بهبود تغيير مربيان ليگ برتر

ثبات مربيان روي نيمکت تيم هاي ليگ برتري در ليگ دهم حرفه اي نسبت به دوره هاي گذشته رشد چشمگيري داشت و به نظر مي رسد مديران تيم ها آرام آرام عادت هاي قديمي شان را تغيير مي دهند. در ليگ دهم 10 تيم از 18 تيم از ابتدا تا انتهاي مسابقات با يک مربي کار کردند که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهبود تغيير مربيان ليگ برتر 

10 رويين تن ليگ دهم


ثبات مربيان روي نيمکت تيم هاي ليگ برتري در ليگ دهم حرفه اي نسبت به دوره هاي گذشته رشد چشمگيري داشت و به نظر مي رسد مديران تيم ها آرام آرام عادت هاي قديمي شان را تغيير مي دهند. در ليگ دهم 10 تيم از 18 تيم از ابتدا تا انتهاي مسابقات با يک مربي کار کردند که اين مي تواند در تاريخ فوتبال ايران بي سابقه باشد.


ثبات مربيان روي نيمکت تيم هاي ليگ برتري در ليگ دهم حرفه اي نسبت به دوره هاي گذشته رشد چشمگيري داشت و به نظر مي رسد مديران تيم ها آرام آرام عادت هاي قديمي شان را تغيير مي دهند. در ليگ دهم 10 تيم از 18 تيم از ابتدا تا انتهاي مسابقات با يک مربي کار کردند که اين مي تواند در تاريخ فوتبال ايران بي سابقه باشد. استقلال، پرسپوليس، سايپا، نفت تهران، سپاهان، ذوب آهن، فولاد خوزستان، مس کرمان و ملوان بندر انزلي در فصلي که گذشت تغييري روي نيمکت هاي خود نداشتند و به عبارت ديگر مي توان گفت عواقب و حواشي جابه جايي روي نيمکت را از برنامه کاري خود حذف کردند.

در ليگ نهم حرفه اي تنها 6 تيم بدون تغيير روي نيمکت فني فصل را به پايان رساندند و جالب اين که در ميان اين تيم ها 5 تيم در ليگ دهم هم به مربيان خود دست نزدند. فراز کمالوند، محمد مايلي کهن، امير قلعه نويي و منصور ابراهيم زاده براي دومين فصل متوالي جاي خود را به مربي ديگري ندادند و پرويز مظلومي هم که در ابتداي فصل روي نيمکت استقلال جانشين صمد مرفاوي شده بود از معدود مربياني است که يک فصل کامل در کنار علي فتح ا... زاده دوام آورد. در ليگ نهم حرفه اي پيکان هم با حميد درخشان فصل را شروع کرد و به پايان رساند.

در ليگ نهم تغييرات از هفته پنجم آغاز شد و تا هفته هاي پاياني ادامه پيدا کرد. تيم هايي مثل ابومسلم و استقلال اهواز که هر دو به دسته پايين تر سقوط کردند کار با 5 مربي را در طول فصل تجربه کردند و رکورد تغيير مربي را به نام خود ثبت کردند.

در ميان تيم هايي که در خطر سقوط بودند دو تيم تا هفته پاياني مربيان خود را حفظ کردند و جالب اين که هر دو تيم در آخرين لحظات در ليگ برتر ماندني شدند

در ليگ دهم نفت آبادان و صبا تنها تيم هايي بودند که بدون حضور در منطقه خطر مربيان خود را عوض کردند. صبا در حالي که در ميانه هاي جدول حضور داشت محمود ياوري را از کار برکنار کرد و اين در حالي بود که مدير باشگاه و مربي سابق هرگز دليل اين اتفاق را علني نکردند و کماکان وانمود مي کردند دو روح در يک بدن هستند. کاسيميرو هم در آبادان خوب نتيجه گرفته بود اما به دليل اختلاف با مديريت باشگاه و تعدادي از بازيکنان به پرتغال بازگشت.

در ليگ دهم راه آهن و پاس پس از مدتي به سراغ مربياني رفتند که قبلاً آن ها را بر کنار کرده بودند. انصاري فرد در ابتداي فصل قرارداد مهدي تارتار را تمديد نکرد اما پس از چند هفته رسول کربکندي را برکنار کرد و تارتار را برگرداند. پاس هم در اواسط نيم فصل ياوري را به جاي مديرروستا آورد و وقتي ديد از ته جدول تکان نمي خورد پس از تغييرات مديريتي براي بقا دوباره دست به دامن مديرروستا شد.

در ميان تيم هايي که در خطر سقوط بودند دو تيم تا هفته پاياني مربيان خود را حفظ کردند و جالب اين که هر دو تيم در آخرين لحظات در ليگ برتر ماندني شدند. محمد مايلي کهن در سايپا و حسين فرکي در نفت تهران هفته ها با کابوس سقوط دست و پنجه نرم کردند اما از کار برکنار نشدند و در نهايت تيم هاي شان را در ليگ برتر نگه داشتند.

ثبات مربيان روي نيمکت تيم ها اتفاق مثبتي است اما اين واقعيت را هم نبايد ناديده گرفت که خارج شدن تعداد زيادي از مربيان از دايره مربياني که امکان فعاليت در ليگ برتر را دارند يکي از دلايل پنهان اين اتفاق است. مربياني مثل فيرزو کريمي، فرهاد کاظمي، نادر دست نشان و وينکو بگوويچ به دلايل غيرفوتبالي حق فعاليت در ليگ برتر را نداشتند و از سويي خيلي از مربيان هم کار کردن در تيم هاي متمول دسته اولي را به دليل دردسرهاي کمتر و ثبات کاري بيشتر ترجيح مي دهند.

بخش ورزشي تبيان

منبع:تماشاگر

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت