البته در اين روزها شايعه تغيير در مديريت باشگاه و حضور رحمان ايماني‌نژاد به جاي ميرمعصوم سهرابي مطرح شده، گرچه عملکرد سهرابي در تيم فوتبال خصوصا واليبال قابل قبولي بوده و با اين شرايط چنين تغييري بعيد به نظر مي‌رسد.

پس از بقاي دشوار شاهين در ليگ برتر، وضعيت مديرعامل و کادر فني مبهم است. اکبر ميثاقيان که با اين تيم نتايج خوبي کسب کرد، منتظر پيشنهاد جديد مسئولان اين تيم است اما تا زمانيکه وضعيت مديرعامل مشخص نشود، نمي‌توان در مورد کادر فني و بازيکنان اين تيم اظهار نظر مناسبي انجام داد

نفت تهران: در مسير انتقال

شيريني بقاي ناپلئوني در ليگ برتر با پيروزي در دقيقه 2+90 برابر شاهين در بوشهر خيلي زود با قطعي شدن انتقال امتياز اين تيم به استان مرکزي تلخ شد. مردان حسين فرکي که در اين مدت روزهاي مبهم و سختي را در اين مدت پشت سرگذاشتند، با شنيدن اين خبر که" مديرکل تربيت بدني استان مرکزي اعلام کرده بدون منابع مالي امکان انتقال تيم نفت به استان مرکزي وجود ندارد" تا حدودي به ادامه فعاليت در تهران اميدوار شدند.

با اين شرايط تا وضعيت انتقال يا لغو انتقال امتياز تيم فوتبال نفت تهران به استان مرکزي مشخص نشود، نمي‌توان در مورد مديريت، کادر فني و بازيکنان آن صحبت کرد. نارضايتي کادرفني و بازيکنان تيم نفت براي بازي در استان اراک هم درصورت قطعي شدن انتقال اين تيم به استان مرکزي، حاشيه‌هاي بسياري را در پي خواهد داشت.

شاهين بوشهر: پرواز بدون بال

پس از بقاي دشوار شاهين در ليگ برتر، وضعيت مديرعامل و کادر فني مبهم است. اکبر ميثاقيان که با اين تيم نتايج خوبي کسب کرد، منتظر پيشنهاد جديد مسئولان اين تيم است اما تا زمانيکه وضعيت مديرعامل مشخص نشود، نمي‌توان در مورد کادر فني و بازيکنان اين تيم اظهار نظر مناسبي انجام داد که در اين شرايط هواداران متعصب شاهين هم براي واکنش‌هاي مختلفي را به وضعيت مبهم تيم‌شان نشان دادند.

البته براي مشخص شدن آينده باشگاه شاهين و انتخاب اعضاي هيئت مديره، افراشته معاون اجرايي رئيس مجلس شوراي اسلامي، احمد گزي، جمشيدي و محمدي اعضاي هئيت موسس قرار است نشست‌هايي را در تهران برگزار کنند تا تکليف نهايي شاهين که اين روزها بدون بال پرواز مي‌کند، مشخص شود. اين اتفاقي در حالي رخ مي‌دهد که بازيکناني همچون عماد رضا، ستار زارع، لک چيرا، ايوان پترويچ عبدالله کرمي، محسن ايران‌نژاد و ... هم قصد جدايي از اين تيم را دارند و مشکل جذب بازيکن جديد هم به معظلات قبلي شاهين اضافه شده است.

داماش که تنها تيم خصوصي ليگ يازدهم محسوب مي‌شود، در سايه‌ آرامش روزهاي اخير برنامه‌هاي مفصلي براي آماده‌سازي جهت حضور در مسابقات فصل آينده دارد. البته بحث حضور مياچ دستيار اول داماش در اين تيم نه به عنوان سرمربي هم وجود دارد.

راه‌آهن شهرري: مي‌فروشيمش!

خصوصي شدن باشگاه راه‌آهن و واگذاري سهام آن از سوي سازمان خصوصي‌سازي بزرگترين مشکل مديران اين باشگاه تهراني- شهرري است. بحث اين واگذاري و مزايده باشگاه راه‌آهن از ديماه سال گذشته آغاز و شايد طي روزهاي آينده بصورت رسمي اين واگذاري صورت گيرد اما پيش بيني مي‌شود با قيمتي که روي راه‌آهن گذاشته شده، اين باشگاه مشتري نداشته باشد.

با توجه به اينکه در اين شرايط و با توجه به مشکلات مالي بسيار، امکان آماده‌سازي تيم براي حضور در فصل آينده وجود ندارد، بايد ديد کسي حاضر مي‌شود 5 ميليارد و 900 ميليون تومان براي برند اين باشگاه و 3-4 ميليارد بدهي گذشته اين باشگاه تقبل و با خريد آن وضعيت آينده زردپوشان اکباتان را مشخص کند. قطعا تا زمانيکه سهام باشگاه راه‌آهن واگذار نشود، تکليف کادر فني، بازيکنان و آينده اين باشگاه نامشخص خواهد بود.

داماش گيلان: آرامش پس از صعود

تيم برتر گروه "الف" ليگ دسته اول که پيش از پايان آن مسابقات توانست جواز حضور در ليگ برتر را کسب کند، با مديريت امير عابديني قصد دارد در ليگ يازدهم لقب تيم آسانسوري را از ذهن‌ها پاک کند. ادامه همکاري با مهدي دينورزاده، حفظ نفرات مطرح و شايعه حضور بازيکنان مطرح در اين تيم، نگاه‌ها را به اين تيم گيلاني جلب کرده است.

داماش که تنها تيم خصوصي ليگ يازدهم محسوب مي‌شود، در سايه‌ آرامش روزهاي اخير برنامه‌هاي مفصلي براي آماده‌سازي جهت حضور در مسابقات فصل آينده دارد. البته بحث حضور مياچ دستيار اول داماش در اين تيم نه به عنوان سرمربي هم وجود دارد. ضمن اينکه با بازگشت داماش به ليگ، تنور شهرآورد قديمي گيلان بين اين تيم و ملوان داغ مي‍‌شود.

مس سرچشمه کرمان: پايان بحران انتقال

شاگردان سنجري که در رقابتي سخت در گروه "ب" دسته اول موفق شدند با تکيه بر تفاضل گل جواز حضور مستقيم به ليگ برتر را بدست آورند، به خاطر قوانين AFC و داشتن مجمع مشترک با تيم مس کرمان، تا مرز از دست دادن امتياز و "هبه" شدن به همدان پيش رفتند اما با نظر رئيس جمهوري در لحظه آخر اين انتقال بطور کامل منتفي شد تا اين تيم به حياتش در سرچشمه کرمان ادامه دهد.

در حال حاضر مسئولان شرکت ملي مس ايران و مسئولان استان در حال رايزني در مورد واگذاري اين باشگاه به شرکت ديگري از استان، معرفي مجمع و اعضاي هيئت مديره هستند که پس از مشخص شدن آنها، مديرعامل و سرمربي اين باشگاه هم مشخص خواهد شد. البته حفظ احمد سنجري سرمربي موفق اين تيم، بازيکنان اصلي و جذب نفرات جديد تقريبا قطعي به نظر مي‌رسد.

فجرسپاسي شيراز: بي‌ادعاهاي ديار حافظ

پس از صعود از مرحله پلي‌آف با پيروزي برابر تيم آلومينيوم هرمزگان در پر حاشيه‌ترين مسابقه فصل گذشته ليگ ايران، فوتبال شيراز بار ديگر در رقابت‌هاي ليگ‌برتر کشور ثابت سهميه شد، گرچه جاي خالي غلامحسين پيرواني در تيم بي‌ادعاي فجرسپاسي در ليگ يازدهم خالي است.

جعفر جعفري به عنوان مدير عامل و احمد کلانتري به عنوان سرمربي هدايت اين تيم را در ليگ آينده برعهده خواهند داشت و ضمن حفظ اسکلت اصلي تيم، جذب بازيکنان جديد خصوصا بازيکنان مطرح سرباز ليگ، قصد دارند تيمي را به ميدان بفرستند که در کنار دفاع از اعتبار فوتبال شيراز، بار ديگر به دسته اول باز نگردد.

بخش ورزشي تبيان

منبع: مهر

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت